Hvar town och Vis island
onsdag 21 juli 2010 - Vis, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Tillbaka i Hvar Town! Det är favoriten på den här ön. En stad som de som har lite mer pengar än vi åker till kan man säga. Vilka båtar som ligger i hamnen! Helt sanslösa! En av dem har tex 14 besättningsmän och max 12 passagerare. Den verkar åka runt ön och mest ligga inne i hamnen. I

Bol
tisdag 20 juli 2010 - Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Från Jelsa har vi idag tagit en båttur till ön Brac och den lilla staden Bol. Den är känd för sin vackra strand och det var verkligen toppenfint! Små lena stenar och lika fint vatten. Man kunde promenera från färjan och när vi kom fram till stranden hyrde vi varsin solstol med parasoll.

Jelsa
måndag 19 juli 2010 - Jelsa, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Nu har vi tagit bussen till Jelsa, en lite mindre stad öster om Hvar Town. Smidigt med bussar här, de går ofta och man köper biljett direkt på bussen, 30 kn per person. Jelsa är lite lugnare och inte lika mycket turister. Här är också fina stensstandsbad och fantastiska

Hvar Island
lördag 17 juli 2010 - Gromin Dolac, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Framme på Hvar! Jättefin ö med kristallklart grönt vatten:) Bor på ett hotell som är fint, har pool osv med ingen AC, så det är rätt varmt:) Mammas tips med blöt handduk funkar rätt bra. Idag har vi dykt med Viking Diving. Först ett uppfräschnings-dyk och sen ett lite djupare längs

Split
fredag 16 juli 2010 - Split, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Nu sitter vi på ett internetcafé i hamnen och bokar hotell. Vi bor på ett litet guesthouse nära centrala delarna av Split. Det finns AC men man får dela toa och dusch med tre andra rum. Split är en toppenstad för shopping, både små affärer i den gamla delen av stan, och i kvarteren runt

Kallt men mysigt!
fredag 1 januari 2010 - London, England, Storbritannien

Det var dags att göra något annat detta nyåret kände vi båda två, så därför bokade vi en lite tripp till London. Tomas hade ju inte varit där heller så... Vi bodde centralt och bra så vi gick till det mesta. Första dagen gick vi mycket på andra sidan Themsen där jag inte varit så

Slapp och shopping
onsdag 12 augusti 2009 - Rom, Lazio, Italien

Idag låg vi hela förmiddagen vid poolen och slappade. När vi började bli hungriga började vi gå mot tunnelbanan och käkade lunch på ett café på vägen. Resten av dagen strosade vi runt i stan och kikade i lite affärer. På kvällen gick vi till Trastevere igen och åt på en

Michelangelo imponerar!
tisdag 11 augusti 2009 - Vatican City, Vatikanstaten

Idag har vi beundrat Vatikanen med allt vad det innebär. Mycket vacker konst och imponernade arkitektur! Lite pinsamt då jag fått kjolen innanför trosan på toaletten och nunnorna i kön påpekade detta under en del fnissningar...

Svettig kultur
måndag 10 augusti 2009 - Rom, Lazio, Italien

Anlänt till ROM! Bor en bit från centrum men funkar bra med buss och metro. Tillbringat dagen med att se Colosseum och Forum Romanun, nu skulle latinfröken bli lycklig..... Efter en svalkande vila vid Fontana di trevi så njuter vi att en äkta Italiensk epresso på en utesevering och kollar in

Slagga/leta flygresa hem/ga i for dyra affarer

Hmmm Finnair har sällt in vart flyg hem så vi får nog göra som ni säger Em och Hag, att vi får stanna här :) Går ingen nöd på oss men det går pengar, hehe, om Malaysia är det billigaste landet i asien så är inte KL den billigaste stan iaf... I går så var vi lite kulturella och

Shopping i Barcelona

15 juli 2010 - 25 juli 2010

Nyår i London 2009-2010

Nyår i London 2009-2010

30 december 2009 - 3 januari 2010

Mannen har ju inte varit i London....(!)

ROM 2009

ROM 2009

9 augusti 2009 - 13 augusti 2009

Inte kan man vara hemma hela semestern....

Bröllopsresan! 2008

Bröllopsresan! 2008

23 november 2008 - 7 december 2008

Dyk sol äventyr och storstad

Pre-bröllopsresa/30 års present till Riga 2008

Pre-bröllopsresa/30 års present till Riga 2008

8 september 2008 - 10 september 2008

Ska bli en länge sedan framåt hösten

Korthelg i Madrid 2008

Korthelg i Madrid 2008

25 juli 2008 - 27 juli 2008

Hälsade på min blivande i Madrid, där han var och jobbade en månad, bra med män som jobbar utomlands ibland, så man kan hälsa på:)

Länder innan resdagboken 1993-2000

Länder innan resdagboken 1993-2000

1 januari 1993 - 1 februari 2000

tja..

Island nr 2 Wedding 2008

Island nr 2 Wedding 2008

12 februari 2008 - 16 februari 2008

Min bästa vän gifter sig på Island!! Det blev det vackraste bröllopet jag varit på!

Alpint i Val Thorens! - UCPA 2006

Alpint i Val Thorens! - UCPA 2006

3 mars 2006 - 14 mars 2006

Andra skidresan till Les Alps. Blir mest lite bilder här. Hann aldrig skriva någon dagbok i snödrivorna. Beskrivningen av en kille på vägen dit var helt enkelt "sjukt mycket puder!!"

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Elin uppdaterar sin resa