Djur och natur
torsdag 14 juli 2016 - Cairns, Queensland, Australien

Oj blev förvånad att jag kom i på den här skitsidan, så jag vet egentligen inte vad jag ska skriva. Har nästan nåt min slutdestination Byron Bay, ska bara campa omkring Noosa först. Hos på att vädergudarna inte låter det rena hela helgen.. Allt jag gör under denna resa handlar om

Dag två i paradiset
måndag 27 juni 2016 - Cairns, Queensland, Australien

Har spenderat två dagar (och en kväll) i värmen nu. Vilken lycka! Blev upphämtad av min trogna vapendragare (han den där dansken) på flygplatsen, så blev det bara att checka in för att sedan grilla burgare vid strandpromenaden. Har inte hunnit fara på nån av de planerade turerna än, men

Semester!
fredag 24 juni 2016 - Launceston, Launceston, Tasmanien, Australien

I did it! Alla kurser är avklarade och godkända och sista praktikdagen är gjord. Största frågan just nu, är vad jag ska packa med eller inte..Det är lite svårt att förstå att det är 20*C under natten i Cairns när det är frost här. Tänk om det blir kallt, men nej det är inte kallt

Två veckor till sommaren
lördag 11 juni 2016 - Launceston, Launceston, Tasmanien, Australien

Så är det bara två veckor kvar tills jag lämnar Launceston.(1 vecka nu då resdagboken är sämst) Känns lite märkligt, men jäkligt skönt. Jag är klar med den här hålan. En väldigt vacker, backig och mysig håla, men alldeles för kall för min smak. Den 25:e åker jag upp till

Det rinner in vatten i mitt rum? Jag tror det spökar..
onsdag 1 juni 2016 - Launceston, Launceston, Tasmanien, Australien

Så var det dags igen. Mycket har hänt sedan Sidney. Först och främst så har jag lämnat avslutat alla kurser, förhoppningsvis har jag klarat dem med. Vi får se om några veckor. Nu är det "bara" praktiken kvar och jag har redan insett att den kommer kräva minst lika mycket plugg som allt

Sidney
tisdag 10 maj 2016 - Launceston, Launceston, Tasmanien, Australien

Att kliva av planet i Sidney och känna 25-gradig värme var en obeskrivbar lycka. Bytte direkt om på flygplatsen från långbyxor, tjocktröja, halsduk och jacka till klänning. Det blev inte sämre när vi insåg hur centralt vi bodde i vår air b'n'b lägenhet vid Milson Point. En ren, torr och

Så kom regnet
onsdag 4 maj 2016 - Launceston, Launceston, Tasmanien, Australien

Nu har det regnat konstant i tre dagar och det ska regna hela resten av veckan. Å som alla vet i hus byggda av britter så leder fukt och kyla ute till fukt och kyla inne. Vilket i sin tur lett till att vi blivit förkylda. Eller Thomas var förkyld redan innan. Han fick en såndär långsam

Första road tripen
onsdag 27 april 2016 - Launceston, Launceston, Tasmanien, Australien

Tänkte att det var dags att uppdatera lite, var ju som ett tag sedan sist. Vet inte riktigt vad jag har pysslat med senaste tiden men det har väl mest varit plugg. Thomas har ju kommit ner för tre veckor sedan, precis när jag hade som mest plugg att göra. Något som han inte verkade tycka om

Påsklov och tentaångest?
måndag 28 mars 2016 - Launceston, Launceston, Tasmanien, Australien

Att gå mot vinter när alla andra går mot vår är något som känns aningens bedrövligt. Ni njuter av ljusare dagar som kommer leda till ljusa ljuvliga nätter medans jag går mot mörkret. Det enda positiva med mörkret är sydskenet, å som jag planerar på att jaga sydskenet. Har aldrig

Nya upptäckter
tisdag 8 mars 2016 - Launceston, Launceston, Tasmanien, Australien

Jag har en cykel, en cykel som är.. blå. Jag och min cykel har blivit rätt så goda vänner måste jag säga. Jag lyckades lista ut hur växlarna fungerar förra veckan så nu behöver jag inte trampa som toka längre. Launceston har en rätt så kuperad terräng. Min tur till universitetet

Life in Launnie

Life in Launnie

14 februari 2016 - 29 juli 2016

En utbytestermin "down under" i Tassie land.

León

León

29 augusti 2011 - 15 februari 2012

Hur man lär sig engelska i Spanien..

Kreta

Kreta

3 maj 2010 - 10 juni 2010

Bo in mig i mammsens fina hus. lära mig Grekiska å kanske, kanske tillåme jobba lite.

Solotrippen

Solotrippen

18 januari 2010 - 29 april 2010

Ska på nåt vis ta mig från mexico city till san jose utan att bli rånad.

mammas 50års kalas

mammas 50års kalas

26 augusti 2008 - 3 september 2008

en vecka på gamla vanliga leros

cissi å anjas asienresa

cissi å anjas asienresa

3 november 2008 - 29 april 2009

backpacking i asien. Vi börjar i Indien å sen vete fan=/ men kul ska de bli!!!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Cecilia uppdaterar sin resa