När jag reser till ett nytt land vill jag se och uppleva landet och dess kultur. Jag har inget emot att planlöst gå omkring. Jag tycker till och med om att gå vilse (föutsatt att jag hittar rätt igen) för då får jag en chans att uppleva saker som jag kanske annars inte skulle gjort.
hemstad Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Wanaka, Otago, Nya Zeeland
Snö
söndag 23 juni 2013 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Det är så sjukt mycket snö här att det svårt att föreställa sig att ni har midsommar. Cardrona skulle öppna i fredags, vi var helt förebedda på att åka upp, hade fixat lift (vi har sålt vår bil) men vad får vi höra på torsdag eftermiddag? Att Cardrona skjuter på öppningsdagen

Ett år
fredag 31 maj 2013 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Ett år. 365 dagar. 12 månader. Ett helt jäkla år. Det är så länge vi har varit här i Nya Zeeland. Tiden har verkligen flugit förbi. Tanken var aldrig att vi skulle vara här i mer än ett år. Efter Nya Zeeland skulle vi åka vidare till Australien, sedan kanske till Asien. Men jag tror

Vårat hus
onsdag 22 maj 2013 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Jag tänkte att det är dags att lägga upp bilder på det hus vi har bott i de senaste 3 månaderna. Det är ett väldigt mysigt hus, även om det kanske inte är det varmaste. Jätte trevliga och roliga huskamrater gör det ännu bättre. Adressen är förresten 11a Kings Drive, Wanaka 9305 New

Fox och Franz Josef
tisdag 22 januari 2013 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Efter månader utan ett ord ska jag nu försöka börja updatera er om de senaste månaderna. Jag kommer datera dom bakåt i tidet så att det faktiskt stämmer överens. I mitten av januari beslöt vi oss för att ta en tur upp längs med västkusten till de två glaciärerna i Fox Glacier och

Have a Shot
lördag 15 december 2012 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

För Wills födelsedag gick vi till Have A Shot, den lokala skjutbanan. Nu får jag det att låta som om att varje stad i NZ har sin egen skjutbana. Även om det finns mycket vapen i NZ, för att bönderna och jägarna har dom, så är det inte så att alla har egna vapen hemma i garderoben. Men

Milford Sounds
onsdag 12 december 2012 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

När vi först beslöt oss för att åka till NZ började jag söka på internet efter information eller tips om platser att besöka. En av de första bilderna som dök upp var en bild av fjordarna i Milford Sound området. Jag tyckte att det var en av de vackraste platserna jag sett, och från den

Lite bilder
lördag 24 november 2012 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Jag tog med mig min lilla digitalkamera till Nya Zealand ifall jag ville ta med mig kameran men inte hade plats eller ville riskera skada min riktiga kamera. Enda problemet var att jag inte verkar ha tagit med mig kamerasladdern till digitalkameran så de bilder jag tagit har jag inte kunnat föra

Ny saker
lördag 24 november 2012 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Jag har i ett par veckors tid tänkt skrivaom vad som har hänt och vad vi har gjort, men det har helt enkelt inte blivit av. Jag tror att det beror på att jag inte haft ork eller lust att detaljerat beskriva dom senaste veckorna. Därför kommer jag istället bara kort dra vad som har hänt så

Nya Zeeland trivia
onsdag 5 september 2012 - Lake Hawea, Otago, Nya Zeeland

Jag har inte skrivit mycket på sistone, det finns en väldigt enkel förklaring till detta; det har inte hänt något på sistone. Eller ja, två saker har hänt. Det första var en panikattack uppe på berget när jag inte kunde se och ramlade och slog mig ganska illa. Det andra är att min kamp

En smärtsamt läxa.
måndag 30 juli 2012 - Lake Hawea, Otago, Nya Zeeland

Att åka snowboard gör ont. De som säger något annat är lögnare. Förra veckan var vi uppe på Cardrona igen. Vi kravlade oss upp klockan sju på morgonen och packade bilen full med skidor, snowboard och stövlar och började vår 45-minuters färd upp på berget. Normalt är jag inte

Nya Zeeland

Nya Zeeland

29 maj 2012 - 31 oktober 2013

Detta är Wills och mitt äventyr till Nya Zeealand, eller som alla Engelsmän kallar det; Kiwiland. Förhoppningsvis kommer vår resa vara full av galna äventyr i hälsosamma mängder, skidåkning utan skador, fantastisk natur och intressanta människor. Vi kommer att jobba för att hålla penningbörsen någorlunda full medan vi upplever landet. Vi kommer att vara här högst i ett år och sedan se var skutan går.

11 januari 2009 - 12 juni 2009

Här kommer jag att berätta om min tid som utbytes student på Kansai Gaidai universitet i Hirakata, Japan. Jag ska försöka berätta en intressant om dom missöden jag onekligen kommer att råka ut för, om när jag göra bort mig, och när jag upptäcker nya saker och när jag går vilse, vilket kommer att hända åtminstone 3 gånger. Men förhoppningsvis även de stunder då jag kommer att tycka att allt är värt det.

NärCon och Plasma Jet

NärCon och Plasma Jet

4 augusti 2006 - 6 augusti 2006

NärCon i Örebro den 4-6 augusti. Plasma Jet's spelning på Folkets hus i Örebro den 6 augusti.

Berlin - Dir en grey

Berlin - Dir en grey

25 maj 2006 - 28 maj 2006

Dir en grey konsert!

25 mars 2006 - 9 april 2006

Åker äntligen till Japan. Jag kommer vara i Tokyo heal tiden. Alldeles för kort tid för att ens hinna se en bit av staden, men alltid bättre än inget.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Esther uppdaterar sin resa