Här kan ni följa mig och mina studier i Orsa! Under två år kommer jag att bo i denna by tillsammans med mina nya klasskamrater och lokalbefolkningen såklart! Välkommen in i en ny spännande värld, nämligen livet på landsbygden!
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Shopping til you dropping..
måndag 7 januari 2013 - Waikīkī, Honolulu, Hawaii, USA

..men inte för mig! Jag har kära läsare, trot eller ej, shoppat väldigt lite under dessa dagar! Brorsan däremot, han gick bananas inne på Abercrombie & Fitch idag! Själv fick syrran hans bära alla kläder, borde vara tvärt om tycker jag! ;) Måste även berätta om min Lomi Lomi massage

Another day in paradise
söndag 6 januari 2013 - Waikīkī, Honolulu, Hawaii, USA

Aloha! Nu har vi varit här i en vecka och mycket har vi hunnit med. Det nya året firade vi in på stranden med bubbel och fyrverkerier. Stranden var full med folk som räknade ner till 2013 och sen var det fest hela natten lång. Dock inte för oss, utan vi började 2013 med att vara pigga och

Välkommen till paradiset!
söndag 30 december 2012 - Waikīkī, Honolulu, Hawaii, USA

Aloha! Nu har vi snart spenderat vårt första dygn i paradiset och jag älskar det! Hawaii är inte bara soligt och varmt, utan invånarna är även fantastiskt trevliga, shoppingutbudet stort och ön erbjuder verkligen något för alla! Efter dryga 30 timmar på resande fot kände jag mig

What happens in Vegas..
lördag 17 december 2011 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

..stays in Vegas! ;) Här i Vegas händer de mest galna saker. Ni som har sett Baksmällan vet vad jag pratar om! Inte för att vi vaknat upp med en tiger på rummet visserligen, men du får se och uppleva allt möjligt här. För några dagar sen var vi vid Grand Canyon och det var otroligt

Vegas baby!
tisdag 13 december 2011 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

Då har man lämnat Highway 1 bakom sig och nu befinner vi oss i Las Vegas. Jag hade nog aldrig kunnat föreställa mig hur häftigt det faktiskt är här. Idag kom vi exempelvis inte ut från vårt hotell förrän efter 15 då det finns så mycket att göra, alltifrån shower till bergochdalbanor

Hollywood - where dreams come true!!
tisdag 6 december 2011 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Da var man i Hollywood and I love it! Har varit pa Celebrity Homes tour idag och sett kandisarnas fantastiska villor. Vi har akt pa Rodeo Drive och tittat pa alla stjarnor langs Hollywood Boulevard. Men bast av allt var nar vi hamnade pa premiaren av New Years Eve. Vi fick dar skada manga vackra

Santa Barbara
söndag 4 december 2011 - San Francisco, Kalifornien, USA

Hej! Nu har vi precis vaknat upp från vår igloo i Santa Barbara. Här är det nämligen varmt på dagen, men svinkallt om natten. Vi har nu kört i två dagar och det har gått riktigt bra, Utsikten har varit helt amazing, speciellt runt The Big Sur. Nästan i klass med Nya Zeeland! Igår kom

If you're going to San Francisco..
fredag 2 december 2011 - San Francisco, Kalifornien, USA

..be sure to wear some flowers in your hair! Efter nästa 20 timmar på resande fot har jag nu landat i San Francisco. Som vanligt var det lite dramatik på morgonkvisten då jag var nära att inte checkas in på grund av att jag inte hade någon adress till stället vi skulle bo på. Men tack och

Då var det dags igen!
onsdag 30 november 2011 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Tänk att man aldrig tröttnar! Att resa är verkligen något av det bästa jag vet. Och nu är det dags igen! Denna gång går resan till Usa och California! Med mig på resan följer två av mina vapendragare från Orsa, Sara och Elin, eller som de även kallar sig Livan och Sivan. Då kanske ni

Ibland är det svårt att lämna festen när den är som bäst..
onsdag 15 juni 2011 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Jag trivs fantastiskt bra i Orsa och nu är det inte långt kvar tills dess att jag flyttar tillbaka till Stockholm. Att lämna denna natursköna by, skolan och alla mina underbara vänner känns otroligt tråkigt och trots att det är ett par veckor kvar har många tårar redan fällts. Det

Aloha Hawaii!

30 november 2011 - 23 december 2011

Orsa i mitt hjärta!

Orsa i mitt hjärta!

31 augusti 2009 - 10 juli 2011

Kommer nu att befinna mig i Orsa, staden med stort S, de kommande två åren! Här finns allt man kan önska sig mataffärer, systembolag, apotek, ett antal pizzerior och framför allt byns mittpunkt, min skola! Under åren kommer jag och mina klasskamrater bland annat guida turister i Siljanområdet, massera svettiga Vasaloppsåkare och förhoppningsvis åka en massa skidor och för min del, en hel del dans med lokalbefolkningen! Denna blogg kommer förhoppningsvis få alla storstadsbor att längta till ett liv på landsbygden! ;)

The Show Must Go On...

The Show Must Go On...

11 februari 2008 - 24 april 2008

Just när man trott att vi skulle lugna ner oss och bli ordentliga gör vi en u-sväng och ger oss iväg mot nya järva mål.. Jag vet, är vi inte fantastiska?! Det kan givetvis inte bli annat än succé! (räck upp handen den som håller med, ni andra läs vår dagbok istället..)

The Big Apple - for beginners

The Big Apple - for beginners

27 oktober 2007 - 3 november 2007

Galen stad o galna priser, New York here we come!

"Ingen sommar utan ragga"

"Ingen sommar utan ragga"

26 juni 2007 - 31 augusti 2007

London, Halmstad, Italien o valfritt resemål, så ser min sommar ut!

Summer Tour 2006

Summer Tour 2006

14 juni 2006 - 1 augusti 2006

Varför bege sig över gränserna när vårt hemland har så mycket att erbjuda!?

Deluxdivornas aventyr i sagans varld

Deluxdivornas aventyr i sagans varld

2 mars 2006 - 29 mars 2006

Deluxdivorna har nu begett sig till "Kiwilandet" dar vi i en manad kommer att ta oss fram i var alternativa campervan. Lat aventyret borja!

Surfare, sol och backpacking = AUSTRALIEN!

Surfare, sol och backpacking = AUSTRALIEN!

6 december 2005 - 1 mars 2006

[b]Ja, vad säger man annat än att man har höga förväntningar på denna resa! Mycket sol, bad, äventyr och festande. Många surfare. Det man dock hoppas på att få en mindre dos av är regn, äckliga djur, men framförallt alla vidriga bedbugs man hört talas om. Fast ärligt talat så är mitt mål med resan att träffa roligt folk, bli riktigt brun och fräsch och ha det underbart KUL!! [/b]

Bangkok, shoppingälskarnas stad

Bangkok, shoppingälskarnas stad

1 december 2005 - 5 december 2005

[i]Shopping, massage, sol, tuktuks och en och en annan sevärdhet ska man väl allt hinna med under dessa dagar![/i]

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Therese uppdaterar sin resa