Argentina
torsdag 5 januari 2017 - Esquel, Chubut, Argentina

Det klassiska sättet att anlända till Buenos Aires är med båt, många personer med avtryck i historien har passerat den lilla piren i hamninloppet. Och det passar ju dessutom mig ganska bra. Jag bordade Silvia Ana L i Colonia och en timme senare hade vi korsat Rio de la Plata och gled långsamt

Uruguay
måndag 5 december 2016 - Montevideo, Uruguay

Jag tycker inte om att planera för mycket, och gillar speciellt inte att ha saker bokade och därmed ha en deadline. Mitt ad-hoc resande funkar för det mesta bra, men det ligger väl in sakens natur att man stöter på patrull ibland. Jag gick upp i arla gryning, sju-tiden alltså, för att ta en

Paraguay och nazisterna
tisdag 15 november 2016 - Asunción, Paraguay

Asunción är nästan motsatsen till Rio de Janeiro. Här finns inga stora sevärdheter. Inga berg, inget hav eller fina stränder och inte heller den där magiska laddningen till dess namn. Det är få resenärer som bemödar sig med att ta omvägen in i Paraguay på sin resa genom kontinenten.

Brasilien
torsdag 3 november 2016 - Foz do Iguaçu, Paraná, Brasilien

Rio de Janeiro. En av världens mest spektakulära metropoler och en sådan där stad som har allt. Långa vita stränder, tät regnskog, fantastiska vyer från höga bergstoppar, kultur och shopping i världsklass och skön atmosfär helt enkelt. Släng in några Caprinias i mixen och sedan vet

M/V Grande Buenos Aires
torsdag 20 oktober 2016 -

Resandets hunger är svår att fatta med förnuftet. Djuren verkar sakna den: de flyttar  för att livnära sig bättre. Människor kastar sig ut i det okända av begär som är mindre enkla att fastställa. Fly från något eller leta reda på något. Simpel nyfikenhet eller arketypiskt sökande

Äntligen på väg!
tisdag 20 september 2016 - Hamburg, Tyskland

Äntligen på väg!Efter några hektiska dagar med förberedelser och avsked var det så äntligen dags att åka. Jag blev hämtad vid halv sju och vid fyra-tiden var vi i Hamburg.Första natten bodde vi inne i Hamburg och var ute i hamnen för att kolla var terminalen där jag ska checka in låg.

Aterkomsten till Kina.
lördag 12 april 2008 - Shanghai, Kina

Taget mellan Hanoi och Lao Cai dundrade in pa stationen runt fem snaret pa morgonen, for en gang skull fore tidtabellen. Gransen skulle inte oppna forran klockan sju, sa vi satt och fros en stund pa stationen innan vi akte for att hanga pa laset. Val inne sa sket det sig direkt, vara kinesiska

Vietnam
lördag 15 mars 2008 - Hanoi, Vietnam

Efter en harlig battur nedfor Mekong anlande vi till Chau Doc, en liten stad i mekongdeltat. Mekongdeltat ar ett av varldens storsta floddeltan och det rinner sma och stora floder precis overallt, och det ar har som det mesta av Vietnams risproduktion finns. Darifran tog vi en minibuss till Saigon

Kambodja
onsdag 20 februari 2008 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Sa var det dags att aterigen ge sig in i ett nytt land, Kambodja. Fran Bangkok tog vi ett lokaltag till granssatden Aranya Praphet, det var ungefar som att aka tunnelbana i sex timmar, inte sarskilt bekvamt med andra ord och definitivt inte snabbt. Men, resan ar malet som man sager och det var en

Thailand
söndag 10 februari 2008 - Bangkok, Thailand

Efter att ha spenderat nagra skona dagar pa paradison Langkawi, med sol, bad, fest och motorcykelakning, tog vi baten till Thailand. Forsta stoppet var Phuket. Phuket ar for er som inte vet en inofficiell svensk koloni. Det finns svensk mat, svenskt godis, svenska tidningar och svenskar, det enda

Jorden runt

Jorden runt

20 september 2016 - 1 juli 2017

Ett helt varv utan att flyga!

Roadtrip USA

Roadtrip USA

20 mars 2010 - 21 april 2010

Gamla resor for att fa prickar

Gamla resor for att fa prickar

1 januari 1985 - 1 januari 2003

Alla resor man gjort i sitt liv...

Min Asiens odyssé

Min Asiens odyssé

14 september 2007 - 14 maj 2008

Vi ska ta oss till Kina med Transibiriska jarnvagen och sedan irra runt i Asien.

Bröllop i London

Bröllop i London

1 juni 2004 - 5 juni 2004

Kusin Mia gifter sig i London.

Brita 30 år

Brita 30 år

27 april 2007 - 6 maj 2007

Åker till Madrid med två kompisar och sen möter vi upp familjen på Mallorca för att fira Britas 30-årsdag.

Sol o Bad i Nordafrika

Sol o Bad i Nordafrika

20 april 2006 - 27 april 2006

Sol o bad och lite upptäcktsresande.

Romantisk Weekend

Romantisk Weekend

15 januari 2006 - 19 januari 2006

En weekend i romantikens hemstad med min flickvän.

Roadtrip Oz!

Roadtrip Oz!

15 november 2004 - 22 maj 2005

Drar ner till Australien med min polare Victor!

Mamma 50 år

Mamma 50 år

1 maj 2004 - 7 maj 2004

Mamma fyller 50.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Carl uppdaterar sin resa