Dag 42 - Beer party
tisdag 24 juli 2018 - Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Idag var det beer party! Men innan dess har det varit en jobbdag fylld med programmering. Det går ändå framåt för mig, men just nu är jag bara mest irriterad på att jag inte fick datan tidigare. Det verkar än så länge som att arbetet faktiskt är genomförbart, men det känns helt

Dag 40 och 41 - En ny jättebuddha och en hopplös dag på jobbet
måndag 23 juli 2018 - Kamakura, Tokyo prefektur, Japan

Igår, söndag, tog jag mig en dagstur till Kamakura, en liten ort precis vid havet ungefär en timme utanför Tokyo. En timme utanför Tokyo innebär alltså två timmar från Kamifukuoka, men det gjorde inte så mycket att det blev mycket tågåkning. Det var mest bara skönt att komma bort från

Dag 32 - En dag i Matsumoto
lördag 21 juli 2018 - Matsumoto, Nagano prefektur, Japan

Dagen startade tidigare än planerat. Jag vaknade upp redan halv åtta och bestämde mig för att ta ett tidigare tåg så att jag med säkerhet skulle hinna till tåget till Alperna. Det gick lite för bra, jag kom fram till Shinjuku redan en timme innan tåget skulle gå och fördrev tiden på

Dag 37, 38 och 39 - och så sista veckan hände det!
lördag 21 juli 2018 - Fujimino, Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Och så sista veckan här i Kamifukuoka så hände det! Vi fick till en träff med alla interns på KDDI Research! Xiaotong och Yingmei gick tillslut med på att gå ut på en restaurang nu i fredags och tillsammans med Zdenek testade vi på Yayoiken, som Neona (som jag träffade på hostlet förra

Dag 35 och 36 - Jobb, jobb, jobb
onsdag 18 juli 2018 - Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Dagarna tisdag och onsdag har dedikerats åt jobbet. Jobb, jobb, jobb. Projektet är inne i ett (för mig) väldigt svårt skede och med bara två veckor kvar känns det ganska läskigt att inte veta alls var det kommer sluta. Men jag har bestämt mig för att be Chaima om hjälp, så mycket jag

Dag 33 och 34 (32 kommer senare) - Helg i japanska alperna
måndag 16 juli 2018 - Nagano, Nagano, Nagano prefektur, Japan

Vilken fantastisk helg! Jag är så otroligt glad att jag valde att åka till Matsumoto och ingen annanstans i Japan under min tredagarshelg, det var så otroligt vackert. Lördagen startade tidigt, mycket på grund av den höga värmen som gjorde det väldigt svårt att sova. Klockan 8 begav jag

Dag 31 - Papperslandet
fredag 13 juli 2018 - Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Idag spenderade jag 2,5 timmar på ett tåg och 1 timme på en tågstation, bara för att i princip allt sköts via papper i här Japan. Eftersom i princip alla tåg såg ut att vara fullbokade på den hemsida jag tillslut lyckades hitta för att boka tågbiljetter, tänkte jag i tisdags att det

Dag 29 och 30 - Småsega dagar
torsdag 12 juli 2018 - Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Det har varit ganska dåliga jobbdagar de två senaste dagarna. Jag har fastnat i programmeringen och känner lite att jag inte riktigt vet vad jag håller på med. Framförallt onsdagen var riktigt dålig och det känns som att jag ligger efter i schemat. Till råga på allt berättade Chaima att

Dag 27 och 28 - Planerandets dagar
tisdag 10 juli 2018 - Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Så har måndag och tisdag också passerat. Tiden går så otroligt fort! Måndagen var en riktigt dålig jobbdag. Jag spenderade i princip hela dagen på att försöka lösa en enda rad kod. Problemet låg i Python2-3 skillnader och att operationen align inte finns i Python3, men funkar fint i

Dag 24,25,26 - En helg i Nara
måndag 9 juli 2018 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Wow, vilken helg det varit! I fredags efter jobbet gick jag direkt till tågstationen här i Kamifukuoka för att ta mig till Tokyo station där jag skulle möte Nina och Miriam för att åka till Ninas föräldrar i Nara. Efter lite svårigheter att hitta rätt utgång på Tokyo Station (det finns

Internship@KDDI

[email protected]

12 juni 2018 - 5 augusti 2018

30 dagar i Afrika

30 dagar i Afrika

8 juni 2012 - 7 juli 2012

Den här sommaren gjorde jag en resa som förändrade mitt liv. En gammal klyscha, jag vet, men min tid i Afrika fick mig att se på världen med helt nya ögon och det gick plötsligt upp för mig att "verklighet" är ett ord som inte kan skrivas i bestämd form. Min verklighet är min, din verklighet är din och hans eller hennes verklighet är deras. Vilken "verklighet" som är rätt eller fel, bra eller dålig, är upp till varje människa att avgöra, "verkligheten" är allas och kan inte bestämmas. Den här sommaren spenderade jag 30 dagar i Senegal, en liten republik belägen på Afrikas Atlantkust. Idag bor jag i Chicago, en världsmetropol i världens mest inflytelserika land. Kontrasterna mellan dessa två verkligheter är enorma och jag kände helt enkelt att jag ville konstatera dem, se dem framför mig. Så här är en dagbok fylld med tankar, åskådningar och möten från min tid i Afrika, direkt överskriven från min gråa lilla handbok som blev min bästa vän i Baobabsens och Bicapens land; Senegal.

Chicago, våren 2013

Chicago, våren 2013

10 januari 2013 - 10 januari 2013

Familjeliv i franska alperna

Familjeliv i franska alperna

18 november 2011 - 18 maj 2012

Att få kultur, språk, samhälle och familjeliv i ett paket under en och samma resa, låter kanske för bra för att vara sant. Men efter bara några få veckors planerande blev drömmen verklighet för min del. Närmaste halvår kommer jag spendera i staden Briancon i franska alperna med den underbara familjen Jullien. En mycket spännande tid väntar, med språkliga utmaningar, skidåkning och förhoppningsvis många nya möten!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Elin uppdaterar sin resa