Australien: Melbourne - Canberra - Sydney
onsdag 24 februari 2016 - Sydney, New South Wales, Australien

Det var inte helt lätt att komma in i landet down under... mina halvskitiga gympadojor fick gränskontrollens uppmärksamhet men blev godkända :) Första stoppet i Australien var Melbourne där jag återigen fick användning för mitt pingisrack. Spelade mot några friendly aussies men dom

Pattaya vecka 2
lördag 13 februari 2016 - Pattaya, Chon Buri, Thailand

Veckan inleddes med en utflykt till Thailands tredje största ö, Koh Chang. Där hälsade vi på Jonas Jonasson hos hans mysiga ställe där man både kan äta kanelbullar och bli tatuerad. Vi hann också med att få ännu mer D-vitamin innan färden tillbaka till det betydligt hetsigare och

Pattaya vecka 1
söndag 7 februari 2016 - Pattaya, Chon Buri, Thailand

Pappa och jag lever ett nästan sjukligt sunt liv i detta syndens näste där det fullkomligt kryllar av barer och horor. Varje dag inleds med några simlängder i den 30 m långa poolen och sen äter vi havregrynsgröt till frukost. Lunch och middag består till största delen av fisk, skaldjur,

25/1 - 30/1
måndag 1 februari 2016 - Phuket, Phuket, Thailand

Måste erkänna att solbadarsmurfen haft stor inverkan på mig. Har mest slappat under mina dagar på Phuket. Blir lätt så när det är 10 meter till poolen och 100 meter till stranden. Men visst har jag gjort lite annat än att sola och bada och bara vara. Gjorde något som nästan ingen annan

Lata dar i solen
onsdag 27 januari 2016 - Phuket, Phuket, Thailand

Sa wat dee! Som synes har vi det alldeles utmärkt här i Kamala beach :) Drygt 30 grader i luften och vattnet är inte mycket kallare, vare sig i poolen eller havet. Planerar några utflykter närmsta dagarna så skriver mer i slutet av veckan.

21/1 - 24/1
söndag 24 januari 2016 - Hongkong, Hongkong

Solen har lyst med sin frånvaro under mina dagar i Hong Kong. Denna sjumiljonersstad har upplevt sin kallaste period på 60 år! Tempen var som lägst nere i 4-5 grader på dagen. Men jag har njutit av annat än vädret. Utsikten från Victorias Peak ca 1800 meter ovanför staden är magnifik!

Första stoppet
torsdag 21 januari 2016 - Hongkong, Hongkong

På plats i den myllrande världsmetropolen Hong Kong. Med Tintin, Milou, Solbadarsmurfen och mitt pingisrack i bagaget. Det bäddar för en äventyrlig , avslappnande och sportig resa!

3 världsdelar på 3 månader

3 världsdelar på 3 månader

20 januari 2016 - 20 april 2016

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Calle uppdaterar sin resa