Byapåsk
söndag 16 april 2017 - Sic, Cluj, Rumänien

Vi anlände till Szék på lördagskvällen kring fem och vår värd stod och väntade på oss vid bygatan. Han var väldigt tillmötesgående och vänlig. Vi åt kvällsmat, soppa, varmrätt och kaka, samma meny de själva hade den kvällen. En kvällspromenad och sen tidigt i säng med kakelugnen

Mera Sound Of Music och Salina Turda
lördag 15 april 2017 - Rimetea, Alba, Rumänien

En strålande morgon, kallt, men bra och värmande frukost. Innan vi lämnade Torocko ville vi upp på den mäktiga bergskammen Szekelykö. Uppstigningen tog ca 1,5 timmar och var bitvis ganska brant. Men väl uppe var det strålande vackert i morgonsolen. Vi fick sällskap med snäll och stilig

Bergsbestigning och isgrottor
fredag 14 april 2017 - DJ107M, Rimetea, Alba, Rumänien

Vi vaknade upp och jag fick en från Sverige medhavd minitårta på sängen - fyller man år så gör man! Sen en fantastisk soluppgång och frostbitet gräs till en stadig frukost hos Roger och grabbarna. Fin färd sen upp på berget, en genväg till Belis och därifrån över bergen till södra

På grusvägar
torsdag 13 april 2017 - DC128A, Giurcuța de Sus, Cluj, Rumänien

Planen var att försöka ta sig upp till Padis och hitta nån stig där. Innan dess blev det vattenfall i Rachitele. Mycket tjusigt!så mot Padis! Men vi kom inte hela vägen fram. Den fina asfaltsvägen blev till grus, med mycket hålor i. Efter nån kilometer var vi tvungna att vända. Vi åt

I de transsylvanska bergen
torsdag 13 april 2017 - Răchițele, Cluj, Rumänien

Under gårdagen tog vi en lugn tur med bilen genom ett vackert böljande landskap nordväst ut från Cluj. Vi såg flera vackra gamla kyrkor med fina takmålningar, Vistea, Manastireni, Valeni där vi åt en sen lunch med medhavda sakerSen letade vi oss fram till Roger och Zsuzsi uppe på

Heldag i Cluj

Vi kom fram igår morse med Wizz och hämtade ut hyrbilen utan problem. Sen for vi in i Cluj och letade rätt på hotellet. Vissa komplikationer då tänkt bro över floden var under ombyggnad, men sen kom vi rätt. Bilen parkerades på hotellets parkering och vi promenerade sen upp till centrum.

Att flyga kinesiskt
måndag 14 januari 2013 - Lund NO, Skåne län, Sverige

Ibland blir det mer spännande än man tänkt sig - för så är det ju med äventyr. Vissa äventyr går dock bra att klara sig utan. När vi bestämde oss för att åka till Australien ville vi göra mellanlandningen på ett så intressant ställe som möjligt och då fastnade vi för Peking.

En varm paus i Warriewood
tisdag 8 januari 2013 - Sydney, New South Wales, Australien

Uppdatering: Det blev 43 grader som mest uppe vid Figges kontor längst bak på deras tomt. Poolen blev aldrig varmare än 27 grader, vilket kändes rätt OK kl 10 på kvällen då vi tog ett sista kvällsdopp med en lufttemperatur på 35 grader... Det är varmt. Termometern stod på 39,7 grader

Djurpark -Linnea berättar
måndag 7 januari 2013 - Sydney, New South Wales, Australien

Innan vi åkte upp till Port Douglas var vi i en djurpark i Sydney.där fanns massor av djur. Kängurur var det första vi såg sen såg vi koalorna (Vi klappade en koala.)den var len. Och sen matade jag en emu! Amanda och jag matade kängururna och vi fick klappa dem också. Amanda kramade en!

Amanda berättar om regnskogen
söndag 6 januari 2013 - Port Douglas, Queensland, Australien

Idag har vi varit i en regnskog. Det var kul men jobbigt att gå. Efter att vi hade gått en stund gick vi och badade i regnskogen. På en skylt stod det att vattnet kunde bli så högt att det kunde flytta på stora stenbumlingar som låg i vattnet. Det stod också att man kunde se sköldpaddor

Transsylvanien 2017

Transsylvanien 2017

11 april 2017 - 18 april 2017

Liten påsksemester tillsammans med Csilla.

Kina och Australien

Kina och Australien

15 december 2012 - 15 januari 2013

Ett litet äventyr för att hälsa på kusinerna i Sydney och hinna med kinesiska muren på vägen.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Daniel uppdaterar sin resa