Skall åka till Stellenbosch och studera nu våren. Så tänkte att det var lika bra att sparka igång en resedagbok för denna och kommande resor.
hemstad Avesta, Dalarnas län, Sverige
Hemma
torsdag 19 september 2013 -

Efter att ha konstaterat att de flesta vykorten verkar ha kommit fram till sist så tänkte jag summera resan lite smått samt så har jag kastat upp en bunt bilder till.. (Jag fick alltså höra att det första vykortet landade i Sverige fredags och sedan ramlade de in allteftersom under veckan,

The fat lady sings..
fredag 13 september 2013 -

Så är det sista kvällen i New York. I morgon kväll flyger jag hem och kommer hem på söndag kväll. Kommer skriva ett längre inlägg på måndag samt slänga upp en sista bunt med bilder. I onsdags tog jag färjan till Staten Island och kikade runt lite. Sedan rundade jag av med att

Bronx Zoo!
tisdag 10 september 2013 -

Jag åkte till Bronx för att titta på området men jag gick in på Bronx Zoo i stället och det var ett lyckodrag! Först verkade det lite öde och mångs djur var svåra att se. Men så kom jag till reptilerna med krokodiler, sköldpaddor och ormar. Sedan till tigrarna! Det var hur häftigt spm

Bibblan
måndag 9 september 2013 -

I morse på väg till tunnelbanan såg jag ännu ett polisstopp. En civil polisbil stoppade en bil på vägen. Nu undrar ni varför jag fortsätter att tjata om poliser?Av huvudsakligen två anledningar. När jag bestämde mig för att jag skulle åka till Bronx så gick jag ned till receptionen

En vecka
lördag 7 september 2013 -

Sa har jag varit har en vecka! Det har gatt fort pa ett satt och langsamt pa ett annat satt. Nar jag tittar pa bilderna och tanker tillbaka pa hur mycket jag har sett och inte minst tittar pa skavsaren pa fotterna sa marker jag hur mycket jag faktiskt har gjort under den gangna veckan. Samtidigt

Bilder at last!
fredag 6 september 2013 -

Jag har hittat en workaround sa det kommer fler bilder i kvall men har kommer en bunt iaf!

Foton (Tomt inlagg)
torsdag 5 september 2013 -

Ignorera detta inlagg och se nasta inlagg i stallet!

Nostrand Avenue
onsdag 4 september 2013 -

Nu har jag ätit min första donut på Dunkin n Donuts. Var helt ok men inget speciellt. Staden har börjat charma mig lite men det här är ingen stad jag sķulle vilja bo i. Igår åkte jag tunnelbana till Manhattan och kikade lite närmare på Times Square. Var bland annat inne i en M&M-butik,

Pa rummet
tisdag 3 september 2013 -

Gardagen var lang och upplevelserik. Jag borjade med att vandra over Williamsburg Bridge till Manhattan och gick sedan in i Little Italy. Det star i guidebockerna att Chinatown haller pa och ata upp Little Italy som sagt och det kan man rent fysiskt se for Little Italy ar en lang gata med vissa

En heldag till fots!
måndag 2 september 2013 -

Sa har jag haft forsta hela dagen i New York. Borjade dagen med att kliva upp och ata frukost. Fyra mackor med jordgubbssylt och tre vafflor med sirap. En energirik men inte sarskilt halsosam maltid. Sedan bar det av. Jag hade bestamt mig for att ga over till Manhattan via Brooklyn Bridge och

14 år senare-New York, vi ses igen!

14 år senare-New York, vi ses igen!

31 augusti 2013 - 15 september 2013

Två veckor i New York! Senaste och enda gången jag varit där tidigare var när jag var utbytesstudent i New York och bodde 2 timmar norr om NY i åtta veckor.

Ensam är stark

Ensam är stark

11 augusti 2012 - 16 september 2012

Downsville, USA

Downsville, USA

1 augusti 1998 - 15 september 1998

Jag spenderade åtta veckor hos en värdfamilj i Downsville, New York, i ett skolutbyte.

På cykel genom Sverige

På cykel genom Sverige

1 juli 2011 - 18 juli 2011

Jag cyklade från Ystad till Trelleborg via Ystad och Smygehuk på 16 dagar.

Belgien

Belgien

6 november 2009 - 11 november 2009

Jag hälsar på mina vänner från Sydafrika.

ParisWeekend mitt i veckan!

ParisWeekend mitt i veckan!

10 augusti 2009 - 13 augusti 2009

Björn & Lina åker till Paris 4 dagar!

På härtåg i Österled!

På härtåg i Österled!

18 juni 2006 - 14 augusti 2006

Har fått Nordjobb i Finland och här skall vänner och andra intresserade kunna följa mina eskapader i de tusen sjöarnas land!

Sydafrika-Far far away

Sydafrika-Far far away

18 januari 2009 - 30 juni 2009

Utbytestermin i Sydafrika.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Björn uppdaterar sin resa