Avsked
söndag 26 mars 2017 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Det är dags att säga hejdå. Ett ord som kan smärta lika mycket som ett knivhugg rakt i hjärtat. Ett avsked betyder alltid att något är slut men det betyder också att något nytt är påväg att hända. Vi vet vad vi lämnar men inte vad som väntar runt nästa hörn. Alltid när det är

The Florida Keys
söndag 19 mars 2017 - Key Largo, Florida, USA

Vi gav oss av tidigt på morgonen och körde ner mot Key Largo som är den första ön i Florida Keys. Kom fram tidigt och tog en frukost på Denny’s. Vi hade en plan att hyra vespor och köra ner mot Key West men tyvärr fanns det ingenstans att hyra vespor i närheten så så vi fixade

Spring break and the land of the free
söndag 12 mars 2017 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Det var ett tag sen jag checka in och berättade om mina upplevelser. Dagarna rullar på och det börjar kännas riktigt som hemma här. Jag flyger i tunneln och äntligen klarade jag av att ”sitt flyga” som jag hade som mål att lära mig detta året. Är tacksam över att Justin ger mig sin

Smått och gått
måndag 27 februari 2017 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Dagarna flyger förbi medans jag promenerar på molnen. Varje dag är ett äventyr, även de lite mer långsamma dagarna. Livet är som ett par nya skor som jag nu har gått in lite och de sitter mer bekvämt. Det skavsåren har läkt och de känns mer bekvämt att vandra. ”If nothing ever

Naples
måndag 20 februari 2017 - Naples, Florida, USA

Okej Cecilia tänker att hon ska ta sig ut på en liten tripp över helgen. Hon har velat åka över till andra sidan (västkusten) under en lång tid och tänker ”NU är det dags”. Kvällen innan sitter hon och letar efter billiga hotel i ”Naples” och efter en lång tid hittar hon ett

Wildlife hospital
söndag 12 februari 2017 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Sawgrass Nature Center and Wildlife Hospital är en non profit organisation som hjälper djur som är skadade och släpper senare ut dom igen när de är rehabiliterade. De startade sin verksamhet 1995 av volontärer och varje år tar de emot ca 700 djur. De tar även hand om djur som folk har haft

Videoinlägg
tisdag 7 februari 2017 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Denna gången tänkte jag köra en video istället. Varsågoda :) https://www.youtube.com/watch?v=oVu6ooq3ndI

iFLY och Super Bowl
måndag 6 februari 2017 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Just nu har vi en kompis som ska bo med oss ett tag så jag delar ett litet trailer house med tre killar  och det gör att du förvandlas lite åt det manliga hållet. Tillexempel har jag börjat stå upp och kissa för att slippa ta ner toalettringen VARJE gång jag går på toa, jag spelar Tv

Research
onsdag 1 februari 2017 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Jakten efter alligatorer fortsätter. Vi håller alltid ett extra öga när vi är nånstans men antagligen gömmer de sig under vintern och kommer fram när det är varmare. I en av parkerna såg vi en enorm leguan, största jag sett. Vi fick stå en stund och beundra den innan den stack ner i

Miami
söndag 29 januari 2017 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Jag har helt tappat bort vilken dag i veckan jag befinner mig i. En dag när jag satt på stranden var det så illa att jag inte kunde komma på vilken dag det var även fast jag tog mig tid att fundera över det. Tillslut var känslan så skrämmande att jag var tvungen att ta upp mobilen och

Texas/Florida

Texas/Florida

6 januari 2017 - 25 mars 2017

Flyger till Dallas, Texas och hälsar på vänner för att sedan hjälpa min pojkvän att flytta till Fort Lauderdale, Florida.

Spångfors in the U.S

Spångfors in the U.S

26 september 2012 - 7 oktober 2012

Azorerna

Azorerna

14 augusti 2012 - 28 augusti 2012

Jag och min pojkvän ska, för första gången, till Azorerna. Vi ska snorkla med delfiner och valar och hoppas på mycket tid i havet med dessa fantastiska djur!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Cecilia uppdaterar sin resa