Fisketokig tjej från Lappland, men sedan -98 boende i Stockholm med man och en dotter. Vi älskar att resa och prioriterar det väldigt högt. Så snart vi lyckats spara ihop pengar och semesterdagar försöker vi ge oss ut i världen!
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Sista dagen på Rarotonga
fredag 6 januari 2017 - Rarotonga, Cooköarna

Ja så är vi inne på sista dagen på Rarotonga. Här har vi mått väldigt gott och kommit in i semesterlunken. Vädret har varit övervägande kalas med en del skurar, främst på nätterna. Vi har bott på Muri beach Resort. När vi landade på flygplatsen trodde vi att vi hade skjuts men

Tre dagar utan stress på Atiu
tisdag 27 december 2016 - Atiu, Cooköarna

Vi vaknade tidigt som vanligt utan väckarklocka och packade ihop allt utom tandborstarna. Frukost och sedan dags att stänga resväskorna. Flyget mot Rarotonga avgick kl 9 och vi lämnade resorten 8.33. Här går det snabbt både att ta sig till flygplatsen men framförallt att checka in. Det är

Lagoon Cruise med Teking - Paradiset ännu en gång
måndag 26 december 2016 - Aitutaki, Cooköarna

Vi hade bokat Cruise tidigare men ställde in pga vädret. Nu sken solen från en molnfri himmel och vi skulle äntligen få komma iväg. Kl 9 hämtades vi upp och då satt en tjej från Australien i bilen. Sedan plockades ytterligare 10 pers upp och vi åkte mot staden. Där fick vi lite

Julfirande i paradiset
lördag 24 december 2016 - Aitutaki, Cooköarna

Vi vaknade nu till en dag utan att höra regnet smattra. Härligt. Förhoppningsvis hade det vänt. Vi låg kvar och läste en stund och Fredrica kollade film på mobilen. När hon gick ut ur rummet passade vi på att ordna med julklapparna. Resan får väl anses vara en julklapp i sig men vi hade

Aitutakis högsta punkt och värsta regnet på 15 år...
onsdag 21 december 2016 - Aitutaki, Cooköarna

Aitutakis högsta punkt avklarad!(Vi ligger ju efter med dagboken men nu ska vi försöka publicera lite av det vi gjort hittills men internetuppkoppling är dyrt och lite opålitligt så vi kanske får vänta med bilder till dess vi kommer till USA....)Onsdagen började vi med att bestiga högsta

Rarotonga och första dagarna pål Aitutaki
måndag 19 december 2016 - Aitutaki, Cooköarna

Flyget mot Cook gick med NZ Air. nytt bolag för oss och nyligen utnämnt till bästa flygbolag. vi åkte ekonomi och fick helt ok platser. vi var sjukt jetlaggade och både Daniel och Fredrica somnade snabbt (D redan efter 7 min film). Jag väntade in maten och försökte sedan sova. Vi sov alla

Avresa och ett väggupp i immigration
fredag 16 december 2016 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Vi började vår semester med frukost på SAS gold lounge. vi hade gott om tid och det var skönt att känna lugnet och slippa stojet på terminalen. Väl framme vid vår gate fick vi direkt gå ombord och kunde installera oss i planet. vi hade bokat SAS Plus och satt väldigt bra. som vanligt

Hollywood sign, Santa Monica och Venice
lördag 17 december 2016 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Vi vaknade alla tidigt på morgonen men lyckades somna om och vaknade först vid 7:30. Daniel fixade frukost på Starbucks som låg över gatan. när vi sedan gjort oss klara checkade vi ut och lämnade kvar bagaget på hotellet över dagen. Vårt första utflyktsmål var Griffith park och

Incheckade och klara
fredag 16 december 2016 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Ja nu är bagaget incheckat, vi kom igenom security med fiskespö som handbagage och har nu tagit frukost i loungen. Äntligen är det dags för vår efterlängtade semester och den är välbehövlig efter en hektisk höst. Vi hoppas kunna lägga upp bilder och några beskrivningar av ett och

