Sista dagen
fredag 23 februari 2018 - Miami, Florida, USA

Idag är sista dagen på denna underbara resa. Det har varit fantastiskt med minnen för livet. Det bästa har varit att farmor har varit med, stränderna, skumpartyt, guacamolen, Everglades, drinkarna och snorklingsturen. Helt enkelt otroligt mycket härliga upplevelser!

Spännande äventyr
torsdag 22 februari 2018 - Everglades City, Florida, USA

Idag åkte Vi till everglades för att åka ut i träskmarkerna och se alligatorer, det var en helt fantastisk upplevelse. De var så nära! Sedan bar det av mot Miami Beach där vi har vandrat längs stranden och sett de klassiska livvaktsbåsen.  Sista dagen avslutades med en drink. Miami

Shopping i Miami
onsdag 21 februari 2018 - Sawgrass, Florida, USA

Idag tog vi bilen till en av världens största outlet., sawgrass mill. Bara upplevelsen att köra bil i Miami och sen ha 350 märkesbutiker att försöka hitta i var spännande. Vi åt på rainforest café som var en riktigt roligt för barnen. Efter 12 timmar hade vi ont i fötterna, bilen var

Etapp tre
tisdag 20 februari 2018 - Miami, Florida, USA

Framme vid etapp tre på resan. En helt annan upplevelse med en storstad. Häftigt att få bekanta sig mer med usa. Just nu njuter vi av värmen och solen på hotellets takterrass. En promenad där vi såg en stor säl har vi hunnit med också!

Från Mexico till USA
tisdag 20 februari 2018 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Nu lämnar vi underbart härliga Mexico för att bege oss till Miami för nya upplevelser. Känns spännande att få se lite av Florida och samtidigt lite vemodigt att lämna det här fantastiska landet!

Djurlivet
måndag 19 februari 2018 - Mexiko

Här finns det väldigt mycket spännande djur, till Oskars stora glädje. Allt vill han visa morfar när han kommer hem😁

Mexikansk mat
söndag 18 februari 2018 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Vi äter och äter och äter. Det slinker ner någon cerveza då och då men annars lever vi fram till nästa måltid. Det mexikanska köket har verkligen varit en positiv överraskning med favoriter som ceviche, mojcajete, tacos och såklart guacamole!

Nya bekantskaper
måndag 19 februari 2018 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Hola hola! Eller enligt farmor: Olla olla (väldigt mycket ollande i det här landet) .Ikväll har vi lärt känna några nya mexikanska förmågor. Skrattat så vi nästan kissat på oss. Fråga Eva vad hon tycker om buzz lightyear 😉 Sett ett riktigt tequilarace och bekantat oss med ett

Äventyr
lördag 17 februari 2018 - San Miguel, Quintana Roo, Mexiko

Idag tog vi färjan till Cozumel, en ö utanför playa del Carmen. Väl där lyckades vi köpa av en mexicanare hans lunch😅 och hoppade sedan på en glasbottenbåt mot det näst största revet i världen. Vi har snorklat och sett fiskar i alla färger, rockor och härliga koraller. En trevlig

Kväll i playa
lördag 17 februari 2018 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Kvällen är ung!

Ekstrands äventyr 2018

Ekstrands äventyr 2018

8 februari 2018 - 24 februari 2018

Följ oss på vårt äventyr med familjen till USA och Mexico 2018.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Linda uppdaterar sin resa