Williams - Needles
lördag 22 maj 2010 - Needles, Kalifornien, USA

Upp strax efter sju (trodde att klockan var åtta!!). Går över till Safeway och handlar frukt och några sandwiches för frukost. Tar med (hyfsat gott) kaffe från receptionen och äter våra mackor på rummet. Lämnar Williams strax efter 09.00 och kör sedan ett antal mil tillbaka på den väg

Williams - Grand Canyon
fredag 21 maj 2010 - Grand Canyon Village, Arizona, USA

Sover halvbra i våra två king-size sängar. Går upp vid 08:00-tiden. pinnar ner till Jessica's för frukost. Skramlade ägg, toast och bacon o kaffe..OK (kaffet extra svagt dock). Ringer till Johanna o Ingrid innan vi sätter av till Grand Canyon. C:a 80km från Williams, rakt norrut. Ödsligt

Las Vegas - Williams, Az
torsdag 20 maj 2010 - Williams County, North Dakota, USA

07:30, studsar upp och gör oss i ordning. Ner till buffen i hotell-lobbyn; omelett, bacon, toast, flingor, frukt, hyfst gott extra starkt kaffe (!), muffins...mums! Ner med alla grejorna i bilen, kör "strippen" ut ur stan. Precis när i kommer på att vi kanske borde tankat, tog alla mackar

Death Valley - Las Vegas
onsdag 19 maj 2010 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

Upp 7:20 för att ta oss till frukostbuffe...fick reda på att den inte ingick i priset och var ganska dyr, så vi gick tvärs över gatan och köpte ost/skinka o tonfisk-mackor istället. Satte oss på vår veranda och frukosterade och drack mjölk(!) Fick besök av hungrig korp(?) Drog vid 9:15

Lone Pine - Death Valley
tisdag 18 maj 2010 - Death Valley Junction, Kalifornien, USA

Upp vid 7-tiden, fixar o donar. På väg till frukosten, får vi se vilken otrolig vy av Sierra Nevada man har om man befinner sig i Lone Pine vid rätt väderlek. Snöklätt Mt Whitney, klart väder, vindstilla...nice. Frukost: flingor, ägg, våfflor mm...får duga. Iväg vid 9-tiden. Först på

Bakersfield - Lone Pine
måndag 17 maj 2010 - Lone Pine, Kalifornien, USA

Händelserikt i Bakersfield...och inte. Såg på nyheterna att det skett ett mord och ett knivöverfall där igår em. Vi såg när vi kom in på Freeway'n ett 10-15-tal polisbilar som stoppat ett fordon i andra färdriktningen; kan ha haft med mordet att göra. Åt en hyfsat god frukost på

Yosemite - Mariposa grove - Bakersfield
söndag 16 maj 2010 - Varberg, Hallands län, Sverige

Vaknade tidigt idag...kallt som tusan. Har varit en klar natt med otroligt mycket stjärnor synlig (mellan de höga träden som omger vårt sovområde). Använde tre filtar och de behövdes verkligen. Morgonbestyr och sedan iväg till frukostbuffen som skulle vara nåt i hästväg. På väg till

Merced - Yosemite National Park
lördag 15 maj 2010 - Yosemite nationalpark, Kalifornien, USA

Vaknar hyfsat tidigt, upp vid 7-tiden, av hönor och annat som "störde" sömnen. Dusch och annat bestyr och "Skypening" med Eve. Avnjuter sedan en jättegod hemlagad frukost, som börjar med en skål med färska frukter och bär...mums. Skramlade ägg (hemvärpta), bacon och bröd a´la "fattiga

San Fransisco - Merced
fredag 14 maj 2010 - Merced, Kalifornien, USA

Upp före 08:00. Packar och gör oss i ordning för vidare färd, nu österut. Går emellertid först ner till Pat's igen för frukost; scrambled eggs plus ett par smarriga (feta) lustiga toasts. Well, well, det gick det också. Jag hämtar bilen, Mairon vaktar väskor i entre'n. Talar snällt med

San Fransisco, dag 2
torsdag 13 maj 2010 - San Francisco, Kalifornien, USA

Sov länge idag, säkert till 8 eller så. Ut runt kvarteret till Pat's för frukost (Bagel + äggröra resp fylld Croissant + bagel...hmmm). Hämtade ut bilen från garaget och drog iväg till Muir Woods via Golden Gate-bron. Muir Woods är en naturpark med stora Redwoodträd. Imponerande. Fick

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anders uppdaterar sin resa