Westside till I die
onsdag 24 september 2008 - San Diego, Kalifornien, USA

Folk ställer samma frågor i olika forum, så det blir väl smidigast att svara kollektivt här. Jag har faktiskt inte internet hemma. Måste spara på den dyrbara internettiden. Så here we go. Först och främst har vissa tvivel rests kring huruvida jag verkligen befinner mig i USA, detta

The City of Angels
måndag 22 september 2008 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Sedan jag skrev här sist har den här helgen hunnit vara både den sämsta och den bästa på mycket länge, fast i olika omgångar. Det började med en fredag under all kritik. När jag vaknade fredag morgon hade dagen solklar höjdarpotential och jag hade två saker att se fram emot. Först

Back to California
torsdag 18 september 2008 - San Diego, Kalifornien, USA

Jag sitter i skrivande stund på ett internetcafé mitt på Newport Avenue, huvudgatan i Ocean Beach. Precis utanför pågår onsdagens Farmer's Market för fullt. Folk från hela San Diego är här för att samsas bland grönsaksstånd, lamor (!) och gatumusikanter. Ovanför lyfter flygplanen ett

San Diego Serenade
onsdag 17 september 2008 - San Diego, Kalifornien, USA

Okej, mycket att göra idag, så here it goes, kort inlägg i punktform: - Igår kom ett brev från världens bästa pappa, innehållandes en osthyvel och ett par smörknivar. Så nu kan vi äntligen äta de frukostar vi förtjänar. Guld! - Igår blev vi överösta med presenter även från

California bound
tisdag 16 september 2008 - San Diego, Kalifornien, USA

01:50 i Sverige, 16:50 i Kalifornien. 8 grader i Stockholm, 26 grader i San Diego enligt weather.com (men okej, det är mitt i natten hos er, det är inte riktigt rättvist att jämföra då). Den här dagen har varit kort men strålande. Igår kväll var vi lite lagom söndagsslitna, och hade

Antennas
söndag 14 september 2008 - San Diego, Kalifornien, USA

Jag vet inte riktigt hur ofta jag bör skriva här, jag vill nämligen inte tråka ut er med fler redogörelser för hur bra vi har det, hur varmt och skönt det är, hur många strandpartyn vi blir bjudna på eller hur lite vi längtar efter Sverige. Nåväl, den som känner sig förolämpad av

Californian girls
torsdag 11 september 2008 - San Diego, Kalifornien, USA

Jag älskar hur flygplanen som lyfter från San Diegos flygplats alla flyger riktigt lågt över Ocean Beach om kvällarna. Jag älskar att sitta på altanen efter att solen har gått ner. Jag älskar solnedgångarna över Dog Beach. Jag älskar värmen, jag älskar stranden, jag älskar det

California dreamin'
onsdag 10 september 2008 - San Diego, Kalifornien, USA

Klockan är 16:20 här, 01:20 i Sverige, så ni ligger väl och sover sött där hemma. Idag har vi varit på IKEA, vi tänkte köpa en osthyvel, men det fanns inte. Liksom, hallå? Var ska man köpa osthyvel i USA om inte på IKEA? Så nu väntar vi spänt på att pappa ska skicka en. Det börjar

It never rains in Southern California
måndag 8 september 2008 - San Diego, Kalifornien, USA

Klockan är 20:15 i Sverige, här 11:15. Vår dygnsrytm har fortfarande inte förflyttat sig från pensionärsstadiet, vi vaknar tidigt på morgonen och somnar tidigt på kvällen. Vi har beslutat oss för att göra det bästa av situationen och har därför börjat med långa barfotapromenader på

California love
lördag 6 september 2008 - San Diego, Kalifornien, USA

Klockan är 21:40 här, 06:41 i Sverige. Imorgon lördag flyttar vi in i vår nya lägenhet på Ocean Beach. OB, som det heter i folkmun, är något av ett kaliforniskt Christiania. På ett bra sätt, tror vi. Det är extremt avslappnad stämning, alla berusningsmedel i omlopp är kanske inte helt

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sanna uppdaterar sin resa