Är väl något till åren kommen Men gillar att resa, uppleva nya platser, miljöer och människor.
hemstad Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige
Senast aktiv - från Ko Lipe, Satun, Thailand
Sol,sol,sol
tisdag 9 februari 2016 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Igår fick solen äntligen övertaget. Molnen skingrades och blev färre ju längre dagen led. Idag har det även slutat blåsa vilket är skönt men det blir varmt, fast det är ju så här vi vill att det ska vara när vi är här. Stormen och lågtrycket som legat över norra Thailand o Kambodja

Svenskt sommarväder
lördag 6 februari 2016 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Idag har vi haft svenskt sommarsemasterväder. Imorse klart och ljummet. Fram på FM mulnade det ihop och vid halv tre så fick vi en sjudjävla åskskur över oss. Som tur var har vi hyrt moppe idag 250 thb och naturligtvis så hann vi inte hem innan regnet. Vi har tagit en tur runt Lanta idag och

Jetlag
torsdag 4 februari 2016 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Shit. Idag sov vi till halv tio o höll på att missa frukost. Har aldrig varit problem att resa österut förut, men iår så är vi inte i fas. Åsa kan du ge mig Annikas emailadress på min mail.har tappat bort den. Annars är det pörtigt varmt runt 35 i skuggan men vi kan inte påstå att vi

Framme
onsdag 3 februari 2016 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Hej. Nu är vi på plats.. Trötta men nöjda. Resan tog bara 20,5 Tim från start. Hotellet är som vanligt ok efter att vi fick den bungalow vi beställt och betalat, först tycke dom att vi skulle få en annan med lägre standard. Vi betalar ca 500/ natt och om man bara kommer in idag och vill

KHARPATHOS
torsdag 28 augusti 2014 - Pigadia, Egeo, Grekland

Lördag. Idag har vi värmebölja. Det är vindstilla och +41 i skuggan. Igår åt vi Stifado och blev alldeles för mätta så vi har mått pyton hela natten.Men positivt är att lägenheten har norrläge så balkongen ligger i skuggan hela dagarna, så det är bara drygt +35 inomhus när vi kom

KHARPATHOS
torsdag 21 augusti 2014 - Pigadia, Egeo, Grekland

Sitter i skuggan på balkongen på hotell Ladis, uret står på 16:36 och det är +33 grader. Vi startade från Arlanda kl 06:35 i morse och flighten tog 3:35 tim. Igår åkte vi till Stockholm och tog in på Arlanda Stad Quality Air hotell. 990 kr för ett dubbelrum med frukost, bilparkering

Berlin 14-18/7-2014
fredag 18 juli 2014 - Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige

Tredje dan sladdade vi runt inne i StadtMitte och flanerade på Unter den Linden, Freidrichstrasse, Gendarmenmarkt, som blivit utsett tillvärldens vackraste torg, med Berlineroperan på ena sidan. Vi gick igenom Brandenburger, Leiptzigerstrasse, Bundestag och Holocostmonumentet och alla de andra

Berlin
tisdag 15 juli 2014 - Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige

Vad vi däremot inte visste när vi bokade var att Tyskland skulle vinna fotbolls-vm och att dom skulle välkomna sina fotbollshjältar på Brandenburger Tis 15/7. Vi var alltså med i Tysklands segerfest och fick trängas bland ca: 500.000 segerrusiga tyskar på Strasse des 17 juni som går fram

Berlin
tisdag 15 juli 2014 - Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige

Dagen efter tog vi så U-bahn till Potzdammer Platz och skulle fortsätta ner mot Branderburger Tor, men det tog stopp redan vid Holocastmonumentet. Det var avspärrningar överallt. Vi fick istället gå igenom Tiergarten fram till Strasse des 17 Juni och efter en säkerhetskontroll av väskor o

Berlin 14-18/7-2014
måndag 14 juli 2014 - Berlin, Tyskland

Med en penna från Hampton Hilton Hotel på Uhlanderstrasse i Berlin tänkte jag skriva ner några rader om vår minisemester i Tysklands huvudstad Berlin.Tidigt i våras bokade vi flygbiljetter med Air Berlin till det mycket förmånliga priset av 39 :- / person T o R. Det tillkom sen ca : 900 kr

Thailand 2016

Thailand 2016

1 februari 2016 - 24 februari 2016

Sydvästra Thailand Lanta och Hai.

KARPATHOS

KARPATHOS

21 augusti 2014 - 28 augusti 2014

Sol o Bad på ytterligare en för oss ny plats i Grekland

Berlin 2014

Berlin 2014

14 juli 2014 - 18 juli 2014

Några sköna dagar i Tysklands huvudstad

Sydvästra Thailand 2014

Sydvästra Thailand 2014

5 februari 2014 - 27 februari 2014

Ö-luffning på ett ngt slappare sätt med förbokade hotell.

Två vinterslappa klippare

Två vinterslappa klippare

19 januari 2013 - 9 februari 2013

Vart vi ska ? Till Thailand så klart.

Thailand feb 2012

Thailand feb 2012

6 februari 2012 - 24 februari 2012

Med KLM via Shiphol till Bangkok, vidare till Trat, Koh Chang, Koh Samet, Bangkok.

Rhodos 2011

Stockholm-Bangkok-Krabi-Trang-Sukorn-Mook-Lanta-Aonang-Krabi-Bangkok-Stockholm

Kalifornien Adventure

Kalifornien Adventure

25 september 2011 - 14 oktober 2011

Fly & drive i Kalifornien-Nevada. Från Los Angeles - Las vegas - Grand Cayon - Bakersfield - Fresno - Yosemite National Park - Napa Valley-San Francisco - Monteray- Carmel- Santa Barbara och Marina del Ray i Los Angeles .

Zakyntos

Zakyntos

24 augusti 2010 - 31 augusti 2010

Slapparsemester

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Micke uppdaterar sin resa