Dag 2,3 och 4
tisdag 8 december 2009 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Vår första riktiga dag här i paradiset började med att jag (David) inte kunde sova till den tid klockan egentligen skulle ringa utan i smyg ställde fram den en halvtimme tidigare varpå en sömnig Emelie direkt anade ugglor i mossen och genomskådade bluffen. David fick dock som han ville och

Resa och ankomsr
söndag 6 december 2009 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Efter en lång resa anlände vi till färjeläget i Trat, varpå en kort båttur tog oss till Koh Chang, elefantön. Från kajplatsen var ön en mäktig syn, med dess lummiga djungel och höga berg. Just denna helg firar Thailändarna kungens födelsedag, vilket innebär att de njuter av en

Hemma igen!
måndag 12 november 2007 - Växjö, Kronobergs län, Sverige

Puh! Pust! Äntligen! I fredags lyfte så slutligen ett plan med ett gäng trötta, arbetsskadade unga svenskar från Keflaviks flygplats strax utanför Reykjavik. Det blev en fruktansvärd flygning och inflygningen för landningen var hemsk till följd av dåligt väder och oerhörd turbulens.

Säsongen över!
söndag 4 november 2007 - Selfoss, Island

Nu när sånär 100 000 får slaktats i den lilla byn Selfoss är den så kallade "säsongen" äntligen över. I fredags var det slutfest för SS-arbetare, fårbönder, lastbilsförare och andra personer med anknytning till slakteriet. Vi bussades till en lokal ca tre mil härifrån där vi bjöds

Uppvaknande
måndag 15 oktober 2007 - Selfoss, Island

En dag här på Island startar med att en märklig herre som kallar sig Pontiac skrålar ut att sommaren är här och att vi inte ska känna nån stress, nejnejnej. Jag har denna ironiska signal som alarm på mobilen för att vakna med ett uns av glädje och humor. Väl när ögonen spärrats upp i

Soliga söndag!
söndag 7 oktober 2007 - Selfoss, Island

Har nu spenderat 4 veckor på denna karga ö. 4 veckor av frustration och hemska upplevelser men också skratt och nyttiga erfarenheter. Nu är snart ytterligare en hemsk söndag till ända och en ny arbetsvecka startas. Dock är det inte lika fruktansvärt för gemenskapen bland alla som jobbar

Blue lagoon
söndag 30 september 2007 - Selfoss, Island

Steg imorse upp ur sängen vid 8, lagade och åt lite mat vid 9 och steg in i duschen vid 10. När jag duschat klart frågade våra grannar mig om jag vill följa med till Blue lagoon. Det är en kontrollerad varm källa 11 mil härifrån där de byggt upp ett slags spa runt omkring en naturlig

Sjuk..
tisdag 25 september 2007 - Selfoss, Island

Har nu varit hemma från jobbet i snart två dagar till följd av halsont och eventuell feber. Kan inte minnas när jag senast hade feber men det är nog runt 5 år sen så det är inte helt lätt för mig att känna det på mig. Men jag var väldigt varm när de andra tyckte det var kallt och min

Puh!
söndag 23 september 2007 - Selfoss, Island

Då var snart ytterligare en söndag i mitt liv till ända. Jag har alltid avskytt söndagar. Går liksom runt hela dagen och räknar ner till måndagen vilket bara medför illamående och stress. Arbetade 29.5 timme under torsdagen och fredagen och var mot slutet på fredagen så trött att jag

solen skiner!
tisdag 18 september 2007 - Selfoss, Island

Kom precis hem från veckans andra arbetsdag och hittills den här veckan har 4200 fårsvansar fått känna på herr Pinots knivegg. Har fått en blåsa i högerhanden som är lika stor som min, förvisso nerbitna, lillfingernagel. Den smärtar något oerhört och ställer till vissa problem i

4 december 2009 - 25 december 2009

Sol, bad och elefanter!

4 december 2009 - 25 december 2009

Sol, bad och elefanter!

Island -07

Island -07

8 september 2007 - 9 november 2007

Kommer att befinna mig på denna ö långt ut i Atlanten och arbeta på ett slakteri.

Gc -06

Gc -06

13 oktober 2006 - 4 maj 2007

Beger mig i sällskap med min vän Emil till Playa del ingles ett par månader i höst/vinter för att njuta av sol och party!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när David uppdaterar sin resa