Eyy maan!
onsdag 10 augusti 2005 - Belize City, Belize

Så lämnade vi Lake Atitlan för att ta oss till Belize. Först åkte vi minivan i två timmar till en marknaden i Chichicastenango. Där strosade vi runt och kollade på handgjort krimskrams med indianmotiv. När vi kollat klart träffade vi också en backpacker från Schweiz som vi mötte

Kaffeplantage i Guatemala
fredag 5 augusti 2005 - Antigua Guatemala, Sacatepéquez, Guatemala

Efter kusten åkte vi upp till San Chrisobal de las Casas som ligger uppåt bergen. Det var väldigt skönt att komma bort från den fuktiga hettan i Puerto Escondido. I Puerto räckte det med några steg för att bli genomsvettig men uppe i begen är det svalt och skönt. Tyvärr krånglade min

Rundtur vid Oaxaca
torsdag 28 juli 2005 - Mexico City, Mexiko

För några dagar sen när vi avslutat tågresan kom vi på att det skulle bli jobbit att åka ner längs kusten med nattbussar flera nätter i rad så vi bestämde oss för att ta allt på en gång istället. Först blev det bussen från La Fuerta till Los Mochis i tre timmar. Inga probem. I Los

Rundtur vid Oaxaca
torsdag 28 juli 2005 - Mexico City, Mexiko

I bergen
lördag 23 juli 2005 - Mexico City, Mexiko

Hej Nu sitter jag på ett kafe i Creel som ligger i bergen mellan Chihuaua och kusten. Här är svalt och skönt i tallskogen med ett uppfriskande rengn då och då. Vi kom hit för två dagar sen med tåg eftersom järnvägen mellan Chiuaua och los Moches sägs ha en av världens mest storslagna

Rivstart
tisdag 19 juli 2005 - Chihuahua, Cuauhtémoc, Mexiko

Så var det dax. Kl tre på morgonen från Malmö med tåg till Kastrup och sen två timmars väntan. Sen flyg till Amsterdam och sju timmars väntan. Och sen tio timmar på flyget till Mexico City och där blev det sen två timmars väntan på en stämpel i passet. Sen var vi lagom möra men på

Senator Thakur.
måndag 15 december 2003 - New Delhi, Delhi, Indien

När jag åkte tåg till Goa för ett tag sen delade jag kupe med Ekanath K. Thakur som är en indisk Senator. Egentligen var han ledarmot i Rajya Sabha men det motsvarar en senator i USA eftersom Rajya Sabha är indiska överhuset. Iallafall. När vi satt där på tåget så försökte jag

Till Thiruvananthapuram.
lördag 6 december 2003 - New Delhi, Delhi, Indien

Hej igen! Nu är jag i Thiruvananthapuram som ligger bara några mil från Indiens sydspets men omkring 270 mil från Leh i Ladak. Här är jättevarmt och soligt. Resan börjar nu närma sig sitt slut och den sista sevärdheten blir att kolla på kalaripayatt-träning ikväll. Kalaripayatt är

Indien Light
måndag 24 november 2003 - New Delhi, Delhi, Indien

Här är gudagott att vara, ack vad livet dock är skönt! Nu har jag slappat på stranden i Goa i tre dagar; kollat på delfiner, ätit och solat. Det finns inte så mycket mer att göra i Benaulim och det var jätteskönt att varva ner efter allt resande. Goa beskrevs av en svensk jag träffade

Kamelsafari i Thar-öknen.
måndag 17 november 2003 - Jaisalmer, Rajasthan, Indien

Hejsan allihop! Nu är jag tillbaks i Pushkar igen efter en kort utflykt till Jaisalmer. Jag kom hit förra veckan och bestämde mig för att slappa några dagar och sen skippa resten av Rajastan och istället åka direkt ner till Goa för att fortsätta slappandet. Men när jag fixat biljetter

Två Caballeros i Mexico

Två Caballeros i Mexico

16 juli 2005 - 19 augusti 2005

Mexico

En tripp till Indien

En tripp till Indien

17 september 2003 - 17 december 2003

En tripp till Indien för att fira min examen! Yoga, elefanter, vandra i bergen, festa, kalaripayat, delhi-belly, tempel, Taj Mahal, Gagnes, Dharamsala, Varanasi.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när David uppdaterar sin resa