Här beskriver jag lite av mitt liv på resande fot... Många konstiga upplevelser har jag hunnit med att få under mina resor. Och det verkar inte sluta...nya saker varje dag. :-) SPÄNNANDE... @
hemstad Linköping, Östergötlands län, Sverige
Senast aktiv - från Melide, Galicien, Spanien
Logrono - Najera
måndag 15 augusti 2016 - Nájera, La Rioja, Spanien

15/8 Logrono - Najera30 kmBoende: Albergue municipal donativoEtt förskräckligt snarkande gjorde natten orolig, dessutom väldigt varmt, så ingen sovsäck idag heller.Vaknade 05 över att flera drog iväg, men jag låg kvar och drog mig till min vanliga tid.Snarktanten och snarkmannen, som kört

Villafranca - Cardenuela
torsdag 8 september 2016 - Cardeñuela Riopico, Kastilien och León, Spanien

18/8 Villafranca - Cardenuela Riopico 25 Km + 255 = 280 Boende: Albergue Cardenuela Riopico Sov lite extra idag, mulet ute. Jag var t om den siste som lämnade alberguet. Luletjejerna var de näst sista. Vi hade stora vägen utanför fönstret och långtradarna höll inte igen på gasen trots

Rdecilla - Villafranca

17/8 Redecilla - Villafranca 25 km + 230 = 255 Boende: Albergue municipal 5E. Helt ok boende uppe i backen till vänster. Snart gått 30 mil och det känns fantastiskt bra i kroppen, jämfört med det hårda belastningen varje dag. Efter ett dagsverke med vandring, känns det också bra med

Najera - Redecilla

16/8 Najera - Redecilla del Camino 35 km Boende: Essentia ,7E Hos jose, ett jättefint boende med tempurmadrasser och tempurkuddar. Bästa vilan hittills. Det blev en lång dag... Startade 06 själv som vanligt men fick ganska snart sällskap med Roberto. Vi pratade om den andre mexicanen, som

Torres del Rio - Logrono
söndag 14 augusti 2016 - Logroño, La Rioja, Spanien

14/8 Torres del Rio - Logrono 22 km Boende: Albergue Municipal 7E Kom iväg vid 6 och en italiensk kvinna gick lite före. Väldigt fin soluppgång efter en stund, gick på landet, så lampan behövdes knappt. Den jävla blåsan irriterade lite när jag gick nedför och jag visste att det skulle

Aqueta - Torres del Rio
lördag 13 augusti 2016 - Torres del Río, Navarra, Spanien

13/8 Azquete - Torres del Rio 23 km Boende: Hostel San Andres Satte på kaffet till Belgarna Sååå varmt och skönt kl 06 var det längesen jag upplevde. ingen sovsäck idag heller, inte heller nån extra tröja på morgonen. Så förvåningen gjorde att jag gick ifrån stavarna och fick vända

Puente La Reina - Azqueta
fredag 12 augusti 2016 - Azqueta, Navarra, Spanien

12/8 Puente La Reina - Azqueta 33 km Boende. La Perla Negra Startade vid 06 och det var ganska mörkt, så jag fick leta efter pilarna ganska mycket, de var inte så väl utmärkta förrän jag kom in till stan. Jag bodde nämligen i början på stan så jag var tvungen att passera hela. Ljuset

Pamplona - Puente La Reina
torsdag 11 augusti 2016 - Puente la Reina, Navarra, Spanien

11/8 Pamplona - Puente La Reina Ca 26 km Boende: Albergue Jakue Jag hade lite tur med min säng, fick en gatlampa rakt riktad mot huvudkudden, så fladder och lyse gjorde att jag var glad när klockan var 05:45. Sov inte många minuter åt gången. Det var bara att smörja in vaden och sen iväg,

Zubiri - Pamplona
onsdag 10 augusti 2016 - Pamplona, Navarra, Spanien

10/8 Zubiri-Pamplona ca 21 Km Det var en otroligt varm natt och det blev inte mycket sömn. Mycket berodde det på att det var fiesta på kvällen och här festar man inte till 23 direkt... 06:15 när jag gick, så höll de på fortfarande och hade gjort så i dagarna 4. Jag gick ensam idag

Roncesvalles - Zubiri
tisdag 9 augusti 2016 - Zubiri, Navarra, Spanien

9/8 Roncesvalles-Zubiri Ca 23 km Boende: El palo de Avellano Vaknade lite sent..05:50 av att grannarna började packa bagage. Jag märkte att jag glömt att sätta klockan..hmmm kl 06:00 tändes ljuset i korridoren och nån form av soft "munksång" hördes plötsligt i några högtalare nånstans.

Walk The Camino

Walk The Camino

7 augusti 2016 - 14 september 2016

Pilgrimsvandringen från start denna gång. Saint-Jean-Pied-de-Port Sen får jag se hur långt jag kommer på ca 5 veckor... Hur långt träningen och förberedelserna räckte...

En Vandring i Solen

En Vandring i Solen

28 augusti 2013 - 15 september 2013

En vandring i Heliga Birgittas fotspår.. eller i alla fall delar av dem denna gång.

Return to FUE

Return to FUE

10 december 2012 - 24 december 2012

En returresa till ett "jobbställe"...

Returresan

Returresan

1 juli 2006 - 15 juli 2006

En resa i mina egna fotspår. med början i Turkiet

Världen här kommer jag!

Världen här kommer jag!

8 januari 2001 - 1 januari 2005

En världstur med turister i hälarna. Här finns de konstigaste upplevelser blandat med vardagliga händelser. Jag slutar inte förundras över folk och deras beteenden. @

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anders uppdaterar sin resa