Mot Melacka!
måndag 27 mars 2017 - Malacca, Malaysia

Hallå! Nu är jag själv då jag inte kände att jag var helt färdig med Asien, så jag fortsätter någon vecka. Igår åkte jag och David samtidigt till flygplatsen men för att ta två olika flyg. Jag flög till Kuala Lumpur, en stad där vi redan varit i, för att kunna ta en buss till

Min sista dag!
lördag 25 mars 2017 - Hongkong

Idag har varit min sista dag på resan. Imorgon beger jag mig hemåt till Stockholm och Viktor drar vidare till Kuala Lumpur. Helt ärligt ska det bli skönt att komma hem. Efter att ha varit borta i två månader så känner jag mig färdig här borta. Behöver komma hem och äta lite svensk

Hongkong
fredag 24 mars 2017 - Hongkong, Hongkong

Tjena! Vi är nu i Hongkong, den coolaste staden jag någonsin har upplevt!Dagen efter Gustav lämnade oss tog vi det lugnt, shoppade lite av diverse och la oss tidigt. Morgonen igår gick vi upp klockan 6 för att äta frukost och checka ut. Vi tog en taxi till flygplatsen som var en upplevelse.

Hanoi och Halong
tisdag 21 mars 2017 - tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

HalluDet var ett tag sen men tiden går så sjukt fort. Vi har lämnat Hoi An och efter en 18h bussresa på en sleepingbuss kom vi fram klockan 5 till Hanoi. Väckningen var ett HANOIIII, med en röst som Robin Williams har i "Good Morning Vietnam!". Vid den här tiden är staden inte särskilt

Gamla staden
torsdag 16 mars 2017 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Hej på er! Nu var det ett tag sen jag gjorde ett inlägg här. Nu är vi i Hoi An som ligger ungefär i mitten av Vietnam. Staden är väldigt pitoresk, gamla byggnader och skräddare i varje gatuhörn. Staden är väldigt lugn men det är inte vårt hotell, här hålls det igång långt in på

Gamla staden
torsdag 16 mars 2017 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Mui Ne!
måndag 13 mars 2017 - Mũi Né, Phan Thiet, Vietnam

Hej!Vi lämnade Ho Chi Minh och kom fram till Mui Ne på eftermiddagen den 11e. Den dagen gjorde vi inte så mycket mer än att äta och ta det lugnt. Vi fick ett eget rum på en billig resort, så tog vi en öl och spelade kort på rummets uteplats. Igår började vi dagen med att äta

Ho Chi Minh
fredag 10 mars 2017 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Vietnam! Vi lägger Thailand bakom oss och utforskar ett nytt land! Tjena! Viktor som inleder detta inlägg.Vi flög till Vietnam den 8/3 och flyget gick bra. Det tog ett tag innan vi fick bagget och efter att ha blivit bemötta av en sur gubbe i immigration som inte till utseende ville släppa

Bilder från Bangkok
torsdag 9 mars 2017 - Bangkok, Thailand

Hitta bra wifi, kan väl slänga upp lite bilder från Bangkok.Bl.a Lumpini Parks vatten, the Sleeping Buddha, Grand Palace och en liten matbit.

Bangkok
onsdag 8 mars 2017 - Bangkok, Thailand

Hej! Det var några dagar sedan vi skrev, ber om ursäkt för det.Vi lämnade i alla fall Chiang Mai den 5e mars och flög till Bangkok. Världens mest illaluktande stad, seriöst. Det luktat fränt, sött, äckligt och floden luktar sjukt mycket. När vi kom fram till Bangkok tog vi in på ett

David och Viktors luff

David och Viktors luff

29 januari 2017 - 29 januari 2017

David Grönqvist och Viktor Karlsson, tidigare klasskamrater som lärde känna varandra första dagen på gymnasiet. Det första samtalet handlade om fotboll och om hur de tidigare varit rivaler. Viktor har lagt fotbollen på hyllan och David gör en paus i sin karriär för att tillsammans ge sig ut på äventyr. David hoppas på spektakulära upplevelser, bemötande av andra superhjältar och en eller annan bild som kan bidra till instagramflödet. Viktor hoppas på nya smakupplevelser, eller ja, mat. Gluten- och mjölkfri om det går att hitta. Följ vännernas fantastiska resa och se vad Asien har att erbjuda!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Viktor uppdaterar sin resa