Sista uppdateringen
fredag 20 januari 2017 - Västra Zanzibar, Tanzania

Dag17. 5/1 pengar dragna från bankkonto Softar på stranden hela dagen.I dag fick vi vårt första kvitto på hela resan.När vi senare kollar bankkonton så märker vi att det har dragits 3500kr på kontot. Vi försökte ta ut pengar i stonetown men det stod att uttaget inte gick igenom. Nu har

Lite senare
torsdag 5 januari 2017 - Uroa, Södra Zanzibar, Tanzania

Dag 8. 27/12 röka elefantbajs Packar i hop väskorna och tar farväl av av de vi lärt känna. Al hapa (hotellet) var ett bra och mysigt ställe.I dag fick vi lära oss att man kan röka elefantbajs och göra te på det, då blir man tydligen hög och oövervinnelig. Detta ska bero på att

Dag 1 -7
måndag 26 december 2016 - Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Dag1. 19/12 2016. 26 timmar senare är vi framme på tältcampen i Tanzania där vi ska bo 3 i nätter utan fläkt på rummet eftersom det inte finns el mer än när generatorn är i gång. Det är sjukt varmt här.Resan gick relativt bra men det tog en otrolig tid att få visumet när vi landat

Dominikanska republiken 2 v
söndag 18 december 2016 - Dominikanska republiken

En sammanfattning av resan. Dag 1-7. Flyget var ganska segt för vi hade bestämt oss för att inte sova på hela vägen för att det skulle bli lättare att anpassa oss till tids omställningen. Vi planerade att se Sons of anarchy säsong 4 men vi var så trötta att vi bara orka bara se ett och

2 veckor i Mexico
söndag 18 december 2016 - Akumal, Quintana Roo, Mexiko

Dag 1. Flygresan. LördagPå väg till Landvetter är det glashaltoch vi ser 2 olyckor på E6an.  På radio säger de att det är 10 avkörningar i Göteborg. Vi kommer fram i god tid då får vi reda på att planet är försenat 3 Tim och och sen lite senare 1 Tim till och sedan ytterligare 15

Forts ....
lördag 1 februari 2014 - Puerto Princesa City, MIMAROPA, Filippinerna

Dag 35 sabang Hängt i poolen. Gymmat, efter gymmet en öl i poolbaren. Poolen, dart å biljard. Dag 36 sabang Hängt i poolen, gymmat, öl i poolbaren. Gick ut å käka på grann stället. Cam hann inte smaka på sin ketchup förräns en liten gecco ödla satt på kanten å lapa i sig den!!

Malaysia, Borneo och filippinerna del 2
fredag 24 januari 2014 - Philippine Islands, Filippinerna

Dag 17 Kota Kinabalu, Puerto Princesa. Tar flyget till Puerto Princesa, flyget är försenat med en timme. Anländer och träffat ett finskt par som varit ute och rest i 9månader som vi tar följe med till deras Hotel och vi har turen att det finns ett rum ledigt. Vi tar en rundvandring med dem

malaysia Borneo

Sammanfattning Malaysia. Kostnadsläge: Hotell. billigt, bra boende för 150-200kr Mat. billigt och väldigt god. 10kr för typ fried rice och uppåt. 2 bra luncher med vatten ca 70-100kr. Malaysia är ett mångkulturellt samhälle med över 50% invandrare läste jag någon stans, därför stor

Malaysia, Borneo och Filippinerna

Dag 1 Kuala Lumpur. Vi kom till hotellet runt kl 18 tiden efter lite resande med bla tåg och Taxi. Bor på 19e våningen, och utsikten är häftig. Vi gick ner på stan och letade upp en tiger öl på ett sunkigt ställe, men sjuukt god mat! Gött med ölen, värmen e tryckande. En stor tiger

Dag 11-20 Vietamn. Kambodja
söndag 22 januari 2012 - Krong Preah Sihanouk, Kambodja

Dag 11. Behöver vila huden så vi hyr en vespa och åker runt på ön. Riktigt fin djungelmiljö! Fanns nästan ingenting, bara små hyddor av palm och plåt som de bor i. Väldigt dåliga vägar. Hittar en riktigt fin strand med en servering. Dag12. Det blev party i går så denna dag drar vi

Tanzania Zanzibar

Polen

Polen

16 november 2008 - 19 november 2008

Weekend

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Eddie uppdaterar sin resa