Dag 3
söndag 22 april 2018 - Brooklyn, New York, USA

Tunnelbana till Canal Street för att gå igenom Chinatown. Sedan upp och gå över Brooklyn Bridge. Idag har vi tur med vädret. Jättevarmt och knappt några vindar alls. Härlig utsikt från bron. Efter detta tillbringade vi några timmar i Brooklyn runt området Dumbo. Mat på en lokal pizzeria

Dag2
lördag 21 april 2018 - Harrison, New Jersey, USA

Startade dagen med subway ner till South Ferry för båttur till Staten Island fram och tillbaks.Detta är gratis och tar 25 minuter enkel. Bra sätt att se Frihetsgudinnan på. Efter detta vandring upp mot World Trade Center. På vägen stannade vi till vid Charging Bull men där var massor av

Dag1
fredag 20 april 2018 - Manhattan, New York, USA

Vaknade tidigt idag. Lite frukost sedan ut och gå. Idag averkade vi Times Square, Central Park, Trump Tower och Top of the Rock. Detta tillsammans med lite shopping gjorde att vi var ute hela dagen endast genom att vandra runt. Lätt att hitta pga vägnätet på Manhattan.

Sista dagarna
torsdag 4 januari 2018 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Bilresan mot Fort Lauderdale gick via 41 South fram till Everglades City. Där svängde vi av och tog väg 29 genom reservat knappt ett enda hus på vägen fram till Highway 75. Men där emot såg vi tre alligatorer som låg och solade längst med vägen. Orsaken varför vi tog denna vägen var att

Nyår
söndag 31 december 2017 - Naples, Florida, USA

29/12 Dags att bege oss söder ut. Vi hade bestämt oss för att fira nyår i Naples. Vi passerade förbi här för några år sedan när vi var på väg till Key West. Och stannade då en natt. Denna gång blev det tre nätter. Fick ganska bra pris på Gulfcoast Inn. Hotellet har en fin pool, bra

Cape Coral
tisdag 26 december 2017 - Fort Myers Beach, Florida, USA

Julfirande i huset, Skönt med bad, sola och grilla istället för skotta snö, frysa och äta sill. Vi har haft bra väder hela tiden. Tror barnen badad 5-6 timmar varje dag i poolen, Vi har fram till tisdagen bara varit hemma i huset.Lite promenader i området för att titta lite på jul

Huset i Cape Coral
lördag 23 december 2017 - Cape Coral, Florida, USA

21/12 Utcheckning från hotelet på Clearwater och avfärd mot hotelet vi bokat nära Amalie Arena i Tampa. Hoppades kunna checka in tidigare eftersom det ej var något jättebra väder för havsbad på morgonen. Hotellet vi bokat (Embassy Suites) var ett riktigt lyxhotel om man jämför med

Mot Tampa.
onsdag 20 december 2017 - Clearwater, Florida, USA

18/12 I natt har det REGNAT OCH BLIXTRAT. Skönt att ha tak över huvet, det riktigt vräkte ner.Ändå jättevarmt. Kom i väg vid 11 tiden. Tanka bilen och sen dra längst med kusten längst med väg 98. Först genom Panama City. Sedan broarna över till Mexico Beach, Port St. John, Apalachicola,

Gulfkusten
söndag 17 december 2017 - 2701 Scenic Hwy 98, Destin, Florida, USA

16/12 Idag vidare mot Florida och Destin. Vi tog Interstate10 via Mobile och Pensacola. Där stannade vi och käkade lite lunch. Missade sen avfarten till Pensacola Beach. Tanken var att köra längst med kusten fram till Destin. Men fick istället svänga av väg 85 ner mot Destin. Detta vissade

Musikens stad
fredag 15 december 2017 - New Orleans, Louisiana, USA

12/12-13/12. Flög från Arlanda till Fort Lauderdale. Landade sent, tog tid att ta sig igenom alla kontroller som vanligt. Taxi till hotellet för att få några timmars sömn. Hade bokat hotel i förväg Red Carpet In som inte skulle ligga så lågnt ifrån flygplatsen. Hotellet OK för en

New York

New York

19 april 2018 - 24 april 2018

Långweekend i New York. Flyg Norweigan Boende: Hotel Pennsylvania, 401 7th Avenue

New Orleans - Florida

New Orleans - Florida

12 december 2017 - 3 januari 2018

Semesterresa över jul och nyår. Start i New Orleans bil mot Florida.

Sopot

Sopot

23 juli 2017 - 27 juli 2017

Kryssning Karlskrona-Gdynia. Boende i Sopot Apartament w Centrum z Widokiem na Morze.

25 maj 2017 - 27 maj 2017

Kryssning med dagsutflykt i Riga.

Skottland

Skottland

20 april 2017 - 25 april 2017

Långweekend med Harry Potter slott, Edinburgh, Glasgow och Skotska semifinalen Aberdeen - Hibernian. bl.a

21 maj 2016 - 23 maj 2016

London

London

3 november 2016 - 7 november 2016

Långweekend med bl.a fotboll West Ham- Stoke.

Paris

Paris

20 april 2016 - 24 april 2016

Långweekend till Paris. Startar med 2 dagar på Disneyland. Därefter fredag - söndag inne i Paris.

Rom

Rom

28 augusti 2015 - 3 september 2015

Lottie och Marcus bröllop.

Kina igen

Kina igen

5 juli 2015 - 18 juli 2015

Jobb resa till Wuxi Kina för andra gången.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Per uppdaterar sin resa