Två veckor i det gröna Costa Rica
tisdag 21 februari 2017 - Jacó, Puntarenas, Costa Rica

Hej alla vänner!Det var mycket länge sedan jag skrev så jag får allt ta och skämmas lite. Just nu befinner vi oss på Pacifik-sidan av Costa Rica i en ort som heter Jaco. Vi har under två veckor tagit oss runt i landet och har mycket att berätta. Men vi tar det från Mexico.Efter vår sjuka

Uppe på höga höjder i San Cristobal de la Casas i Chiapas

Hola chicos!Nu befinner vi oss sedan fyra dagar i staden San cristobal de la casas i delstaten Chiapas som kanske mest är känt för sin jungel, coola mayatempel och zapatistuppror sedan 90-talet. Just nu sitter vi inne på ett fint hotell med vacker innegård och fin utsikt över hela staden, men

Mexicos kust och Yucatanhalvön!
torsdag 19 januari 2017 - Mérida, Yucatán, Mexiko

Hola chichos!Nu har vi varit på resande fot i Mexico under cirka 1,5 vecka och det var länge sedan jag skrev här. Att resa, att ständigt läsa på vart och hur en ska ta sig vidare tar mycket tid och kraft och dygnets alla timmar räcker inte till för allt man vill hinna göra..Mexico i sin

Så var man äntligen i Cancun!
söndag 8 januari 2017 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Hola!Så var man äntligen i Cancun, Mexico. Det var ett blåsigt Mexico vi möttes av igår när vi flög in över Yucatanhalvön. Flygresan var skakig och bumling och kräkpåsen fanns nära till hands. Kanske var vi fortfarande påverkade av händelsen på Fort Lauderdale airport som ni alla har

Mitt i mellan i Americas

Mitt i mellan i Americas

3 januari 2017 - 3 april 2017

På tur i Mellanamerika. Vi är två journalister som är på jakt efter kulturkrockar, naturliv, trevliga människor, bad (Cissi) och lära sig några spanska ord eller två.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Cecilia uppdaterar sin resa