Tjena vänner, släkt och annat löst folk! Jag är en trevlig gentleman som älskar att resa och se världen. Denna sida är en summering av de större resor som jag gjort över några... Jag har upplevt mycket skoj och även fått se grejer få andra kommer få uppleva. Några höjdpunkter: *Resorna till Spanien med sol&bad * Djunglen och mäktiga Angkor Wat i Kambodja * Fotbollsresorna till Portugal och Tyskland som varit grymma. * Skidresor med vänner till Österrike som innehållit många skratt.. * Resorna till Thailand både före och efter tsunamin. Underbara minnen från olika öar! * London när det är som bäst... *Draget när Zlatan klackar in målet mot Italien under EM -04 i Portugal. Helt galet drag inne på arenan!!! *Underbara Perhentian Islands i Malaysia=himmelriket!! Ses vid bagageutlämningen! //Davve
hemstad Halmstad, Hallands län, Sverige
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
"Så länge skutan kan gå...!!"
tisdag 22 juli 2008 - Kuala Besut, Terengganu, Malaysia

Så har det då blivit dags att runda av denna underbara 6veckors odyssé som tagit oss till nya & gamla favoriter i både Thailand & Malaysia. Imorrn lämnar vi Perhentian Island med en livsfarlig speedboat-trip på ca 45min över öppet hav med en chaufför som har ett totalt förakt för

"Que sera sera"
fredag 11 juli 2008 - Kuala Besut, Terengganu, Malaysia

[b]Ole´!!![/b] Vissa saker är det inte meningen att man ska få behålla. En del ting har snarare som uppgift att stryka förbi & påminna oss människor vad vi aldrig kommer få: kanske en ny Ferrari, fint hus, ja ni vet.... Men det finns upplevelser som fullständigt marginaliserar

Från poolkanten intet nytt
torsdag 3 juli 2008 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

[b]Jaha då vatt vi här igen....[/b] Har precis lyssnat på Dionne Warwicks [i]"That´s what friends are for"[/i] på Mp3 och det är inte utan att man blir lite nostalgisk och tänker på svunna tider. I skrivande stund har vi lämnat Koh Phangan och befinner oss nu på Koh Samui, Chaweng

Misshandel & bögshow!!
tisdag 24 juni 2008 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

[i]Tjo![/i] Ja så har man då äntligen gått och blivit [b]misshandlad[/b]. Fått utstå tortyr. Fått på tassen. Ja kärt barn har många namn som de brukar säga. Brutalt behandlad under en kortare tid. Under vissa perioder under de ca 15minuterna var det fullständigt olidligt. Kommer

När hela världen står utanför!!
torsdag 19 juni 2008 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

[b]Så har vi då lämnat storstaden för mer ökryssning med fokus på dykning här på Koh Tao!![/b] Måste först börja med de tråkiga nyheterna som nått oss hit, nämnligen att Sverige åkt ur fotbolls EM med hull & hår, mkt tråkigt.... Annars ser vi fram emot skön avkoppling då man

Stressigt i Bangkok!!
tisdag 17 juni 2008 - Bangkok, Thailand

[b]Kära dagbok....[/b] Så har vi då äntligen landat i sköna Thailand efter en flygresa som gick väldigt smärtfritt. Vi åkte ju sent på kvällen så vi sov mestadels av resan. Skönt att 10 timmar kan passera såpass fint. När vi kommit till vårt "fina" hotell sa drog vi till klassiska

Josh Groban & Fotboll!!
torsdag 23 augusti 2007 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

[b]Tja!!!![/b] Här kommer bilder från 2st Stockholmsor i maj.... Den ena var som sagt en resa upp till Stockholm o Marre, Björne och Jeanette. Resan var kanon med mycket skratt!! Bilderna här är lite bilder från matchen, Bajen-Trelleborg. Vi vann med 4-0 och hela Söder festade hela

Partyhelg
torsdag 23 augusti 2007 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

[b]Tja!!![/b] Som ni kan läsa på presentationen till denna resa så spenderade jag och Jenny helgen hos våra vänner Marre&Jeanette. Resan innehöll kryssning till Åland(Oj oj oj..), utgång på Söder på lördagen och match på Söderstadion på söndagen!!! Galen helg och vi ser fram

