Vi ska åka och rädda världen..nästan. Vi ska i alla fall göra så gott vi kan som volontärer på barnhem i Ghana!
hemstad E45, Sveg, Jämtlands län, Sverige
Nu börjar det dra ihop sig!
torsdag 28 april 2011 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Nästa fredag har vi packat våra väskor och är på väg mot barnhemmet i Ghana ännu en gång. Vi längtar och är väldigt glada och förväntansfulla! Vi har mycket spännande projekt att ta tag i på plats! Detta blir sista inlägget här i resdagboken. Hädanefter hänvisar vi er som vill

Ännu en fantastisk Ghanaresa avklarad!
onsdag 14 juli 2010 - E45, Sveg, Jämtlands län, Sverige

Hej på er alla! Först och främst vill jag börja med och tacka alla er som skänkte både pengar och kläder till barnhemmet inför resan! Insamlingen gav 4000 kr och 80 kg kläder och skor. Tiden går fort när man har roligt! Alldeles för fort! Tiden gick så fort att vi inte ens hade tid

Bankgiro
onsdag 9 juni 2010 - E45, Sveg, Jämtlands län, Sverige

För er som inte bor i Sveg eller har vägarna förbi Ica så går det bra att sätta in pengar på bankgiro nr: 456-2534. Vi är tacksamma för er gåva!

Ännu en resa!
fredag 4 juni 2010 - E45, Sveg, Jämtlands län, Sverige

Hej på er! Nu börjar det dra ihop sig för ännu en resa till barnhemmet. Den 20e juni åkaer jag, Mikaela och mamma Marie efter kång längtan tillbaka till barnen. Vi kommer att stanna i två veckor och ägna all tid tillsammans med barnen. Vi ska ge dem så mycket kärlek vi bara kan! Känner

Hemma igen!
torsdag 29 oktober 2009 - E45, Sveg, Jämtlands län, Sverige

Jaha, då var man hemma igen... 2 veckor går så fort när man är där! Men de har vart 2 fantastiska veckor, med många skratt, gråt, elendigheter, många toabesök :) men framför allt ... Lycka! Känslan när man kommer tillbaka till dessa barn och de känner igen en är obeskrivlig, de är

Hej hej,
torsdag 22 oktober 2009 - Accra, Större Accra, Ghana

NU har vi antligen fatt tag i nan dator med internet sa vi kan skriva lite om vad som hander har nere! som mikaela tidigare skrivit sa har vi borjar med staket bygget och de gar framat, vi tror och hoppas att det kommer bli klart till vi aker ham pa mandag! Men om inte sa har vi nagra vollontarer

Rapport från Elina, Ida och Stina.
lördag 17 oktober 2009 - Accra, Större Accra, Ghana

Hej. Det är Mikaela som sitter vid tangentbordet och skickar en hälsning till er alla från Elina, Stina och Ida! Med sig hade de 37 000 insamlade koronor, två fulla väskor med kläder, skor, lakan, en kamera och en bärbar dator. Tack alla för alla bidrag och framförallt för stödet vi

Snart smäller de!
torsdag 8 oktober 2009 - E45, Sveg, Jämtlands län, Sverige

De börjar närma sig avfärd för oss nu, Elina, Stina och Ida.. På tisdag kl 06.30 lyfter vi mot Ghana. Man börjar bli sådär lagom nervös nu! :) De vi ville skriva nu var väl bara TACK till alla som hjälp till och bidragit med pengar. Ni ska alla känna er stolta och veta att de betyder

Nu är det dax igen,
måndag 14 september 2009 - E45, Sveg, Jämtlands län, Sverige

Hej alla läsare! Nu är det dax igen, Mikaela, Leif, Marie och Tove har nu kommit hem och därmed avslutat sitt äventyr för den här gången. Äventyret här däremot inte ens börjat för Elina, Stina Turdell och Ida Boqvist... De ska tillbaka till Ghana och vårt älskade barnhem den 13/10

Hemma igen efter en fantastisk tid i Ghana!
tisdag 11 augusti 2009 - E45, Sveg, Jämtlands län, Sverige

Nu har vi alla tagit oss hem efter en väldigt spännande resa! Jag börjar med att tacka Elina för att hon varit snäll och uppdaterat resdagboken eftersom vi inte hade möjlighet till det. För mig, Mikaela var det många kära och efterlängtade återseenden att komma tillbaka till barnhemmet

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Elina uppdaterar sin resa