Fisketokig tjej från Lappland, men sedan -98 boende i Stockholm med man och en dotter. Vi älskar att resa och prioriterar det väldigt högt. Så snart vi lyckats spara ihop pengar och semesterdagar försöker vi ge oss ut i världen!
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan
Tack Kyoto för denna gång, nu åter till Tokyo för Sukiyaki
torsdag 29 juni 2017 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Vi började med en western breakfast på hotellet innan vi packade ihop, checkade ut och tog taxi till bamboo forest. Värdinnan hjälpte oss med färdinstruktioner och stod utanför och vinkade av oss. Det var en bit att åka och vi passerade bland annat en väldigt grund älv som såg ut att

Shinkansen till Kyoto
onsdag 28 juni 2017 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

dag var det dags att byta stad för ett dygn. Marius "check" i Japan var att åka snabbtåg så kl 9 hoppade vi på tåget mot Kyoto. Helt fascinerade över effektiviteten på stationen. När tåget kom in till perrongen skulle det förstås städas. Personal i rosa och blå kläder stod redo och

Tempel, sumo och bästa gyozan
tisdag 27 juni 2017 - Asakusa, Taito, Japan

Idag började vi med att åka till Asakusa och templet Sensoji. Här var det väldigt mycket folk och lite turistigt men fortfarande ganska lugnt konstigt nog. Många går klädda i kimono. Man kan både hyra och köpa. Vi testade "spåpinnar" eller vad vi ska kalla det. Man skakar en sexkantig ask

Shopping i Shibuya och Shibuya crossing
måndag 26 juni 2017 - Shibuya, Tokyo prefektur, Japan

Beslöt att låta tjejerna välja dagen och det stod shopping i Shibuja på schemat så vi åkte dit direkt på morgonen för att äta frukost där. T-banestationen vi kom till var enorm. Flera våningar och man kom in i ett stort köpcentrum. De två nedersta våningarna hade mat till salu men

Söndag - Japan squad fulltaligt och magiskt kött
måndag 26 juni 2017 - Shinjuku, Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan

Sent igår kom våra vänner Amy, Sophia och Marius från Australien. Vi väntade i receptionen och det var fullständig lycka att återse varandra igen. 4,5 år sen vi senast träffades och om nån var orolig över att det skulle vara stelt och nervöst kunde snabbt koppla av. Inte bara två Piff

Varmt, tempel och mycket folk i Shibuya
lördag 24 juni 2017 - Shibuya, Tokyo prefektur, Japan

Tog en rejäl sovmorgon och gick till Starbucks för frukost. Ca 2500 Yen för två kaffe, två mackor, en juice och en yoghurt... som hittat 😄Efter det var vi redo att åka ut i stan. Promenerade till stationen Shinjuku-Sanchome där vår plan var att köpa ett tredagarskort till Metro. Väl

Resan dit och väldigt lite midsommar
fredag 23 juni 2017 - Shinjuku, Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan

Har nu landat i ett galet fuktigt Peking. Flygresan med Air China business var toppen med bekväma stolar, fin service och väldigt mycket mat. Vi lyckades även få några timmars sömn trots att det var 25 grader på flyget. Vi hade sett fram emot en airconditionerad kall flygplats men där

Sista dagen på Rarotonga
fredag 6 januari 2017 - Rarotonga, Cooköarna

Ja så är vi inne på sista dagen på Rarotonga. Här har vi mått väldigt gott och kommit in i semesterlunken. Vädret har varit övervägande kalas med en del skurar, främst på nätterna. Vi har bott på Muri beach Resort. När vi landade på flygplatsen trodde vi att vi hade skjuts men

Tre dagar utan stress på Atiu
tisdag 27 december 2016 - Atiu, Cooköarna

Vi vaknade tidigt som vanligt utan väckarklocka och packade ihop allt utom tandborstarna. Frukost och sedan dags att stänga resväskorna. Flyget mot Rarotonga avgick kl 9 och vi lämnade resorten 8.33. Här går det snabbt både att ta sig till flygplatsen men framförallt att checka in. Det är

Lagoon Cruise med Teking - Paradiset ännu en gång
måndag 26 december 2016 - Aitutaki, Cooköarna

Vi hade bokat Cruise tidigare men ställde in pga vädret. Nu sken solen från en molnfri himmel och vi skulle äntligen få komma iväg. Kl 9 hämtades vi upp och då satt en tjej från Australien i bilen. Sedan plockades ytterligare 10 pers upp och vi åkte mot staden. Där fick vi lite

Japan squad

Japan squad

22 juni 2017 - 3 juli 2017

Så var det dags för en lite kortare resa. En spontan bokning till Tokyo för att möta upp våra vänner från Australien. Ett nytt land där vi förväntar oss god mat både av det mycket billiga och mycket dyra slaget, kanske smaka saké, se galna utstyrslar, bling-bling, mycket ljud och ljus samt ordning av sällan skådat slag. Det ska bli väldigt spännande och fantastiskt kul att träffa Marius, Amy och Sophia igen. Tjejerna lär kolla butikerna och vi med betalkorten får väl lösa ut dem :) Vi försöker uppdatera här i mån av tid och uppkopplingsmöjligheter, och i värsta fall får vi komplettera i efterhand. Tokyo, here we come!

