Nej hörrni...
torsdag 23 oktober 2008 - San Diego, Kalifornien, USA

...vi gör så här istället: http://cinderalley.blogspot.com

California Crossing
tisdag 21 oktober 2008 - San Diego, Kalifornien, USA

Hej resedagboken, jag har inte glömt bort dig, jag har bara inte haft tid att prioritera dig. Jag ska försöka bättra mig! Nyss hemkommen från en helg i öknen är jag fortfarande en aning sliten, trots en 12 timmar lång maratonsömn natten till idag. I öknen, närmare bestämt cowboystaden

Obama is my homeboy
söndag 12 oktober 2008 - San Diego, Kalifornien, USA

Trots att amerikansk politik skrämmer skiten ur mig är det, speciellt såhär i valtider, svårt att inte fascineras av den. Det kanske mest uppenbara exemplet på kombinationen skrämmande/fascinerande är Sarah Palin. Jag har de senaste dagarna skrattat hejdlöst åt Tina Feys osannolikt

Gone Hollywood
fredag 10 oktober 2008 - San Diego, Kalifornien, USA

Äntligen, och så vidare. Nobelpriset till Le Clézio tycker jag är en alldeles strålande idé. Hans svenska förläggare Elisabeth Grate har en lysande förmåga att ge ut böcker så smakfullt formgivna att det nästan är utsidan som lockar mest. Utan det fantastiska omslaget till Le Clézios

California Nights
söndag 5 oktober 2008 - San Diego, Kalifornien, USA

Den punkscen som jag nästan hade börjat ge upp hoppet om att finna i den här staden har visat sig vara i allra högsta grad levande, något som jag fick ta del av igår. Min nya kompis Raquel (en tjej, det ni!) är en av de drivande krafterna i San Diego-filialen av det västkusttäckande

La Jolla
fredag 3 oktober 2008 - San Diego, Kalifornien, USA

Eftersom alla frågar om vår skolgång kommer här en liten genomgång av det mest aktuella. Endast 12% av Kaliforniens high school-studenter är efter examen behöriga att söka till University of California, och ett betydligt lägre procentantal blir faktiskt antagna. Därför är det inte

Atomic
onsdag 1 oktober 2008 - San Diego, Kalifornien, USA

Klockan är halv tre på natten här, jag är just hemkommen från en punkspelning i North Park. Igår regnade det i San Diego, i ungefär fem minuter, det var över innan jag hann fatta varför jag plötsligt blev blöt. Det gjorde dock susen för det fortsatta vädret, som idag har varit helt

In California
måndag 29 september 2008 - San Diego, Kalifornien, USA

Klockan är 05:38 i Sverige. Här är den 20:38. Emmy och Christian är på So you think you can dance-show på San Diego Sports Arena. INTE min grej. Så nu sitter jag på Newport Ave och fördriver kvällen med att resedagboka istället. Eftersom det är söndag är det viktiga sportevent på

Burning Hot in Cali
söndag 28 september 2008 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Ända sedan jag flyttade till San Diego för snart en månad sen har jag levt med en konstant och vagt förnimbar känsla av att vara statist i en film. Vissa dagar växer sig känslan starkare än andra. Igår var en sådan dag. Dagen började i sakta mak med att vi åkte till universitetet och

Beautiful Place
fredag 26 september 2008 - San Diego, Kalifornien, USA

Nu är det slut på semestern. På riktigt alltså. Jag och Emmy är här på något som heter UCSD Extension, vilket i teorin går ut på att vi kan välja och vraka mellan alla kurser på alla olika institutioner och bygga ihop ett specialdesignat studieprogram efter eget tycke och smak. I

Kalifornien

Kalifornien

1 september 2008 - 1 september 2009

Sanna och Emmy gör Kalifornien!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sanna uppdaterar sin resa