Bulli till Sydney flygplats
torsdag 2 april 2020 - Bulli, New South Wales, Australien

Tors 2/4 Hemresa 21,45Vi har gott om tid idag eftersom vi får vara kvar tills vi åker till flygplatsen. Det är fint väder så vi äter frukost ute på balkongen. Unnar oss ett bubbelbad också  i det fina badrummet. Packar våra väskor innan vi tar en promenad till stranden. Många familjer

Southview Guest House, Bulli och Sea Cliff Bridge
onsdag 1 april 2020 - Bulli, New South Wales, Australien

Ons 1/4 Southview Guest House, BulliÖsregn under natten. Mysigt smatter och sovmorgon. Äter lunch på balkongen som har tak. Tar en biltur norröver för att se bron Sea Cliff Bridge och fortsätter till Royal National Park. Kör in en bit i parken innan vi vänder. Stannar vid utsiktspunkter

Bulli och Wollongong Head
tisdag 31 mars 2020 - Bulli, New South Wales, Australien

Tis 31/3 Southview Guest House, BulliFrukost på balkongen. Surfarna igång sedan tidigt. Dags att lämna Kiama. Vi kör norrut på Princes Highway. Björn har sett ett boende Southview Boutique Guest House i Bulli. Takvåning med stor balkong runt lägenheten och havsutsikt. Vi tittar på

Kiama
måndag 30 mars 2020 - Kiama, Kiama, New South Wales, Australien

Mån 30/3 KiamaSitter med att uppdatera resedagboken som inte funkat på en vecka. Halv ett kommer ett meddelande från Therese om en billigare resa med Qatar. Ringer upp på FaceTime och lyckas boka flighten som går 30 minuter tidigare 2/4 och är framme samtidigt. 14 000kr billigare. Puh! När

Jervis Bay - Kiama
söndag 29 mars 2020 - Kiama, Kiama, New South Wales, Australien

Sön 29/3 Jarvis Bay - KiamaFår sällskap av kokaburror till frukosten. En fräck en tar Björns ostsmörgås från hans tallrik. Vi får fortsätta frukosten inne. Åker via hamnen och sen till Hyams Beach en lång vit sandstrand. Härifrån ser vi inloppet till Jervis Bay. Runt Hyams Beach

Huskisson i Jarvis Bay
lördag 28 mars 2020 - Huskisson, New South Wales, Australien

Lör 28/3 Batehaven - Huskisson i Jarvis BayFrukost på rummet, har regnat inatt. Fortsätter norrut. Stannar vid Dohlpin Point och tittar på surfare. Fortsätter till Ulladulla Harbor. Här ligger fritidsbåtar på boj och vid kajen ligger fiskebåtar. Vid stranden finns en stor

Batehaven - Batemans Bay

Fre 27/3 Batehaven - Batemans BayRegnar på förmiddagen. Frukost på rummet. Björn har fått mejl från Amextravel. De kunde ordna en flight med Qatar 29/3 men bara till Stockholm till ungefär samma pris som vår bokning 2/4. Blir för tufft att bila 50 mil hem efter ett dygns flygning. Tar en

Tillbaka till östkusten - Batehaven i Batemans Bay

Tors 26/3 Tillbaka till östkusten - Batehaven Batemans BayFin frukost med roomservice. Sunnyside up, bacon och spröda hashbrown mm mm. Björn har fått mejl från ambassaden om att Thai flyger igen mars ut och att det räcker med ett Fit to fly certifikat. Ser att bokningarna över Bangkok ligger

Över bergen till Canberra

Ons 25/3 Över bergen till Canberra.Efter frukost åker vi till läkarmottagningen med våra ifyllda hälsodeklarationer. Kollar vår temperatur och sedan träffar läkaren Björn. För säkerhets skull skriver han ut recept på Björns sprutor. Vi får våra friskintyg men behöver bara betala

Eden
tisdag 24 mars 2020 - Eden, New South Wales, Australien

Tis 24/3 Eden Frukost på rummet. Åker ner till hamnen och inloppet från havet. Starka strömmar och vågor i inloppet. Sjösystemet är Australiens största. En pelikan simmar förväntansfullt nedanför bryggan där flera metar. Längre in i hamnen ligger fiskebåtar. Fortsätter resan norrut

Australien

2 februari 2014 - 17 februari 2014

Påskön, Chile

Påskön, Chile

3 februari 2013 - 17 februari 2013

Firar Olles 50 årsdag med en resa till Påskön och Chile. Åker med Kontikiresor.

Kina 2012

Kina 2012

15 mars 2012 - 28 mars 2012

Via Shanghai till Xian, Beijing, Nanjing och Shanghai.

Tellus runt

Tellus runt

18 november 2008 - 8 januari 2009

Jorden runt på 51 dagar.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ingela uppdaterar sin resa