Kurre kurredutt

Kurre kurredutt

16 december 2016 - 10 januari 2017

Nu är det dags igen. Nu till en helt ny del av världen, nämligen Söderhavet och det närmaste vi kommer Kurre kurredutt-ön. Vi kommer efter ett kortare stopp i Los Angeles att bege oss till tre av öarna inom Cook Islands. Aitutaki, Atiu och Rarotonga, innan vi har ett stopp i LA även på väg tillbaka. Wifi ska finnas, och vi försöker uppdatera i mån av ork och något att rapportera. Vi misstänker att det inte blir så mycket action utan mest sol, bad, snorkling, lite fiske och så vila i kombination med bokläsning. Välkommen att följa med!

Sand mellan tårna

Sand mellan tårna

19 december 2014 - 11 januari 2015

Äntligen dags för lite sol och värme. Denna gång en något kortare resa, inte så många aktiviteter utan mest återhämtning. Vi kör Asien denna gång. Ett snabbt stopp i Singapore, sedan vidare till Kambodja med Siem Reap och Angkor Wat som mål, därefter Thailand med Koh Jum och Koh Mook ett par veckor. Avslutar denna (för oss korta) semester med ett dygn i Kuala Lumpur. Ni får gärna följa oss, men vi utlovar inte så mycket action utan mest sol, bad och... Sand mellan tårna :) Finally the time has come for some warmth and sun. This time a bit shorter holiday than normal, not so many activities and mostly recovering from a very intense and exhausting year. We will visit Asia this time. A quick stop in Singapore, then off to Cambodia with Siem Reap and Angkor Wat as main attractions. Then off to Thailand, with Koh Jum and Koh Mook for a few weeks. We will finish this (for us very short) holiday with 24 hrs in Kuala Lumpur.

Suid-Afrika terugkeer

Suid-Afrika terugkeer

8 december 2012 - 12 januari 2013

Så var det dags igen! Denna gång går äventyret till Sydafrika. Under fem veckor ska vi tillsammans med våra vänner från Australien resa runt i landet. Vi börjar i Kapstaden och åker sedan norrut längs ostkusten, besöker Drakensberg, Johannesburg och Krugerparken. Vi har siktet inställt på en resa bestående av sol, bad, vackra vyer, god mat och gott vin, exotiska djur och en hel del bilåkande  Hoppas du vill följa vår resa! And we are off again. This time to South Africa. During five weeks we are going to travel around the country with our friends from Australia. We start our trip in Cape Town and then go north along the east coast, visit Drakensberg, Johannesburg and Kruger National Park. We look forward to enjoying beaches, great food and wine, great views, exotic animals and of course some hours in the car... Hope you want to follow us!

Rome, Italy

Rome, Italy

30 september 2010 - 3 oktober 2010

4 days of good food, wine and a lot of attractions to look at. Walking 10 hours per day and saw everything from the Colloseum to Fontana di Trevi. Just me and Anna

Tour Down Under

Tour Down Under

9 december 2009 - 16 januari 2010

We can´t wait to get back to the lovely country down under. This time we´ll visit WA and then going to the east coast to spend time with friends and to enjoy the Great Barrier Reef.

Thassos 08

Thassos 08

18 maj 2008 - 25 maj 2008

En helt vanlig charter....en veckas lugn efter en hektisk vår.

Kangeroa 2006

Kangeroa 2006

1 december 2006 - 4 mars 2007

Drömresan down under. Nu ska vi få se (åtminstone en liten del av) det härliga Oceanien. Några av er, och då särskilt de av er som räknas som "sörlänningar", kanske undrar över namnet. "Kan de inte ens stava till Kangaroo" kanske ni undrar. Jo, det kan vi, men resans namn har en helt annan innebörd. Vi som reser har ju mer eller mindre norrländskt blod i ådrorna, och ordet kangero är vad en del av oss säger när vi menar spindel. Resan till Australien kanske innebär några möten med en o annan spindel och namnet var givet...

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa