Vi är ett resglatt par som anser att livet är inte värt att leva om man inte får RESA! Och vi älskar verkligen att dela med oss av våra resor. En del info finns även på Facebook och på bloggen: http://ingridmarie.bloggo.nu/
hemstad Sölvesborg, Blekinge län, Sverige
Senast aktiv - från Luang Prabang, Laos
Nu kommer nya inlägg
fredag 16 mars 2018 - Laos

http://ingridmarie.bloggo.nu/Klicka på länken om ni vill läsa om vår resa.

Laos & Kambodja
torsdag 1 mars 2018 - Kastrup, Region Hovedstaden, Danmark

Länkar till 2 inlägg på "Levande resor"http://ingridmarie.bloggo.nu/RESAN-2018-Laos--Kambodja-2/http://ingridmarie.bloggo.nu/RESAN-2018-Laos--Kambodja-3/KRAM

Resebroschyren är klar!
torsdag 22 februari 2018 - Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

Länka vidare...http://ingridmarie.bloggo.nu/RESAN-2018-Laos--Kambodja-1/

Första förberedelsen...
onsdag 14 februari 2018 - Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

Första förberedelsen:Ta hand om magen... 💩 (klart) Och så småningom fixar vi myggmotståndet 👌http://ingridmarie.bloggo.nu/RESAN-2018-Laos--Kambodja/

LAOS & KAMBODJA - snart kommer vi!
torsdag 8 februari 2018 - Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

Äntligen... http://ingridmarie.bloggo.nu/RESAN-2018-Nu-/

Bättre sent än aldrig...
söndag 14 januari 2018 - Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

...här kommer en liten sammanfattning och några kort till: Mycket hände när vi kom hem och en sammanfattning så här långt efter är inte helt lätt att göra... Men i stora drag kan vi väl säg att på denna korta tid vi var på Madeira kom vi att gilla ön skarpt och vi hoppas komma dit

Längtar hem - neej...
torsdag 30 november 2017 - Lissabon, Sintra, Portugal

Sitter just nu på Lissabons flygplats, på McDonalds och har precis druckit upp vårt kaffe. Är lite möra, har varit uppe sen 02.00 efter ca 3 timmars sömn! Flyget hit gick bra och om 2 timmar (ca 10.30,lokal tid) bär det vidare till Kastrup. Längtar inte precis, vet ju vad som väntar där

Linbana, Toboggan, "Hole in one, "slapp o spa" och så lite brand...m.m.
måndag 27 november 2017 - Funchal, Madeira, Portugal

25-27:e...3 dagar med väldigt skiftande händelser...ANDAS IN, ANDAS UT - inte helt lätt när man befinner sig här på Madeira och får reda på att det brinner i bottenvåningen i hyreshuset där vi bor (i Sölvesborg)! http://www.blt.se/solvesborg/larm-om-brand-i-byggnad-5/ Många mobilsamtal

Från igår till idag...
fredag 24 november 2017 - Funchal, Madeira, Portugal

Vi fortsätter att försöka "andas in, andas ut" - försöker att bara vara här och nu.Nervositeten inför landningen igår visade sig obefogad - den gick perfekt. Fast visst märktes det att inflygningen var lite annorlunda, bl.a. minskades farten betydligt tidigare än vi varit med om innan.

I väntan på flygen...
torsdag 23 november 2017 - Lissabon, Portugal

Så var det dags!Just nu är vi i väldigt stort behov av att..." ANDAS IN, ANDAS UT" och det har vi tänkt göra under denna 7-dagars resa till Madeira.Kl. 05.30:Tog sista tåget från Sölvesborg i går kväll och anlände hit till Kastrup vid ett-tiden på natten. Efter en go' macka med te och

LAOS och KAMBODJA

LAOS och KAMBODJA

1 mars 2018 - 24 mars 2018

LAOS med bl.a. detta: "The Gibbon experience" och: "The Lusang Say cruises" KAMBODJA kommer att handla mycket om "Angkor Vat"

Madeira

Madeira

23 november 2017 - 30 november 2017

"Andas in, andas ut..."

RESAN 2017: Vietnam, Indonesien och Indien

RESAN 2017: Vietnam, Indonesien och Indien

30 januari 2017 - 26 mars 2017

Vi har länge längtat efter en riktigt låång resa - äntligen ska vi göra den. Förhoppningsvis blir den full av många olika intryck, äventyr och avkoppling :) Vi har ju som bekant haft problem med den här resdagboken en tid och därför istället hänvisat till vår blogg istället. Även om det nu verkar som om den här resdagboken nu äntligen har uppdaterats och förbättrats kommer vi ändå, tills vidare i alla fall att länka er till vår blogg "Levande resor" Följ med... http://ingridmarie.bloggo.nu/

Minisemester med Skalman den 18-24 juli

Minisemester med Skalman den 18-24 juli

18 juli 2016 - 24 juli 2016

Lååång semester på vintern och små miniturer på sommaren... Resan kan ni följa på [link url=http://ingridmarie.bloggo.nu/Minisemester-med-Skalman/]http://ingridmarie.bloggo.nu/Minisemester-med-Skalman/[/link]

"Levande" resor

"Levande" resor

22 oktober 2015 - 23 oktober 2015

[b]Hej alla reseintresserade! Detta är inte annonsering för en ny resa utan bara lite info om en ny plats för våra videofilmer:[/b] [i]Jag och min man brinner för resor på alla sätt och vis och vi har så många fantastiska filmer från alla våra resor. Det känns som vi sitter på stor skatt och vi vill så gärna dela med oss av denna. Vi finns här på resdagboken men eftersom det tyvärr inte går att ladda upp filmer här så nu gör vi ett försök med en "film-blogg" som vi hoppas kan glädja och inspirera...[/i] [link url=http://ingridmarie.bloggo.nu/]http://ingridmarie.bloggo.nu/[/link]

Återresa/jubileumsresa

Återresa/jubileumsresa

11 februari 2016 - 17 mars 2016

ÄNTLIGEN! Resan som vi skulle gjort förra året under ett annat upplägg men som inte blev av ska nu bli av - på ett annat sätt...!!!

Jönköpingsfesten

Jönköpingsfesten

3 augusti 2015 - 9 augusti 2015

På mc till Jönköping... En liten kortsemester med huvud-destination Jönköping. Där vankas det konsert med Tomas Ledin och Måns Zelmerlöw + Rix-FM festival!

Mattila-kul och Palau-äventyr

Mattila-kul och Palau-äventyr

14 februari 2015 - 22 mars 2015

En tudelad resa som kommer att innehålla både skidåkning och snorkling! Vi börjar med att njuta av Sveriges snövita skönhet i Mattila (Värmland)v.8 och åker därefter till Palau för att njuta av Stilla Havets klarblåa skönhet, 26/2-22/3. Följ oss gärna…

Irland / Dublin

Irland / Dublin

27 december 2013 - 30 december 2013

En musik - och pubresa i glada vänners lag!

Gambia med fortsättning...

Gambia med fortsättning...

12 februari 2014 - 16 mars 2014

[b]Nu ska det bli av![/b] Vi ska äntligen få följa [b]Chigambas[/b] ([link url=http://www.chigambas.se/]http://www.chigambas.se/[/link]) ([link url=https://sv-se.facebook.com/CHIGAMBAS]https://sv-se.facebook.com/CHIGAMBAS[/link]) verksamhet på plats. Länge har vi velat se den fadderverksamhet som min bror med fru har byggt upp i [b]Basse[/b], långt in i den fattiga delen i Gambia. Ska bli såå spännande! [i]Och efter dessa två veckor kanske vi fortsätter vår resa, vi får se...[/i] Det blev Teneriffa runt med hyrbil...

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ingrid uppdaterar sin resa