Gamla vänner, longtail mm
lördag 27 december 2014 - Ko Siboya, Krabi, Thailand

26 december Idag tog vi en lång och varm promenad till stranden där Aew med familj driver Ocean bay resort. Vägen vi gick var mestadels lerig stig och grus med stora stenar mitt bland djungeln. Häftig miljö och väldigt kuperat. Vi gick ner vid ett par vägar bara för att inse att vi inte

Kurre kurredutt

Kurre kurredutt

16 december 2016 - 10 januari 2017

Nu är det dags igen. Nu till en helt ny del av världen, nämligen Söderhavet och det närmaste vi kommer Kurre kurredutt-ön. Vi kommer efter ett kortare stopp i Los Angeles att bege oss till tre av öarna inom Cook Islands. Aitutaki, Atiu och Rarotonga, innan vi har ett stopp i LA även på väg tillbaka. Wifi ska finnas, och vi försöker uppdatera i mån av ork och något att rapportera. Vi misstänker att det inte blir så mycket action utan mest sol, bad, snorkling, lite fiske och så vila i kombination med bokläsning. Välkommen att följa med!

Sand mellan tårna

Sand mellan tårna

19 december 2014 - 11 januari 2015

Äntligen dags för lite sol och värme. Denna gång en något kortare resa, inte så många aktiviteter utan mest återhämtning. Vi kör Asien denna gång. Ett snabbt stopp i Singapore, sedan vidare till Kambodja med Siem Reap och Angkor Wat som mål, därefter Thailand med Koh Jum och Koh Mook ett par veckor. Avslutar denna (för oss korta) semester med ett dygn i Kuala Lumpur. Ni får gärna följa oss, men vi utlovar inte så mycket action utan mest sol, bad och... Sand mellan tårna :) Finally the time has come for some warmth and sun. This time a bit shorter holiday than normal, not so many activities and mostly recovering from a very intense and exhausting year. We will visit Asia this time. A quick stop in Singapore, then off to Cambodia with Siem Reap and Angkor Wat as main attractions. Then off to Thailand, with Koh Jum and Koh Mook for a few weeks. We will finish this (for us very short) holiday with 24 hrs in Kuala Lumpur.

Suid-Afrika terugkeer

Suid-Afrika terugkeer

8 december 2012 - 12 januari 2013

Så var det dags igen! Denna gång går äventyret till Sydafrika. Under fem veckor ska vi tillsammans med våra vänner från Australien resa runt i landet. Vi börjar i Kapstaden och åker sedan norrut längs ostkusten, besöker Drakensberg, Johannesburg och Krugerparken. Vi har siktet inställt på en resa bestående av sol, bad, vackra vyer, god mat och gott vin, exotiska djur och en hel del bilåkande  Hoppas du vill följa vår resa! And we are off again. This time to South Africa. During five weeks we are going to travel around the country with our friends from Australia. We start our trip in Cape Town and then go north along the east coast, visit Drakensberg, Johannesburg and Kruger National Park. We look forward to enjoying beaches, great food and wine, great views, exotic animals and of course some hours in the car... Hope you want to follow us!

Rome, Italy

Rome, Italy

30 september 2010 - 3 oktober 2010

4 days of good food, wine and a lot of attractions to look at. Walking 10 hours per day and saw everything from the Colloseum to Fontana di Trevi. Just me and Anna

Tour Down Under

Tour Down Under

9 december 2009 - 16 januari 2010

We can´t wait to get back to the lovely country down under. This time we´ll visit WA and then going to the east coast to spend time with friends and to enjoy the Great Barrier Reef.

Thassos 08

Thassos 08

18 maj 2008 - 25 maj 2008

En helt vanlig charter....en veckas lugn efter en hektisk vår.

Kangeroa 2006

Kangeroa 2006

1 december 2006 - 4 mars 2007

Drömresan down under. Nu ska vi få se (åtminstone en liten del av) det härliga Oceanien. Några av er, och då särskilt de av er som räknas som "sörlänningar", kanske undrar över namnet. "Kan de inte ens stava till Kangaroo" kanske ni undrar. Jo, det kan vi, men resans namn har en helt annan innebörd. Vi som reser har ju mer eller mindre norrländskt blod i ådrorna, och ordet kangero är vad en del av oss säger när vi menar spindel. Resan till Australien kanske innebär några möten med en o annan spindel och namnet var givet...

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa