Hälften så många armar, men dubbelt så mycket kärlek.
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Tillbaka i Kylan!!
måndag 7 mars 2005 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Då var man hemma i minusgrader igen! Jag kommer nog aldrig kunna förklara hur bra jag har haft det, men jag har lagt till lite fler bilder som ni kan kika på om ni vill, det är alltid en början. //D

....att runda av!!!
onsdag 2 mars 2005 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Jaha min vänner, då kom till sist dagen så det är dags att packa och ta farväl... Jag vet inte hur jag ska sammanfatta det hela utan att skriva en bok, vilken ingen ändå skulle orka läsa. Just nu känns det som en hel livstid sedan jag lämnade det regniga Sverige i Oktober förra året,

Snart är det dags...
söndag 20 februari 2005 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Tjohoo!!! Vilket äventyr!! Det kommer att bli ett långt mail men jag ska försöka att vara så kort som möjligt. Sist jag skrev var jag i Rotorua, med lunginflammation. Jag är glad att kunna säga att det är borta så det har bara varit att kora så hårt man kan, och på Nya Zeeland kan

Nytt Land med Samma möjligheter!
fredag 28 januari 2005 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Hallå igen!!! Nu sitter jag här, på andra sidan jorden. Nya Zeeland är verkligen fantastiskt, precis som alla säger, MEN PÅ ETT HELT ANNAT SÄTT ÄN SYDOSTASIEN! Efter att ha varit i länder som behöver så mycket så känns det nästan som att komma hem. Det första som hände när jag

Dag 93-Khao San Rd-Ett smärtsamt avsked...
söndag 16 januari 2005 - Bangkok, Thailand

Jag har inte skrivit på ett tag, främst för att det känns konstigt att skriva om lata dagar och bekymmerfri tillvaro med allt som har pågått. Men nu kan jag inte hålla mig längre... Jaha hörni. 93 dagar har gått... Det går inte att sammanfata allt som har hänt men jag ska göra ett

Ingen ko på Koh Phangan..
måndag 27 december 2004 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Ja, alltså jag mår bra hörni!!! Vi hade inget av katastrofen på den här sidan, den östra alltså... Jag latar mig i solen så mycket det bara går, men tankarna går till alla kompisar man har träffat på vägen som befann sig på fel sida... Hörs snart igen.

Dag 68-Khaosan Road-igen
onsdag 22 december 2004 - Bangkok, Thailand

...OCH SÅ VAR VARVET TAGET! För exakt 68 dagar sedan satt jag på exakt samma internet ställe, vid exakt samma dator och skrev mitt första inlägg. Mycket har hänt sedan dess, och det kändes konstigt att komma tillbaka till "the road". Den har inte förändrat sig det minsta medan jag

Filthy, fat, fucking westerners...
söndag 19 december 2004 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Jag tror att Patrik uttryckte det bäst: Vi hade precis spenderat två helvetesdagar på Mekongfloden. Kallt, på träbänkar, och det enda som var ätbart var det som man själv hade med sig. Frukt och chips. Efter första dagen kom vi till en lite stad som hette Pak Bang (med reservation för

Bye Bye Laos...
onsdag 15 december 2004 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

...och så var det alltså dags att ta farväl av Laos... känns lite trist för det är verkligen ett trevligt litet land (typ lika stort som Sverige). Sitter i Luang Prabang och har en två dagars tur med båt till den Thailändska gränsen. Sedan blir det nattbuss därifrån till Chang Mai, den

Tracktordäcksring, Vänner och opium
måndag 6 december 2004 - Vang Vieng, Laos

Hallå alla!! Mitt ute i ingenstans, brevid en enorm landningbana, ligger den lilla staden Vang Vieng. Under kriget, med många amerikanska piloter och soldatersom ville koppla av, växte opiumhandel och "opium-dens" sakta fram. Soldaterna är borta men har bytts ut mot backpackers istället.

På egen hand, Sydostasien runt (och lite Nya Zeeland)

På egen hand, Sydostasien runt (och lite Nya Zeeland)

15 oktober 2004 - 3 mars 2005

Drar från Swe 15/10 till Thailand. Spenderar ett par dagar i Bankok, sedan drar det stora äventyret igång.....Kambodja, Vietnam, Laos, man vet aldrig vad som händer.... Avslutar med 6 veckor på Nya Zeeland. Planerad hemkomst 3/3 -05

Vi kommer att skicka ett mail till dig när David uppdaterar sin resa