Resa och möta nya kulturer är livet!
hemstad Norrköping, Östergötlands län, Sverige
Senast aktiv - från Norrköping, Östergötlands län, Sverige
Bollywood
söndag 23 januari 2011 - Aurangabad, Maharashtra, Indien

Igår hade vi de sista föreläsningarna, presentationerna och avslutande diskussion, och den här gången känns det som att vi verkligen har nått fram! Jätteroligt när man märker att deltagarna tar till sig av det vi lär ut. Sen var det dags för diplomutdelning, och det blev en märklig

Spännande vecka!
fredag 21 januari 2011 - Aurangabad, Maharashtra, Indien

Söndag Idag har saker och ting börjat ordna upp sig. På förmiddagen hade vi en kort visning av konferenslokalerna av hotellägaren, som är en ganska ung man. Lokalen har allt man behöver, men det är lite solkigt, skrynkligt och avflagnat. Hotellet i allmänhet ser ofärdigt ut; bara en tom

Skakig start
söndag 16 januari 2011 - Aurangabad, Maharashtra, Indien

Hej! Nu är jag framme i Aurangabad och har sovit en natt. Jag mår bra, men allt har inte riktigt gått enligt planerna. Vi väntar fortfarande på bagaget och hotellet lämnar en del övrigt att önska. Det är väldigt INDISKT i alla fall. Idag ska vi kolla på konferensrummet, handla lite

Korsika - Ile de beauté
söndag 26 september 2010 - Calvi, Korsika, Frankrike

Korsika kallas "Ile de beauté" - skönhetens ö. Och det är väldigt vackert också! Vi landade den 18 september i Alghero på Sardinien. Vi hämtade ut hyrbilen som var en Lancia Musa (ful men helt ok motor enligt Olle) och åkte till Santa Teresa di Gallura längst i norr. Vi stannade i Porto

Sista dagarna i Indien
onsdag 17 februari 2010 - Varkala, Varkala, Kerala, Indien

Nu är jag hemma igen, men tänkte skriva ner vad som hände sista veckan. Camilla kom och vi var båda lite hängiga – hon efter magsjukan och jag genomförkyld (hur är det möjligt i värmen?) så vi tog det mest bara lugnt på onsdagen. Gick och badade, brände oss på axlarna och ansiktet

Kerala betyder kokosnöt
tisdag 9 februari 2010 - Varkala, Varkala, Kerala, Indien

Hej! Nu har jag hittat ett internetcafe! Sitter vid strandpromenaden i Varkala och lyssnar pa generatorn som gar. Elen och internet kommer och gar lite har... Landade i Tiruvananthapuram i sondags och det var ett gront hav av palmer under mig. Det ar lite som Norrland, bara skog har! Sen fick jag

Nu blir det (snart) semester
lördag 6 februari 2010 - Pune, Maharashtra, Indien

Idag var sista jobbdagen på den här resan. Det har varit rätt mycket jobb för min del, tror jag har jobbat in 3-4 dagar som kommer väl till pass nästa vecka. Nu återstår bara några räkningar och imorgon bitti åker jag till Trivandrum via Bangalore, sedan förbeställd taxi till hotellet

Om invigningar och indisk byråkrati
tisdag 2 februari 2010 - Pune, Maharashtra, Indien

Det har varit två spännande dagar den här veckan! Igår hade vi invigning av workshopen. Det skedde i flera steg. Vid entrén hade de gjort vad som på håll såg ut som en färgglad matta. Det var olika färgad sand som någon hade lagt ner stor möda på att dekorera golvet med. Väl inne i

Workshopping och annan shopping
söndag 31 januari 2010 - Pune, Maharashtra, Indien

Hej! Vi är fortfarande lite sega, men Camilla och jag börjar komma in i allt mycket bättre. Igår fm gick vi igenom en massa saker och på eftermiddagen träffade vi Mr Singh och en av kursdeltagarna, Utkarsh, vid CRF där vi ska ha workshopen. Precis som under planneringen fick vi ett mycket

Hurry curry
fredag 29 januari 2010 - Pune, Maharashtra, Indien

Hallå där hemma! Så var man i Indien igen, men det känns både overkligt och väldigt omärkvärdigt samtidigt. Det är inte lika främmande som när jag landade här förra gången, det är faktiskt mycket normalare än jag kommer ihåg det. Om jag skriver lite flummigt så är det för att

Climate change Middle East

Climate change Middle East

13 maj 2011 - 21 maj 2011

Nytt mission med jobbet, den här gången till Jordanien.

India Air 2011

India Air 2011

14 januari 2011 - 24 januari 2011

Planerar en tjänsteresa till Auarangabad i Indien. Kommer självklart att stanna några dagar och se mig omkring ;-)

Second honeymoon - Corsica

Second honeymoon - Corsica

18 september 2010 - 25 september 2010

Den 18 september flög jag och maken till Sardinien, hyrde en bil och for över till Korsika. Där gjorde vi ett varv motsols med många stopp för fotografering och glass. Vi firade ettårig bröllopsdag den 19e!

India air 2010

India air 2010

28 januari 2010 - 14 februari 2010

Kombinerad tjänsteresa och semester i en härlig mix, precis som det alltid borde vara! Och jag får åka tillbaka till Indien!!

Climate Vietnam 2009

Climate Vietnam 2009

8 oktober 2009 - 18 oktober 2009

Hem och vänder efter bröllopsresan... Nu blir det regionalt seminarium för Climate Change i Saigon, Vietnam!

Språkresa till Frankrike

Språkresa till Frankrike

28 februari 2009 - 25 april 2009

En gammal dröm att plugga i Frankrike blir äntligen av! 8 veckor i Vichy.

Bröllopsresa

Bröllopsresa

21 september 2009 - 5 oktober 2009

Bröllop i höst, med tillhörande resa. Inte en månad men väl två veckor i Egypten med sol, snorkling, kameler och historia. And love, love, love.

Östergötland runt

Östergötland runt

21 juli 2008 - 23 juli 2008

Lokalturism! Myspys med pojkvännen.

Climate Vietnam 2008

Climate Vietnam 2008

21 oktober 2008 - 3 november 2008

I oktober ska jag åka till Vietnam och jobba. Konferens med klimat-tema den här gången.

Paris à quatre

Paris à quatre

6 juni 2008 - 9 juni 2008

Je pars à Paris, avec trois amis!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sofia uppdaterar sin resa