Sista rest från det förgångna....
onsdag 22 augusti 2007 - Bangkok, Thailand

Hej igen..... Då var det så dags att uppdatera vår [b]avslutade[/b] resa med de sista bilderna från dagarna i Bangkok i slutet av juli... Vi hann med att besöka mäktiga Grand Palace och givetvis äta på [b]MAGNIFIKA[/b] Sirocco på 64:e våningen under bar himmel....Har aldrig varit med om

Mot nya Eskapader
fredag 27 juli 2007 - Kuala Besut, Terengganu, Malaysia

[b]Hola'!!!![/b] Sa har det da blivit dags att saga farval till Malaysia och UNDERBARA Perhentian Island, on Besar!! Kan inte gora annat an instamma i vad var kare van Nina skrev som kommentar i forra dagboksinlagget. Denna o slar [b]alla[/b] thailandska oar vi varit pa( och det ar en

Asien Tripp

Asien Tripp

15 juni 2008 - 27 juli 2008

[b]Så var det dags igen!![/b] Snart drar vi på återtåg till Asien och i synnerhet Thailand & underbara Malaysia. Vi landar i Bangkok och rör oss efter 2 dagar ner till Koh Tao, där jag tog mitt dykcert förra året. En riktigt härlig ö där man kan dyka fint och samtidigt bra klös när det gäller nattlivet. Jennys familj+deras bekanta kommer att vara där samtidigt under den vecka som vi planerat vara där. Har lovat Jenny lillebror en helkväll (som förra året! = ), så det kommer bli grymt. Ska bli skoj och följa EM nere på Ban´s med en kall Singah mot läpparna! Efter de eskapaderna rör vi oss ner till Koh Phangan & slutligen Koh Samui. Därifrån tar vi senare ett flyg till Malaysia och Kuala Lumpur... Efter lite shopping mmdär så rör vi oss ut mot östkusten via inrikesflyg för att njuta av livet! Givetvis ska vi besöka [i]UNDERBARA[/i] Perhentian Islands som var ett riktigt guldkorn förra året. Under resans gång så ska vi dyka mkt och förhoppningsvis se både haj, havsskölpaddor och seasnakes!! På Perhentian blirdet lite vrakdyk mm, ser vi mkt fram emot...! Kommer slänga upp lite bilder under resans gång så ni vet att vi lever.. Ses i skiftet juli/augusti... // [b]Davve & Jenny[/b]

Stockholm weekends

Stockholm weekends

17 augusti 2007 - 20 augusti 2007

Tjaa!!! Här kommer en uppdatering om vår Stockholmsweekend i Stockholm/Södertäljde föregående helg.. Jag & Jenny åkte upp och hälsade på våra goda vänner Marre&Jeanette! Vi kryssade till Åland fre/lör och på lördagen var det utgång på "Gröne Jägaren" på Söder....På söndagen var det match på Söderstadion mot Halmstad, en match som vi tyvärr loosade... Men för att ta allt från början; Vi drog från Stockholm vid 16.00-snåret med Viking Line till båt till Åland, en riktig partyresa i alla bemärkelser!! Resan var kanon, ett jäkla drag på de där båtarna och party natten lång, dagen efter var det kareoke. Längesedan man skrattade så gott!!! Riktiga ESS som sjöng, glöm de där "Idol 2007", åk med färja istället!!! Ha ha ha.... På lördagen dockade vi vid 16.00-snåret igen för att sen lämna av grejerna och sen käka lite gott och sen fortsätta på gamla Bajen haket "Gröna Jägaren"....Riktigt skön stämning o vi hade kalasskoj, toppen var när Marre rev av en Queenslåt på kareoken!!! Klockrent!!!! På söndagen var det dags för match på Söderstadion. Ölade lite på Söderhof, då vi redan slutit upp med polare till Marre&Jeanette för att sen dra till match!! Stämningen var som vanligt kanon trots att Bajen förlorade med 0-1.... Dagen efter åkte vi hem från Södertälje där Marre bor och är/var riktigt nöjda med en hellyckad resa!!! //Davve & Jenny Eftersom vi gjorde 2st Stockholmsbesök innan vi åkte på Asienresan i juni så slänger vi upp lite bilder från dessa besök med.... * Det första var upptill Marre,Björn&Jeanette. En festhelg som vi avrundade med att se Bajens premiärmatch för säsongen mot Trelleborg. Vinst med 4-o och matchen var precis som resan....lyrisk!! Bodde på Tomtebogatan på S:t Eriksplan....Mange berättade senare att han typ bott granne med oss.....typiskt!! ; ) * Den andra resan var även det en Stockholmsweekend, där jag , jenny och min mor&far åkte upp till Stockholm för att se Josh Grobans konsert på Annexet. Konserten var grymt bra och väldigt känsloladdad..! Hellyckad resa där med. Strosade i Gamla Stan, gick vid Slottet mm i underbart väder.... Håll till godo..!!

