Jag är en glad snubbe på 28 bast. Förnärvarande ute på praktik på isbrytaren Ymer. Vill du veta mer får du fråga. Är scoutledare på Frälsningsarmén Templet Göteborg. Har varit scout sen Ht-88
hemstad Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Katrineholm, Södermanlands län, Sverige
Hemfärd i morn
onsdag 17 juni 2009 - Luleå, Norrbottens län, Sverige

De har visst gått ett tag sen jag skrev senast. Vardagen ser väl ut som vanligt de kolvar vi drog för en tid sedan är på väg att sättas tillbaks och förberedelser för att dra ett nytt gäng med kolvar har påbörjats, de hoppas att de ska va klara med hela motorn under nästa vecka. Vi har

Nu är de bara fyra veckor kvar på praktiken.
söndag 24 maj 2009 - Luleå, Norrbottens län, Sverige

Sen senast har vi hunnit plocka ner huvudmaskin och dra kolvarna. I övrigt är det de vanlig lunket man pysslar med de som behöver göras i maskin någon håller på med delarna från huvudmaskin och jag och en av motormännen har tvättat ur färskvattentankarna där vi har de som blir dricks

Snart börjar vi meka på allvar!!
måndag 11 maj 2009 - Luleå, Norrbottens län, Sverige

Jaha har gått en tid sen jag kom till Ymer och har hunnit med lite allt möjligt. Börjar så smått känna mig hemma ombord. När jag kom så var vi ute en sväng för att assistera nåt fartyg som de senare visa sig att de klara sig själva genom isen. Då var de relativt mycke is (slutet på

Första delen av praktiken klar
lördag 25 april 2009 - Katrineholm, Södermanlands län, Sverige

Då var jag klar på olympus. Skulle ha mönstrat av 30 april men p.g.a. att nästa anhalt var amsterdam och de var inte säkert hur länge båten kunde bli liggande där så de var enklare o mönstra av lite tidigare o mönstra på ymer lite tidigare i stället. Har insett att de är skillnad på

Lite uppdatering om vad som händer!
måndag 13 april 2009 - Lysekil, Västra Götalands län, Sverige

Först vill jag bara be om ursäkt för att jag inte skrivit på ett tag, har inte haft ork o skriva. Sen jag skrev sist har de vart lite allt möjligt här ombord. Vi har haft en drös hantverkare rännande ombord diverse kontrollanter av diverse slag vet inte om nån har gjort den där portstate

Då var man i Brofjorden igen!
onsdag 1 april 2009 - Lysekil, Västra Götalands län, Sverige

Var några dar sen nu men de är de vanliga som händer. Ligger för närvarande i Brofjorden trots att vi enligt planeringen skulle ha gått för 3,5 timme sen, de var tydligen nåt som spöka med lastningen (som vanligt). En elektriker som var ombord o fixa nåt yttra att de som gör

Långresa!
torsdag 26 mars 2009 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Vi är nu på långresa till Gävle vi beräknas ankomma på lördag kväll senaste bude jag såg var vid 21 tiden men de kan hinna ändras under resans gång. Vi har även hunnit tillbaka en sväng till Brofjorden för att lasta, enligt uppgifter från de som var vakna kom vi iväg vid 4-5

Port state control
fredag 20 mars 2009 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Denna vecka har vi haft fullt upp med att försöka få maskinrummet och allt däri i så bra skick som möjligt. De innebär att man vart ner o krälat på tanktop (så långt ner man kan komma i båten utan att gå ner i tankarna) där många rör göms med hjälp av ett "extra" golv av plåt

Fortfarand
fredag 13 mars 2009 - Lysekil, Västra Götalands län, Sverige

Jaha fortfarande i Brofjorden, senaste budet från bryggan är beräknad avgång vid två snåret i natt, tycker synd om den som har jouren i maskin i natt blir inte mycket sömn för den då de bara tar ca 5 timmar till GBG och personen måste va kvar i kontrollrummet eller i själva maskinrummet

På väg till Danmark!
söndag 8 mars 2009 - Ålborg, Region Nordjylland, Danmark

Ja då var de sent söndag kväll och vi är på väg till Ålborg i Danmark (tror vi kommer fram tidigt i morn bitti) Igår vart de heldag för min del eftersom jag tog ledigt för att gå i land i GBG i Fredags så fick jag ta igen dem timmarna på lördan (som elev ska man ha 40 timmars vecka

Praktik på Ymer

Praktik på Ymer

5 maj 2009 - 21 juni 2009

Praktik på Ymer som är stationerad i Luleå för att assistera fartygen uppe i Bottenviken

Praktik på olympus

Praktik på olympus

23 februari 2009 - 30 april 2009

Praktik som motorman på Sirius Olympus. Ska försöka hålla er uppdaterade så gott jag kan.

Bruce Springsteen

Bruce Springsteen

17 juni 2008 - 19 juni 2008

Ska på Bruce Springsteens konsert i Amsterdam

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Roland uppdaterar sin resa