Sköna dagar utan stress Och en hel del kyrkklockor
tisdag 23 april 2019 -

Dag 17-19Dessa dagar var helt underbara dagar. Vi köpte nybakt bröd till frukost varje morgon som ett komplement till havregrynsgröten. Vi körde ett pass på lekplatsen där jag framförallt fastnade för en rutschkana som var fantastisk rolig framförallt när man åkte med Moa. En dag blev

16000 steg i staden dit alla väga bär
söndag 21 april 2019 - Rom, Lazio, Italien

Dag 14Resan från Siena tog strax över 1 timme med regionaltåget och vi kom fram till ett varmt och skönt Rom. Vi hade lite svårt att hitta vårt boende men efter att ha gått rätt gata fram och tillbaka ungefär 5 gånger hittade vi det och kunde pcka upp våra saker och börja leta efter ett

Pojkar på duvjakt i Siena
måndag 15 april 2019 - Siena, Toscana, Italien

Dag 9Frukost på hotellet innan avfärd mot Siena. Maggie och David med familj var inte klara med Florens så de tog ett senare tåg vilket innebar att Leo fick åka tåg ytterligare en gång utan sin för tillfället bäste vän Elias.tågresan gick smidigt och väl i Siena tog vi en lunch på

Spring till tåget som vanligt........
onsdag 10 april 2019 - Florens, Toscana, Italien

Dag 7Härligt att få resa vidare. Ravenna var fantastiskt men det är alltid roligt att få hänga på sig väskorna och ge sig iväg mot nya platser.En riktigt bra planerad dag slutade med att vi alla var vid stationen 30 minuter innan tåget till Milano skull avgå. Allt fick väldigt smidigt

Sönderslagen kamera, skorpioner och glass
söndag 7 april 2019 - Varenna, Lombardiet, Italien

Hej på ernu har vi tillbringat ytterligare 2 dagar vid Comosjöns strandkant och det är magiskt här. Det är en sådan rofylld atmosfär vilket får en att verkligen varva ner och koppla av. Dag4Vad har då hänt. Jo, vädret har blivit lite sämre igen vilket innebär molnigt men klarat oss

Efter regn kommer solsken
fredag 5 april 2019 - Varenna, Lombardiet, Italien

Dag2Vi startade dagen med en stadig Italiens frukost (Coco pops, rostat bröd med marmelad och överrostat kaffe). Sedan bar det av mot de gamla delarna av Bergamo. Väderutsikterna för dagen var 13 grader och ca 40 mm regn. En stor skillnad mot Göteborg är att här i Bergamo kommer regnet

En bättre start skulle man kunna önska sig......
torsdag 4 april 2019 - Bergamo, Lombardiet, Italien

Dag 1Då var vi äntligen framme efter en väldigt lång första resdag. Flyget gick inte förrän kl 2020 så vi han både byta till sommardäck, städa huset och bita av en mil med löpvagnen innan vi begav oss iväg till Landvetter. Ryggsäckarna var fullpackade med framförallt välling,

Italy by train

Italy by train

3 april 2019 - 24 april 2019

En tre veckors tågluff i Italien med våra två barn (1 och 3,5 år gamla).

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Daniel uppdaterar sin resa