Cuba libre
lördag 21 juni 2008 - London, England, Storbritannien

Hajfena på er! Tänkte bara slänga upp ett näst sista inlägg (härifrån brorsans lgh i London) där jag försöker redogöra för min vistelse på Kuba, antagligen det mest speciella landet på hela resan. Kommer att växla mellan dåtid och nutid eftersom jag har lite gamla handskrivna

4-dagars trekking/biking till Machu P
torsdag 29 maj 2008 - Nasca, Ica, Peru

Buen dia! Vill borja med att be om ursakt for att uppdateringarna inte direkt haglar over er dar hemma i var/sommar-solen. Men det ar saklart Andreas fel... De senaste tva veckorna har forgyllts av sallskap fran sveriges allra finaste stad, Gotet. Jag och Andy har lyckats festa bort ett antal

Antligen i Peru
söndag 18 maj 2008 - Cusco, Urubamba, Peru

Tja! Tankte bara skriva lite kortfattat om vad som har hant sedan jag lamnade La Paz en kostym rikare och tva svenskor fattigare. Tog en buss till Copacabana som ligger soder om Titicacasjon, dar upplevde jag en frid som inte gar att finna i La Paz (som jag f o inte gillar nagot vidare). Forsta

Pampas tour via Rurre
söndag 11 maj 2008 - Rurrenabaque, Beni, Bolivia

Namen hejsan, como estan? Ok, vi borjar med La Paz och avslutar i djungeln (Ons-Lordag). Halv 6 pa morgonen: check-out fran Hostel Wild Rover och avfard till Hostel Loki (stallet som rockar tyngst i La Paz, men jag var tvungen att fly faltet efter 3-4 festnatter) for att darifran rulla ivag i

Inte mkt nytt
måndag 5 maj 2008 - La Paz, Bolivia

God afton! Har egentligen inte sa mkt att skriva, men lika bra att dela med sig av det lilla. Senaste dagarna har spenderats i sann B.A-anda, vilket innebar att vi mest har flummat runt i stan eller sovit. Idag har jag iofs fatt mitt lystmate av konst tillfredstallt (och aven av glass, sjuukt go

forsta gangen i fangelse
fredag 2 maj 2008 - La Paz, Bolivia

Que pasa? Lite daligt med feedback fran er dar hemma nu tycker jag allt, skarpning och skammes pa er... Men vi misstrostar icke utan fortsatter skriva: Igar trillade vi over stadsgransen till La Paz. Eftersom jag gillar att anvanda mig av referenser som ingen annan forstar skulle jag vilja

Roadtrip nr2
tisdag 29 april 2008 - Uyuni, Bolivia

Tjeena halloj! Skickar er lite nyheter fran ett kyligt Bolivia. Senaste dagarna har spenderats i och runt en jeep. Detaljer foljer NU: Som namndes i tidigare inlagg sa rakade jag hitta Elli och Rebecka fran B.A pa busstationen i Salta och det ar dom jag nu reser med. Tupiza lamnades efter bara en

Valkommen till Bolivia
fredag 25 april 2008 - Tupiza, Bolivia

Hallooo! Valdigt korta puckar pa isen nu, men en liten snutteuppdate: Kom till Tupiza efter buss fran Salta till gransen, vandring over gransen och ytterligare en bussfard pa 2-3 timmar. Varldens skonaste buss forresten, vilket arhundrade sa du att vi levde pa?! Men mitt forstaintryck av Bolivia

Roadtrip 2008
torsdag 24 april 2008 - Salta, Argentina

Arrrriba! Tillbaka vid tangentbordet efter 4-dagars roadtrip och en dags vila. Ska forsoka sammanfatta nagra av de mest handelsrika dagarna under min vistelse i syd. Men forst vill jag veta om allt ar val dar hemma(?), Tanker pa er alldeles for ofta ska ni veta. ALLA faktiskt. Ibland kanns det som

Andrade planer
lördag 19 april 2008 - Salta, Argentina

Halloo! snabba ryck nu for folk vantar pa mig. Tankte bara meddela att jag i vantan pa min bok drar pa en 4-dagars roadtrip i norra argentina. Ska spana in lite goa ruiner, berg i 7 olika farger, saltgruvor(?) och annat skoj. Inbjudan kom som en skank fran ovan vid frukostbordet igar, borjade

Syd-/Centralamerika

Syd-/Centralamerika

28 januari 2008 - 21 juni 2008

Kickar igång resan med en veckas karneval i Salvador (inte fel att fira sin 25-årsdag med världens fetaste fest!). Sedan blir ytterligare festande under Karnevalen i Rio innan jag fortsätter södeut med buss längs kusten ner genom södra Brasilien, via Iguazú Falls, och Uruguay till Buenos Aires, Argentina. Sedan blir det resa norrut via La Paz, Bolivia, och in i Peru. I Peru kommer vi nog stanna ett tag för att hinna med att utforska resterna av Inkariket och Machu picchu (och förhoppningsvis köra lite dykning, surfing mm). Efter Peru blir det förmodligen en sväng till Ecuador och sedan antingen Colombia eller direkt till Panama för att luffa upp igenom hela centralamerika till Mexico, där vi hänger ett tag och inväntar flyg till grande finalen - Kuba! Avslutar resan med ungefär två veckor av cigarrer och drinkar i Havana med omnejd. Sedan lämnar vi Kuba för sommar i Sverige (Hasta siempre Comandante!). Uppdaterar med mer info när planeringen har framskridit ytterligare..

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Daniel uppdaterar sin resa