Thailand 03/04

Thailand 03/04

16 december 2003 - 16 januari 2004

[u]Premiärresan[/u] till Thailand! Jag bokade senare än Jenny och hennes familj så för en [b]"nätt"[/b] summa så fixade jag en biljett på flotta Singapore Airlines! Inte dumt alls kan jag lova er o de 12 timmarna i flyget gick både lättare o snabbare med vin/champange/DVD mm som friskt bjöds på. Eftersom jag bokade senare så flög jag en dag före jenny med familj så resan utgick från Köpenhamn och bar vidare till Singapore för att senare byta flyg till Bangkok. Allt gick som smort o resa själv var en upplevelse på STORA Singapores flygplats... Att jag sen fick en gratis "freeride" över hela Bangkok i en taxibil från flyget är en helt annan historia men ett roligt minne! Resan tog oss bl a till Bangkok, Phi Phi Islands (min favoritö!), koh Lanta, Koh Muuk mfl. Resan var givetvis ett minne för livet med massa roliga incidenter, bl a: * En galen resa genom Bangkok från flyget med en taxichaffis som in te kunde [b]ETT[/b] ord engelska! * "Kalles Jul" på Phi Phi med en öl i handen o fötterna i sanden på Carlitos! Klockrent! * Julaftonen på Phi Phi var underbar med båttur runt ön, o bad på fina strändser! Underbart! *MBK-shopping! *Vickey´s- "We are more then friends now"... Och så enkelt hade man blivit vän med en glad o varm indier vid namn Vikey!!! *Elefanttrekking på Koh Lanta! ..pluss mkt mkt mer!!!! //davve //Davve

Asien resa!

Asien resa!

10 juni 2007 - 1 augusti 2007

Snart dags!! Den 10juni drar jag & Jenny till Asien igen. Blir 3:e gången gillt för min del. Vi landar i Bangkok och utgår således därifrån. Förra resan var vi mestadels i Thailand&Kambodja så denna resa har vi tänkt hinna med (förutom Thailand): Malaysia Vietnam Vi kommer omgående att röra oss ner till Koh Tao i Thailand där jag på 1 vecka ska ta mitt dykcert. Jenny har redan det så det kommer bli grymt. På resten av resan kommer vi givetvis dyka mkt. Ska bli mycket spännande! Tänkt flyga en del inrikes vilket sparar mycket tid! Håll utkik, skriv gärna i gästboken, så återkommer vi med reserapporter och bilder där vi varit. //Davve & Jenny

Spanien 02/03

Spanien 02/03

6 juli 2002 - 20 juli 2002

På besök i Jennys familjs hus nere på Costa Del Sol, Torrevieja! Resan innehöll sol,bad, god mat och mkt mys! Mycket sköna veckor nere vid havet o god mat inne i stan, bl a Stefans! //Davve

Fotbolls VM i Tyskland!

Fotbolls VM i Tyskland!

