hemstad Sverige
Senast aktiv - från Vietnam
Phi phi Island
fredag 16 december 2016 - 144 หมู่ 7, Ao Nang, Krabi, Thailand

Phi-phi!Efter patong åkte vi båten vidare till phi phi. Skönt att komma ut på en ö. Denna ö är verkligen supermysig. Små gångar överallt med restauranger, pubar, dykcenter, tatuerare och små matstånd. Vårt hostel här låg precis på stranden. Vi hade läst innan vi bokade det att det

Patong, phuket
söndag 11 december 2016 - Patong, Phuket, Thailand

Uppdateringen är sämst, jag vet.Sedan jag skrev senast har vi hunnit vara i patong, Phuket. När vi bokade hostlet hade de bara två platser i ett fyra-rum och två platser i ett tio-rum. När vi kom dit hade hostlet i alla fall gjort om vår bokning så vi fick fyra-rummet för oss själva.

Ao nang!
onsdag 7 december 2016 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Ao nangDå har vi varit i älskade ao nang. Det är väl inte bättre än andra delar av Thailand, men det är här jag varit de två andra gångerna jag besökt Thailand så blir en annan sak att komma hit igen. I ao nang har vi haft tre dagar. Vi började med att komma hit och höra att

Koh Tao, ö 3/3
söndag 4 december 2016 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Koh Tao!Då har vi varit på koh Tao!Skulle vilja säga att resan hit gick bra och bekymmerslöst, men det kan jag tyvärr inte utan att ljuga. Det var en av de värsta båtresorna jag varit på. Det var så vågigt, båten var inte så stor och man visste inte riktigt när vi skulle vara

Koh Phangan, ö 2/3
lördag 3 december 2016 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Koh Phangan Då var vi på ö nummer 2. Det är tre öar som ligger på rad som vi tar i tur och ordning. Vi har fått höra sen tidigare att det skulle vara ett blackmoon-party på ön, och lyckligtvis lyckades vi pricka in precis rätt dag att komma hit. Hela hostlet var fullt med partysugna

Koh samui, ö 1/3
fredag 2 december 2016 - Pracharakpattana Road, Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Koh samuiResan till öarna gick förvånansvärt bra! Kunde sova nästan hela resan, även om busschaufförerna här kör lite som idioter. Vi kom fram med båten på ön vid elva och hittade snabbt vårt hostel. Dagarna här består mest av sol och bad, vilket jag tror att hela Thailand kommer

Thailand och bangkok!
tisdag 29 november 2016 - Bangkok, Thailand

Bangkok!Vi har nu avslutat Kambodja och tagit oss över till Thailand! Vi började hela Bangkok med att kolla in köpcentrum, vilket det finns väldigt många av här. Startade med starbucks, blir snart mer förvånad om vi inte gör det faktiskt, för att sedan gå vidare till h&m. Hela resan

Siem reap
måndag 21 november 2016 - Siem Reap, Kambodja

Siem reap!Vårt sista stopp i Kambodja innan det är dags att flyga till Thailand. Ja, vi flyger dit även om det är mycket billigare att åka buss. Vi tänkte stanna i Thailand en månad och då måste man komma via flyg för att få stanna i landet så länge. Detta även om killen i receptionen

Öarna!
torsdag 17 november 2016 - Unnamed Road, Krong Preah Sihanouk, Kambodja

Öar!Efter sihanoukville var det dags för att komma ut på lite paradisöar. Vi letade boende och hittade ett bra, trodde vi, boende på koh rong Samloem. Bara en liten bit utanför sihanoukville. Vi bokade boende även för koh rong, som ligger bredvid Samloem. Allting gick bra och vi fick plats

Strand och bad
torsdag 17 november 2016 - Sihanoukville, Kambodja

Sihanoukville Jag vet inte om jag undermedvetet låter bli att skriva bara för att jag vet att varje gång jag loggar in på resdagboken så står det hur många dagar jag har kvar av min resa. Har dock halva resan kvar så det är ju mycket kvar att uppleva :). Nästa ställ var sihanoukville.

Asien 2016-2017

En tripp som planeras innehålla Vietnam, Kambodja, ev. Laos & Thailand

Asia

Asia

4 oktober 2016 - 31 januari 2017

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Emelie uppdaterar sin resa