Älskar att resa, umgås med familj, vänner och barnbarnet. Sjunger i kör.
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Cornwall - Englands riviera
fredag 29 juli 2011 - Saint Ives, England, Storbritannien

Bilade runt i Cornwall en vecka i somras, så mysigt! Tog flyget till Heathrow, sedan blade vi mot Sidmouth, St Ives (blev en favorit), Sennen, Mousehole, Polperro Megavissey mfl. Folk undrar varför man åker till England på semestern.....Jag säger bara: titta på mina foton från detta

Korsika - skönhetens ö!
lördag 2 juli 2011 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Firade min jämna födelsedag på vackra Korsika. Bodde i den söta lilla staden Ile Rousse – med en behaglig och välkomnande atmosfär, ett gulligt litet torg, många små mysiga restauranger och caféer, en bouleplan (förstås!!), och en jättefin sandstrand mitt i stan. Här är det mysigt

Parga - den gemytliga grekiska kuststaden!
torsdag 7 april 2011 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Parga verkar nästan lite bortglömd av de grekiska resmålen. Man talar oftast om den grekiska övärlden. Men Parga är verkligen en genuin, mysig och gemytlig liten småstad, ej så turistisk. Här har du närheten till mängder av fina stränder som du kan ta dig till med båtar från hamnen,

Vackra Budapest!
måndag 4 april 2011 - Budapest, Ungern

Budapest överraskade oss med sommarvärme, vi hade 20-26 grader på dagarna under hela vistelsen, vilket var jättehärligt i början av april. Att våren kommit till denna vackra stad var uppenbart - häggen och körsbärsträden blommade och gräsmattorna var redan gröna. Upplevde Budapest som

San Fransisco är en häftig stad!
onsdag 2 mars 2011 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

San Fransisco är en häftig stad! Stanna gärna några dagar där. Bästa sättet och billigaste att uppleva stan är att hoppa på bussarna - Jump on/off - som avgår vid den kända Pier 39. Då kan du lätt ta dig runt och få en uppfattning om denna mycket speciella stad. Strax utanför stan

Fira "Alla Hjärtans Dag" i romantiska Florens
tisdag 18 januari 2011 - Florens, Toscana, Italien

Fira ”Alla hjärtans dag” i Florens Kanske känner ni för en romantisk helg till Alla hjärtans dag. Just nu verkar det vara bra priser på weekendresorna. Florens är en stad med mycket kultur, romantiska restauranger där du kan smaka den ljuvliga italienska maten och dricka det toscanska

Peking-Hainan bra kombination i Kina!
fredag 26 november 2010 - Peking, Kina

Omis i Kroatien - okänd liten pärla
tisdag 5 oktober 2010 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Den pittoreska staden Omis kom vi till av en slump. Men jag blev så förtjust i denna illa stad, (bara en halvtimmes bilfärd från Split). Här finns tom fina sandstränder som är ovanligt i Kroatien. Staden omsluts av höga berg o ligger vackert vid Cetinaflodens mynning, vi gjorde en 2 timmars

Japan är ett fascinerande land!
onsdag 1 september 2010 - Tokyo, Hachioji, Japan

Trots att Tokyo är världens folkrikaste storstadsområde med över 35 miljoner invånare upplevde vi människorna här som väldigt vänliga, ödmjuka och artiga. Det hände flera ggr att folk kom fram till oss och frågade om vi behövde hjälp att hitta när vi stod och tittade på kartan i

Mallorca var överraskande vackert!
onsdag 21 april 2010 - Mallorca, Balearerna, Spanien

2:a gången jag var på Mallorca, denna gång visste vad jag ville uppleva på ön, den västra kusten ville jag se. Startade vår rundresa på ön - först till den lilla rofyllda byn San Telm där det var underbart att ta sig ett dopp och sedan äta en god lunch. Vidare vägen upp till den

Underbar vecka i fiskebyn Komiza (Kroatien)

Underbar vecka i fiskebyn Komiza (Kroatien)

17 september 2011 - 24 september 2011

Att komma tillbaka till den lilla pittoreska fiskebyn Komiza (på ön Vis) var skönt! Vi bodde denna gång i lägenheter Kolelastra - och har nog aldrig någonsin tidigare upplevt ett så fint boende på alla sätt och vis; Jättefräsch lägenhet Bra läge, 5 min från det lilla centrumet Sagolikt vacker utsikt från balkongen Väldigt trevligt och serviceminded värdpar som gjorde allt för att vi skulle trivas! Mer [link url=http://www.desires.se/#post136tips o foton ]tips o foton [/link]Om man tröttnar på denna rofyllda och mysiga lilla by kan man hyra bil/cykel, vandra, dyka, snorkla, klättra i berg, mm. Komiza är perfekt för en skön och avkopplande semester i vacker miljö!

Peking-Hainan

Peking-Hainan

5 november 2010 - 19 november 2010

Att besöka Kina var väldigt annorlunda och intressant! Åkte på gruppresa denna gång vilket var bra just där, lättare att få uppleva alla Pekings fantastiska sevärdheter på detta sätt med bra guidning. Att sedan efter en hektisk vecka där med fullspäckat program få komma till den suptropiska ön Hainan var härligt! Där ligger lyxhotellen vid palmklädda fina sandstränder, skön miljö för bad, sol och avkoppling! Hyrde även en chaufför för att se mer av ön, han tog 300 kr för en hel dag med oss, ett gäng på 12 personer, vilket ju är väldigt billigt! Lite förvånande då att inträdena till olika evenemang var så dyra där, betalade t ex 170 kr + guidning/person i inträde till en regnskogspark. [link url=http://www.desires.se/#post106]Foton[/link]

Omis - okänd fin liten stad i Kroatien

Omis - okänd fin liten stad i Kroatien

14 juli 2008 - 15 juli 2008

Den lilla staden ligger vackert omsluten av höga berg och floden Cetina(bara några mil från Split). Vi gjorde en underbar båtutflykt utmed floden och njöt av den vackra naturen. Själva staden också väldigt gullig, dessutom fina sandstränder här vilket är ovanligt i Kroatien. Fler [link url= http://www.desires.se/#post86]foton[/link]:

Japan - ett fascinerande land!

Japan - ett fascinerande land!

4 oktober 1995 - 17 oktober 1995

Japan var ett fascinerande och annorlunda land! Besök Tokyo och självklart den gamla staden Kyoto med alla vackra tempel, bl a detta som är helt i guld! http://www.desires.se/#post100

Skopelos

Skopelos

8 maj 2010 - 15 maj 2010

Mamma Mia-ön Skopelos var mycket vacker och sevärd. Men hyr bil eller vespa för att uppleva alla vackra ställen, här är havet otroligt blått. Det finns också många fina vandringsleder på ön. Bo helst i Skopelos stad som är så genuint grekisk och söt med ett myller av gränder med de typiskt grekiska fina husen. Och många tavernor som är riktigt bra och mysiga att sitta vid på kvällarna! [link url=http://www.desires.se/#post91]Foton: [/link]

Mina tidigare resor

Mina tidigare resor

1 januari 1985 - 2 januari 1985

Platser i världen som jag har besökt

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Berit uppdaterar sin resa