Underhållningsaktiviteter på resans gång
torsdag 5 december 2019 - Nevada, USA

När man står framför sin gate och ska boarda sitt flygplan kan man känna spänningen i kroppen och verkligen se fram emot avfärden. Men när man väl sitter på planet och har ett par timmars resa framför sig – eller kanske till och med någon dag är det lätt hänt att man blir uttråkad

Resvägar av den grönare sorten
fredag 29 november 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Klimatpolitiken har lyft fram många intressanta debatter, inte minst om fossila bränslen och utsläpp. I jämförelse med andra länder har klimatpolitiken fått som mest genomslag i Sverige, vilket kanske inte är så förvånande med tanke på att vi tillhör en av de mest klimatmedvetna

Semestertider på Malta
torsdag 8 augusti 2019 - Valletta, Malta

Sommaren är lite längre här i Malta och kan pågå fram till oktober, därefter ersätts det varma klimatet med regn, vindar, kraftiga vågor och en väderlek som får malteserna att stanna inomhus.  Semestertiderna är snart slut och de flesta av oss återgår till arbetet. Men om man

Europa, Asien och Las Vegas i Macao
måndag 17 juni 2019 - Macao

Den 20 december 2001 lämnade Portugal tillbaka den lilla enklaven Macao till Kina. Men det blev inte en del av Fastlandskina som vi känner till det. Det blev istället en speciell administrativ region som Hongkong, vilket innebär att området tillhör Kina men att det har ett eget styre. Den

Portugal erbjuder härlig arkitektur, orörd natur och aktiviteter av högsta klass
torsdag 25 april 2019 - Lissabon, Sintra, Portugal

Kustlandet Portugal blev en stormakt under 1500-talet då de koloniserade bland annat Goa, Angola och Östtimor. En diktatur fram tills 1974 då nationen befriades i vad som kallas röda nejlikornas revolution, vilket föranledde det demokratiska system som landet idag besitter. Känt för sina

Underhållning

8 augusti 2019 - 8 augusti 2019

Resetankar och inspirationer

Resetankar och inspirationer

5 december 2018 - 14 maj 2019

Mina tankar, betraktelser och inspirationskällor till resor.

Portugal

Portugal

15 april 2019 - 20 april 2019

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Daniel uppdaterar sin resa