Vill se så mycket som möjligt av vår jord! Hinner inte börja på en resa förrän jag är igång och planerar för nästa.
hemstad Ystad, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Ystad, Skåne län, Sverige
Surfcamp

Då har en vecka på surfcampet i Carcans passerat. Vi bodde i tält på en camping. Sista veckan för säsongen där så där var inte speciellt mycket folk. Vi hade surflektioner 5 dagar. Vi började alltid med lite teori på stranden innan vi knäppte våtdräkterna och sprang ut i vattnet.

Några dagar i Paris
måndag 22 september 2014 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Nu har det gått ett par dagar sen vi kom till Paris. Vi har varit ute och kollat en del sevärdheter men då vi är lite trötta på att bara kolla på saker har vi inte täckt in alla direkt. Vi var i Notre Dame kyrkan första dagen. Den är mäktigt stor och alla färgade glas med figurer på

Prag and of to Berlin
söndag 14 september 2014 - Berlin, Tyskland

Vi hade åter igen tur och kunde checka in på morgonen när vi kom till Prag. Det var taskigt väder så vi bestämde oss för att ta en dagsutflykt till Pilsner Urquell bryggeriet i Plzen. Det är här grunden till all pilsner öl lades. Det var intressant med historien bakom och att se deras

Auschwitz
torsdag 11 september 2014 - Kraków, Lillpolen, Polen

Checkade ut från hostlet och satte väskorna i deras bagagerum innan vi hoppade på vår tur till Auschwitz koncentrationsläger. Det är fruktansvärt att se hur de hade det i koncentrationslägren. Ännu värre blir det när guiden berättar hur tyskarna behandlade dom också. Till en början

Saltgruva och historia i Krakow
onsdag 10 september 2014 - Kraków, Lillpolen, Polen

Tågresan till Polen gick kanon. Vi hade för att lyxa till det bokat 4 bäddskupe och hade tur så vi fick hela kupén för oss själva. Direkt vi kom gick vi och checkade in och lämnade väskorna och stack iväg med tåget till saltgruvorna utanför Krakow. Man börjar med att gå ner cirka

Termalbad i Budapest
lördag 6 september 2014 - Budapest, Ungern

Idag var vi på termalbad i Budapest. Det finns massor av dom men vi valde det största. Vi började plaska runt i den stora poolen utomhus som höll 36-38 grader. Sedan gick vi för att kolla de andra poolerna inomhus men blev haffade av en massageförsäljare. Eftersom det var fullbokat i

Trogir till Budapest
fredag 5 september 2014 - Budapest, Ungern

Då har även Eva och Ingemar åkte hem. Tråkigt att semestern med föräldrarna är slut men allting har ett slut. Vi åkte med till flygplatsen och sa hejdå. Sedan åkte vi vidare till Split där vi gick runt under dagen. Fantastisk gammal stadskärna de har! Vi tog nattåget från Split till

Båttur
tisdag 2 september 2014 - Put Balana 89, Trogir, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Idag var vädret bättre än igår men det var ju inte blå himmel och strålande sol för det. Vi slapp regn i alla fall :) Vi gav oss ut på en båttur idag. Först hämtade vi på ett ställe till och sedan ut. Körde förbi något ställe där havet var helt blått innan vi fortsatte till

Sol och bad i Kroatien
måndag 1 september 2014 - Put Balana 89, Trogir, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Nu har vi varit i Trogir i snart fem dagar. Jag och Elli kom med tåget ifrån Zagreb i torsdags morse. Vi tog oss till hotellet och lämnade väskorna innan vi gick en runda i området. Vi fick checka in tidigt, redan vid 11.30 vilket var skönt. Sedan gick vi ner och handlade så kylen var fylld

2 dagar i Innsbruck
måndag 25 augusti 2014 - Innsbruck, Tyrolen, Österrike

Igår anlände vi med tåg till Innsbruck lite efter middag. Vi checkade in direkt och gick sedan en runda i stan. Det är en riktigt fin stad med bergen i bakgrunden. Vi gick även och kollade på den stora skidhoppsbanan som användes under vinter OS för något år sedan. Idag hyrde vi en bil

Tågluffa Europa

Tågluffa Europa

18 augusti 2014 - 16 oktober 2014

På luff genom Europa. Mestadels med tåg men kanske med andra transportmedel med.

Tunisien

Tunisien

11 augusti 2012 - 18 augusti 2012

Charter med Ellinor :)

Nyår i Rio!

Nyår i Rio!

27 december 2011 - 13 januari 2012

Åker till Rio med bror för fira nyår!

Transsibiriska och Kina

Transsibiriska och Kina

16 juli 2011 - 14 augusti 2011

Jonas och Markus ger sig ut på ventyr igen! Denna gång avverkar vi Transsibiriska järnvägen och lite av Kina. Nyckelord: Moskva, vodka, Transsibiriska, vodka, Mongoliet, vodka, Kina, Kinessiska muren, Shanghai och något jävla risbrännvin från Kina. Men det får duga lika bra som vodka!

Slipp julstöket!

Slipp julstöket!

15 december 2010 - 22 december 2010

Åker iväg för att slippa allt julstök, yiihaa!

Jorden runt

Jorden runt

20 mars 2009 - 24 april 2010

En resa runt jorden.

Alla mina rsor

Alla mina rsor

24 januari 1988 - 13 juli 2007

Alla ställe jag besökt men inte har exakta datum och info om samlas här

Barskola Mallorca

Barskola Mallorca

14 juli 2007 - 28 juli 2007

Resa till Mallorca och gå bartenderutbildning. Grymt skoj, kan rekomendera www.barskolan.net

Mallorca-Magaluf

Mallorca-Magaluf

2 augusti 2008 - 9 augusti 2008

En vecka på partystället nummer ett i europa.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jonas uppdaterar sin resa