8 juni 2006 - 24 juni 2006

Årets idrottshändelse var självklart fotbolls VM i Tyskland och jag o Jenny hade sökt om biljetter o fick till ALLA Sveriges gruppspelsmatcher! Så resan inleddes i Dortmund o bar sedan vidare till Berlin o avslutades i Köln. Vi körde Volvo XC med navigator vilket underlättade mycket (Berlin är STORT!)... Vi hade kanontrevligt i alla städer o träffade massa nya o gamla polare o festade mkt! Ett stort tack till Marre&Björne som vi reste/festade/umgicks med i Berlin o Köln och som även var i Halmstad o festade med oss senare på sommaren! Denna resan var ännu en jättelyckad resa där matchen i Berlin var grädden på moset! Över 65 000 svenskar på plats på mäktiga Olympiastadion som tog ca 80 000! Förfesten innan vid KaDeWe var bland det mäktigaste jag varit med om! Vädret var kanon vilket gjorde mkt! Vi bodde i tält i början(Dortmund) men avslutade på exklusivt hotell i Köln! Matchen mot England i Köln var en "dream come true" o vilket ös det var! Här kommer lite bilder från vår resa o folket vi mötte! EM i Portugal-04 var grymt och detta likaså! Håll tillgodo!

Partykryssning Helsingborg-Oslo

Partykryssning Helsingborg-Oslo

25 maj 2006 - 27 maj 2006

Jag,Jenny,Markus,Linda Cathrine och Ida bestämde oss för att dra på en spontan partykryssning till Oslo från Helsingborg. Båten var kanonfin med bubbelpooler inne&ute, fina serveringar, spa, ja allt inklusive partyställen. Resan dit var bäst eftersom vädret inte var så illa som på hemvägen. Vi käkade god mat för att sen fortsätta med "hyttförfest", en riktig klassiker. Cathrine pallade inte mkt utan somnade tidigt av illamåande.. ; ) Vi andra körde på o festade natten lång. Jag & Linda bestämde oss för att gå ut när de andra gick o la sig, så vi gick ut o bubblade i bubbelpool vid 04.30. Känslan att sitta o bubbla under bar himmel när solen stiger, drickandes cider var underbar. Vi satt o drack,snackade mm medans båten kryssade in mellan fjodarna. Ett minne jag aldrig kommer glömma. I Oslo gick vi på lite sightseen o träffade Caths polare som vi käkade med på Aker Brygge. Oslo var fint så det var tr3evligt,resan hem gungade dock mer och en viss Herr Axelsson tillbringade sin tid på toan med ÖPPEN dörr.....: ) trevligt minne med goda vänner!

London - en weekendresa!!

London - en weekendresa!!

18 maj 2005 - 23 maj 2005

Jag & jenny drog på en underbar weekendresa till London för att möta våren...! Vi såg bl a "Mamma Mia" på Prins of Wales Theatre vilket var en grym upplevelse! Givetvis shoppade vi även mkt...; ) Var även på Brittish museeum och åkte dubbeldäckare,allt som hör till. Det var Jennys första ggn i London,jag har varit där 2ggr innan. Var på Madame Tussauds, London Zoo, National Museeum, Buckingham Palace och MYCKET MYCKET mer... Vi fick ett perfekt boende vid Paddington Station som jag verkligen kan rekommendera. Resan var helt underbar trots att vi såg mitt Man United få stryk av Arsenal i FA-cup finalen.... Kommer kommentera varje bild så ni får mer info där.... Chipp!! //davve

Österrike - Skid- och festresa 02/03

Österrike - Skid- och festresa 02/03

26 december 2002 - 5 januari 2003

Vi drg ner ett gäng polare för att åka skidor o festa i Österrike. Jag,Jenny,Jokke,Linda,Herman,Draggen,Sigge och peter Ewald drog ner och hade en kanonroligresa!!! Var i Både Badgastein och Obertauern!

Fotbolls EM i Portugal-04

Fotbolls EM i Portugal-04

10 juni 2004 - 24 juni 2004

Jag,Jenny,Jokke och Herman åkte ner o såg ALLA Sveriges gruppspelsmatcher vilket var en otrolig upplevelse!!!! Massa roliga saker hände runt omkring som t ex köra TOKFEL i Sevilla!!!*ha ha ha*...Vi flög till Malaga och bilade sen till Lissabon och Porto!! En helt oförglömlig resa som jag aldrig tror kommer toppas. Matcherna var otroliga liksom allt runt omkring.. Denna resa gjorde det GIVET att nu åka ner till nästa stora mästerskap...! //davve

Vi kommer att skicka ett mail till dig när David uppdaterar sin resa