Sommaren 2011 cyklar jag Cykelvasan istället. Här kommer jag skiva om mina förberedelser och min ångest inför mitt deltagande i Viking Tour i Norge sommaren 2010.
hemstad Borås, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Borås, Västra Götalands län, Sverige
Punka-kursen De Lux
fredag 12 augusti 2011 - Malung NV, Dalarnas län, Sverige

Har kommit till Sälen. Jag är alltså färdigtränad HAHAHA Har provat med att vila mej i form sista veckan. Det blev att pass på 2,5 mil en av dagarna. Idag körde jag en timme - för att mjuka upp benen. Eller nåt! Har varit jättefint väder idag. Kommer nog att vara så imorgon åxå.

Cykla, cykla
söndag 7 augusti 2011 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Nja, det har väl varit lite sisådär med cyklandet sen sist. Har inte alls känt för att cykla i kombination med andra aktiviteter. Men visst, vill man verkligen så hittar man ju alltid tid. Har kört ett pass på räsern på 51 km. Idag först en MTB-sväng på 2,5 km! Det började ösregna

Säfsen del 2
måndag 1 augusti 2011 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Fast vi är ju hemma i Borås igen. Men i alla fall, efter misär-fredagen i Säfsen kom lördagen. Då skulle all cykling som inte blivit gjord tas igen. Och, ja, någorlunda i alla fall. Det blev över 61 km cyklat. Det var väl helt ok. Förutom att när det var ca 2 mil kvar stod jag på

Säfsen
fredag 29 juli 2011 - Ludvika S, Dalarnas län, Sverige

Kom till Säfsen vid lunchtid igår. Säfsbyn är en rätt flådig receptionsbyggnad och en himla massa stugor. Vi bor i en sex personers stuga, det var bara två hundringar dyrare än vandrarhemmet. Svårt val! Jamen det är väl klart att vi har cyklat. Cirkus två timmar igår. Det kändes väl

Mule bar
torsdag 28 juli 2011 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Nu åker vi iväg för att göra det sista rycket inför Sälen–Mora äventyret. Vi drar till Säfsen! Oh yeah, ni fattar! Ingen av oss har varit i Säfsen innan men det ska tydligen krylla av MTB-leder där. Vi får se..... Sista rycket förresten, det känns väl inte riktigt som om jag har

Back to Basics in Borås
tisdag 26 juli 2011 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Hemma i Borås igen sedan några dagar. Skönt att ha semester. Även om vädret inte på något vis antyder att det är semester mitt i sommaren. Och jag måste ju cykla....... Fast jag känner inte alls samma panik och press som jag gjorde förra sommaren. Men det är ju ett välkänt faktum -

Bye bye Corsica
lördag 23 juli 2011 - Calvi, Korsika, Frankrike

Sitter här och väntar på att bussen som ska ta oss till flygplatsen ska komma. Två veckor har bara susat iväg. Korsika är grönt och fint. Lite väl blåsigt ibland, den fina sanden på stranden bara yr omkring. Cyklat då? Jovars. I förrgår 1,5 timme på MTBn och igår 2 timmar. Två

Back on Track
onsdag 20 juli 2011 - Calvi, Korsika, Frankrike

I morse hyrde vi mountainbikes. Det var väl helt ok men det fick även en oväntad konsekvens.... Det behagliga moppe-livet fick ett abrupt slut! Moppen lämnades tillbaka!! Men varför då?? Jag fattar fortfarande inte varför vi inte kunde ha kvar den. Så nu är det cykel som gäller vart man

Blixt o dunder
tisdag 19 juli 2011 - Calvi, Korsika, Frankrike

Idag var det moppe-dag till skogen, Foret de Bonifatu. Det var riktigt fint där. Häftigt landskap med höga spetsiga berg runt om. Vädret var sådär, sol och moln om vart annat. Gjorde inte så mycket, vi gick ju. Uppför! Sen började det mullra och blixtra och dundra. Och regna. Vi tog oss

Bite the dust
måndag 18 juli 2011 - Calvi, Korsika, Frankrike

Tro det eller ej..... Men idag trampade jag iväg till Ile Rousse och lämnade tillbaka cykeln. Anders moppade dit – det kändes ju riktigt bra! Anders lämnade tillbaka sin cykel redan igår kväll. Jag trodde knappt det var sant. Vi ska tydligen hyra mountainbike någon dag istället. På väg

Tour of Corsica 2011

Tour of Corsica 2011

9 juli 2011 - 13 augusti 2011

Min "Cykelvasan 2011" börjar på Korsika.

Viking Tour 2010

Viking Tour 2010

1 oktober 2009 - 30 juli 2010

Min resa för deltagande i Viking Tour 2010 började den 1 oktober!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anne uppdaterar sin resa