SMS
söndag 20 januari 2013 - Melbourne, Victoria, Australien

Sydney - Melbourne - Sydney Sydney! Operahuset! Det VAR är häftig känsla när man såg som en vit vinge som stack upp, sen en till, och en till och tillslut såg man hela den gigantiska byggnaden. Efter ett tag vänjer man sig vid dess storhet och tycker att den inte ser så värst mycket ut

Riva rev rivit
torsdag 10 januari 2013 - Port Douglas, Queensland, Australien

Port Douglas! Australien! Inte planerat stopp men här har vi varit i några dagar nu. Vem säger nej till 30 grader - i havet - och allmänt slappande? Nä, inte jag. Vad som inte undgått oss är att detta förmodligen är den dyraste platsen i hela landet. Även den sunkigaste (finns iofs inte)

SÅ nära!
söndag 6 januari 2013 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Tjenare! Nu på flygplatsen. Om två flyg Australien - yeey! Men det är ju rätt trevligt på flygplatser ändå: högtalarutrop: "Attention please! Last call for flight..blabla.. Do not leave your bags unattended..blabla..", skrikande ungar, skrikande föräldrar: "ALICIA, come here, go

It's a small world..
onsdag 2 januari 2013 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

Hej! I 100 mil i bil på två dagar försmäktar vi på denna ö! Serpentinvägar, smala, branta, kurvor utan dess like. Tur att man inte är åksjuk eller alltför glömsk (så att man byter sida). Men efter 100 mil så känner man sig ganska varm på ratten och börjar ta ut svängarna lite

Maori, mud pools, meat, musik med mera
fredag 28 december 2012 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Keora! Kultur kan kallas klart klurig kemi kullar kattliknande konstiga kämpar kul! Kiwi! Idag har varit en lång dag, är inte alla dagar lika långa?, med ett fullspäckat schema. Underbart! En promenad kan innebära att man får träning, ser mycket, blir törstig, sugen på glass, ännu mer

Jul på hjul
onsdag 26 december 2012 - Opua, Northland, Nya Zeeland

Nu var det dags igen! Äntligen! Första julen utomlands, hur ska det gå?! Saknar man något? Jag måste säga att 30 graders värme och lite engelska på det så är julen som bortblåst.. Redan på planet kunde jag börja ana att den här resan kan bli hur som helst. En utav flygvärdinnorna

Bali fran baksatet
fredag 29 april 2011 - Kuta, Bali, Indonesien

Igar var en fantastisk dag! Efter en lugn morgon gick jag och motte min nyvunna van som stod med hjalmar och mc redo. Jag hoppade upp dar bak och vi akte langsamt fran staden och myllret av trafik. Jag hade kopt en indonesisk risratt som jag hade i en pase framfor mig. Risratten holl nog inte bara

Oh yes
onsdag 27 april 2011 - Kuta, Bali, Indonesien

Ordet ja, eller "yes" har fatt en helt ny mening... Har du nagonsin pratat med nagon och fatt ett svar som bevisar att personen inte overhuvudtaget forstod ett ord av vad du sa. Valkommen till Asien! (Okej, Asien ar stort och bestar av manga lander, jag har inte besokt alla och inte majoriteten

Krossa gransen
fredag 22 april 2011 - Bangkok, Thailand

Nar jag akte fran Vietnam till Kambodja lyckades de med nagot som hette "fast track" ovar gransen. Allas bussmedlemmars pass samlades in och sa sprang en liten kille ivag och fixade visum, stamplar och papper till alla. Mycket smidigt! Tidigare idag skulle jag ta mig fran Kambodja till Thailand -

Tre fragor
måndag 18 april 2011 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Xin Chau! Jag befinner mig nu i Vietnam, narmare bestamt Ho Chi Minh City, i folkmun kant som Saigon. Det ar en helt sjuuuk stad om man bara ser till motorcyklar och trafik. Jag gillar ju sant...trafik alltsa. Det ar ett under att det lever lika manga manniskor har som i hela Sverige nar de kor

Surf sun and fun

Surf sun and fun

7 mars 2014 - 22 mars 2014

Besöker Sri Lanka för en veckas surfkurs och en vecka för att se vad detta till synes okända land har att erbjuda!

Over the edge, where up is down

Semester!

Lesotho - det okända landet

Lesotho - det okända landet

17 februari 2010 - 29 april 2010

Utomlandspraktik med inslag av mycket annat...

Malaysia med omnejd

Malaysia med omnejd

24 augusti 2007 - 18 oktober 2007

Backpackar

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Elin uppdaterar sin resa