Kreta

Lido di Jesolo
lördag 7 april 2018 - Lido di Jesolo, Veneto, Italien

1996

Kuala Lumpur

Hej!Resan från Perhentian till Kuala Lumpur gick över förväntan, med tanke på båtresan vi upplevde omvänd väg. Havet låg i princip spegelblankt denna gång.Väl på plats i staden möttes vi av resans absolut lyxigaste boende. Alldeles i närheten av Petronas Twin Towers ligger vår

Perhentian islands
måndag 2 april 2018 - Perhentian Islands, Terengganu, Malaysia

Hej!Vi hade en lång resdag framför oss när vi skulle ta oss från Langkawi till Perhentian Islands. Då resan innefattatade taxi till flygplatsen, flyg till KL, nytt flyg till Kota Bharu, minibuss till Kuala Besut och motorbåt till öarna var vi beredda på att något skulle strula, men allt

Langkawi
söndag 25 mars 2018 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Hej!Om kontrasten mellan Lanta och Bulon var stor så känns kontrasten mellan grannländerna Thailand och Malaysia oändligt mycket större. Iallafall vad vi sett och upplevt än så länge.Vi tog oss via speedboat till Koh Lipe för en omtumlande omlastning till färja som tog oss till Malaysia

Thailand/Malaysia 2018

10 augusti 1995 - 7 mars 2016

Costa Rica -07

Costa Rica -07

19 juni 2007 - 13 juli 2007

Eftersom resan blev en impulsbokning har vi inte riktigt planerat en resrutt. Det vi vet i nuläget är att vi landar i San Jose den 19 juni och flyger hem den 13 juli. Istället för en resrutt har vi några mål som vi hoppas kunna uppfylla under resan. * Bada och snorkla både i Stilla havet och i Karibiska havet. *Besöka en aktiv vulkan. *Prova rafting. *Lära oss surfa (eller, ja, kanske inte Susanna.....) *Dricka rom *Se minst tre olika varianter av giftgrodor. *Se havssköldpaddor. *Lära känna några mysiga och trevliga insekter. *Se massor av vilda djur. *Bestiga Costa Ricas högsta topp på 3820 möh. *Få en inblick i den Costaricanska kulturen. * Om vi hinner kanske vi ska ta det lite lugnt också.... Vi har även för avsikt att ära norra delen av Panama med ett litet besök..... nej, förresten, det verkar inte som om vi hinner ta det särskilt lugnt....

Kina/Tibet

Kina/Tibet

30 juli 2006 - 31 augusti 2006

Nu packar vi ryggsäckarna igen för att denna gång erövra Kina. Vi startar i Shanghai, sedan går den preliminära resan via Guilin, Lijiang, Chengdu, Lhasa, Mt. Everest och slutligen hem från Peking.

Venezuela

Venezuela

29 juli 2005 - 26 augusti 2005

Massor av äventyr och upplevelser...

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Daniel uppdaterar sin resa