Tjenare!
fredag 9 november 2007 - Birmingham, England, Storbritannien

Jag har inte tid att skriva sa ofta i den har dagboken, men om du vill veta mer om stället jag bor på kan du kolla in: www.taracentre.org.uk Om du vill mig något får du gärna höra av dig till mig på telefon +467845502796 eller [email protected] Du får oxå helt gärna komma hit och

En lång resa
onsdag 5 oktober 2005 - Lycksele, Västerbottens län, Sverige

Nu sitter jag vid en dator i familjen Åströms vardagsrum i Åskilje i Norrland. De är kanonjusta allihop. I torsdags förmiddag landade vi på Arlanda för att mötas av ett kallt men väldigt vackert och välkomnande Stockholm. Det fanns en del moln här och där när vi gjorde klart för

Nast sista dagen i Thailand
tisdag 27 september 2005 - Bangkok, Thailand

Nu ar vi i Bangkok. Thailandarna flyger till Sverige i kvall och vi svenskar ett dygn senare. Vilket innebar att vi far en dag for oss sjalva i Bangkok :-) Jag ar valdigt trott pa min parkamrat och har varit det de sista tva veckorna. Bland annat efterssom han har han ljugit bade for mig och for de

2 veckor kvar
lördag 17 september 2005 - Bangkok, Thailand

Nu ar det bara tva veckor kvar tills vi flyger hem till Sverige. Tiden har verkligen gatt grymt fort. Denna veckan haller vi mest pa med forberedelser infor de shower och cermonier vi ska delta i under den sista veckan. Forra veckan hade vi tva utbildningsdagar. Pa den forsta fick vi prova pa att

Utbildningsdag
fredag 2 september 2005 - Bangkok, Thailand

Den senaste tiden har jag forutom allt det vanliga pysslat en del med forberedelser infor min och Pe:s utbildningsdag som vi hade i forrgar. Syftet med den var att deltagarna skulle lara sig mer om hur man gor bambumobler. Pe och jag gick dit helgen innan och larde oss grunderna och fick ocksa

Halva Thailandsfasen avslutad
måndag 22 augusti 2005 - Bangkok, Thailand

Nu har vi kommit hem från mittlagret som vi hade i nationalparken Khao Yai. Det känns helt sjukt att halva tiden redan har gått... Men när jag tänker på hur mycket vi hunnit göra sen vi kom hit känns det nästan tvärtom. På måndagar har vi utbildningsdag. Då lär vi oss mer om någon

Antligen hemma i Thailand
lördag 30 juli 2005 - Bangkok, Thailand

When I’m writing this I’m using the computer of my new Thai family. The computer doesn’t have a, a, o why I will write in English. My family doesn’t have internet but soon we will go to an IT-café in a village nearby called Pattenakaam. Now I’ve been living here in my new Thai family

Framme i Thailand
söndag 17 juli 2005 - Bangkok, Thailand

Sawatdii khrap! Nu sitter jag på ett mysigt litet internetcafe i Chon Buri en bit söder om Bangkok och lyssnar på skön thailandsk musik :-) Alllt har gått kanonbra hittils! Alla thailändare är precis som jag fått höra innan jag kom hit supertrevliga, glada och hjalpsamma. Precis under

Förberedelser

I övermorgon startar programmet SWY-Thailand på Kärsögården i Stockholm :-) Äntligen är det dags!!! Men förberedelserna inför programmet har pågått länge. För två månader sedan var vi på förberedelseläger där vi träffade alla deltagare och gick igenom allt praktiskt som

Buddhism i England

Buddhism i England

17 juli 2007 - 4 maj 2008

Under min tid i Thailand blev jag imponerad av deras enkla och positiva sätt att leva. Här pa Tara Centre i England hoppas jag på att lära mig mer om hur de gör.

SWY - Storuman

SWY - Storuman

2 oktober 2005 - 18 december 2005

Nu har andra delen av thailandsutbytet SWY börjat. I två och en halv månad skall jag och thailändska Pe bo här hos familjen Åström i Åskilje By i Storuman.

SWY - Thailand

SWY - Thailand

9 juli 2005 - 29 september 2005

Tillsammans med 20 andra svenska ungdomar skall jag delta i utbytesprogrammet Sweden World Youth – SWY-Thailand. Under de första tre månaderna kommer jag bo i thailändsk familj i Prachin Buri nära Bangkok. Kommande tre månader skall jag bo tillsammans med min thailändska parkamrat i en familj i Storuman.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när David uppdaterar sin resa