Hanoi
fredag 27 december 2019 - Hanoi, Vietnam

Hej!Nu har vi varit i Vietnams huvudstad i några dagar. Resan hit gick väldigt bra med utmärkta Emirates via mellanlandning i Dubai. Knappt några missöden alls, bortsett från någon timmes försening och att Daniel, under loppet av sju minuter,  lyckades hälla en 7-up, en öl och ett glas

Ho Chi Minh /Saigon
tisdag 21 januari 2020 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Hej!Då var våra dagar här i Vietnams största stad Ho Chi Minh City, eller Saigon som den fortfarande också kallas, snart över. Vi har gillat staden väldigt mycket. Här finns mycket historia och massor att hitta på. Staden upplevs som modernare än huvudstaden Hanoi och här bor betydligt

Phu Quoc
lördag 18 januari 2020 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Hej!Nu har vi tillbringat en knapp vecka på Vietnams största ö, Phu Quoc. Vårt första boende låg 10 minuters promenad från stranden, i den lilla byn Ông Lang, och var väldigt fint, bortsett från att rummet då vi kom var fullt med mygg. Energiskt började vi jaga de jobbiga små rackarna

Mekongdeltat
söndag 12 januari 2020 - Cái Bè District, Tien Giang, Vietnam

Hej!Nu har vi bott vid mäktiga Mekongfloden i två nätter. Mekongfloden har sitt ursprung på Tibetanska högplatån och rinner genom sex länder innan den mynnar ut i sydkinesiska havet. Fram till gränsen av Vietnam är det endast en flod men här delar den upp sig i två stor floder. Samtidigt

Whale Island
onsdag 8 januari 2020 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Hej!Barfotaliv på små öar är den här familjens rätta element. Vi har verkligen älskat våra dagar här. På lilla Whale Island finns bara ett boende. Här finns inga vägar, bilar, moppar, affärer och knappt några människor heller för den delen. Här finns ett trettiotal bungalows men

Hoi An
torsdag 2 januari 2020 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Hej!På väg från Danang till Hoi An stannade vi till vid Marble Mountain som består av fem kalkstensberg där man förr bröt marmor. Numera är bergen en turistattraktion då bergen är genomborrade med grottor och tunnlar. I grottorna finns fullt med små tempel och statyer. Vi klättrade

Da Nang
måndag 30 december 2019 - Da Nang, Vietnam

Hej!Förväntningarna från barnen på värsta tåglyxen, likt Orientexpressen, uppfylldes kanske inte, men de gillade ändå starkt vår lilla tågkupe med fyra bäddar och ett bord att inta lördagsmyssnacksen från. De femton timmarna vi hade på tåget blev, trots mycket skumpande, gungande och

Nu drar vi till Vietnam!
måndag 23 december 2019 - Osby, Skåne län, Sverige

Hej!Imorgon är det julafton och då hänger vi på oss ryggsäckarna igen och lämnar denna gråa del av världen för en ljusare tillvaro i Asien. Ungefär när Kalle Anka börjar sätter vi oss på planet som ska ta oss till Hanoi i Vietnam. Under en månad kommer vi uppleva Vietnam från Hanoi

Kreta
tisdag 10 april 2018 - Georgioupoli, Grekland

Egyptien
söndag 8 april 2018 -

Vietnam 2019/20

Vietnam 2019/20

24 december 2019 - 22 januari 2020

Vår ryggsäcksresa i Vietnam från norr till söder.

Thailand/Malaysia 2018

10 augusti 1995 - 7 mars 2016

Costa Rica -07

Costa Rica -07

19 juni 2007 - 13 juli 2007

Eftersom resan blev en impulsbokning har vi inte riktigt planerat en resrutt. Det vi vet i nuläget är att vi landar i San Jose den 19 juni och flyger hem den 13 juli. Istället för en resrutt har vi några mål som vi hoppas kunna uppfylla under resan. * Bada och snorkla både i Stilla havet och i Karibiska havet. *Besöka en aktiv vulkan. *Prova rafting. *Lära oss surfa (eller, ja, kanske inte Susanna.....) *Dricka rom *Se minst tre olika varianter av giftgrodor. *Se havssköldpaddor. *Lära känna några mysiga och trevliga insekter. *Se massor av vilda djur. *Bestiga Costa Ricas högsta topp på 3820 möh. *Få en inblick i den Costaricanska kulturen. * Om vi hinner kanske vi ska ta det lite lugnt också.... Vi har även för avsikt att ära norra delen av Panama med ett litet besök..... nej, förresten, det verkar inte som om vi hinner ta det särskilt lugnt....

Kina/Tibet

Kina/Tibet

30 juli 2006 - 31 augusti 2006

Nu packar vi ryggsäckarna igen för att denna gång erövra Kina. Vi startar i Shanghai, sedan går den preliminära resan via Guilin, Lijiang, Chengdu, Lhasa, Mt. Everest och slutligen hem från Peking.

Venezuela

Venezuela

29 juli 2005 - 26 augusti 2005

Massor av äventyr och upplevelser...

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Daniel uppdaterar sin resa