Äldre tonåring som redan hunnit med 4 världsdelar, men inte tappat suget efter resor. Tycker att även den minsta lilla resa kan vara värd att skriva om på resdagboken och skriver om resor till allt från Östersund till Sydafrika. När jag inte är ute och reser skriver jag på min blogg som du hittar här: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se
hemstad Östersund, Jämtlands län, Sverige
Senast aktiv - från Östersund, Jämtlands län, Sverige
Arken i Parken & Liseberg - en sen och begränsad uppdatering
tisdag 30 augusti 2011 - Östersund, Jämtlands län, Sverige

Eftersom jag nu under några veckor har haft begränsad tillgång till internet så har uppdateringarna uteblivit. Har både varit på Arken i Parken utanför Alvesta och Lisebergs stora scen. Lite kort, såhär var de båda spelningarna; Arken i Parken, Blädinge, Alvesta 12-14/8: - På fredagen

Kalmar & Västervik - en sen uppdatering
onsdag 10 augusti 2011 - Landvetter, Västra Götalands län, Sverige

Eftersom jag vart iväg på läger i två veckor kommer raporten från de två senaste konserterna i Kalmar och Västervik. 23e juli lämnade jag Gbg central med två veckors packning och förväntningar i hela mig. Jag ankom till Kalmar på eftermiddan och efter att ha åkt buss, lämnat

Putte i Parken - en snabbvisit i de värmländska skogarna
söndag 10 juli 2011 - Landvetter, Västra Götalands län, Sverige

Nästa stopp på sommarens resa blev en kort visit i de värmländska skogarna, i Karlskoga närmare bestämt, mitt emellan Karlstad och Örebro. Efter några timmar av bussresa noch byte var jag äntligen framme i den lilla staden och lyckades komma med en buss mot folkhögskolan, där vi skulle

Peace and Love - lördag

Lördag Festivalens helt klart mest hysteriska dag ankom tillslut. Nästan 12 timmars intensivt konserttittande! Vi, jag, Linnea, Hanna och Andreas startade dagen med lunch/brunch, Borlänges kanske bästa pizza från Haga pizzeria. Den åt vi framför affären Circus Sale (som är en

Peace and Love - fredag

Fredag Festivalen närmade sig sitt slut, men än väntade de mest hektiska dagarna. Linnea och Hanna stack iväg tidigt och jobbade, men vi andra åt frukost och städade tältet. Medan vi fixade omkring ringde min telefon och det var Elisabeth, mammas kompis som bor i Borlänge. Hon frågade om

Peace and Love - onsdag och torsdag

Onsdag Den här dagen startade festivalen mer på riktigt, med ett antal musikakter. Innan områdets öppning tog vi det lugnt i värmen vid tältet och Hanna hjälpte mig med en ”hinkdusch”. Eftersom jag i år var besökare och inte funktionär skulle jag alltså betala 40,- för en kall

Peace and Love - måndag och tisdag

Måndag Jag anlände till Borlänge med buss och tåg från Östersund och på stationen mötte Linnea upp mig (som tur var, i och med att min geografiska kännedom i Borlänge nollställts sedan förra året). Vi mötte Herman och hans skånska kompis Andreas, de gick och köpte pizza åt oss alla

Latest news
söndag 3 juli 2011 - Landvetter, Västra Götalands län, Sverige

Nyduschad och nyputsad, hemkommen efter en vecka av festivalliv. Toppen såklart, festivalen, inte att komma hem. Skall komma med en längre utläggning om hur dagarna i Borlänge spenderades och både bilder och filmer från veckan som gått. Men först, lite senaste nytt. Fick i veckan reda på

Tjuvstarten - "Tack för musiken"
tisdag 21 juni 2011 - Landvetter, Västra Götalands län, Sverige

I fredags åkte jag upp till Stockholm och träffade Rick fram till lördag eftermiddag, då jag mötte upp Lisa, Linnea och Mikaela på Stockholms central och vi begav oss hem till Lisas lägenhet i Flemingsberg. Där åt vi middag, pratade minnen, planerade Peace and Love nästa vecka,

Länkar till videoklipp
måndag 16 maj 2011 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Eftersom mitt internet inte är det bästa tar det jättelång tid att ladda upp videoklipp på youtube, men det finaste klippet från konserten hittar ni här http://www.youtube.com/watch?v=hrWUBE7edzA&feature=player_profilepage och ett litet klipp från när spelarbussen kom in till Piazza Duomo

The Ark sommar 2011

The Ark sommar 2011

19 juni 2011 - 16 september 2011

Precis som förra sommaren så kommer denna sommaren ägnas mycket åt vänner, musik, festival och The Ark. Det blir först en liten tjuvstart med att titta på när Ola Salo spelas in för "Tack för musiken". Sedan är konserterna på Peace and Love i Borlänge, Putte i Parken i Karlskoga, Guldfågeln Arena i Kalmar, Slottsruinen i Västervik, Arken i Parken i Blädinge (Alvesta), Liseberg i Göteborg och avslutas på höstkanten med The Arks allra sista konsert på Gröna Lund i Stockholm.

Weekend i Milano med The Ark konsert

Weekend i Milano med The Ark konsert

12 maj 2011 - 15 maj 2011

Jag åker en sväng till Milano för att faktiskt få uppleva en av The Arks sista klubbspelningar, deras allra sista italien-spelning! Jag skall även ta och kolla in stadens sevärdheter och ta en sväng till Bergamo.

Nyår i Björs och vintervecka i stugan

Nyår i Björs och vintervecka i stugan

29 december 2010 - 9 januari 2011

Nyår spenderas med vänner i Björsäter och veckan efter med familjen i fina stugan uppe i Jämtland.

Weekend i Malmö med Ola Salo konsert

Weekend i Malmö med Ola Salo konsert

29 oktober 2010 - 30 oktober 2010

Jag skall tillsammans med andra The Ark fans åka ner till Malmö för att titta på när Ola Salo håller en konsert där med anledning av att Ola dagen efter skall ta emot Lunds srudentsångares pris. En kort, men intensiv och rolig helg med trevligt sällskap!

London med mamma

London med mamma

28 september 2010 - 4 oktober 2010

Jag och mamma åker på en efterlängtad resa till London! Det blir loppis, musikaler, shopping, London eye m.m.

Festival -  och The Ark sommar 2010

Festival - och The Ark sommar 2010

27 juni 2010 - 21 augusti 2010

Denna sommaren blir det festivaler och The Ark spelningar för hela slanten! I nuläget är det Peace and Love, (Hultsfred, R.I.P), Arvika, Storsjöyran, Luleåkalaset, Liseberg och Linköpings Stadsfest men detta kan komma att ändras, tas bort och läggas till. Sjukt kul kommer det bli i alla fall, hoppas jag hinner skriva!

Påsklov i Björsäter och Östersund

Påsklov i Björsäter och Östersund

1 april 2010 - 11 april 2010

Årets påsklov, det sista riktiga påsklovet, spenderas först med vänner i Björsäter och sedan med familjen i Östersund.

Jullov i Östersund och Vemdalen

Jullov i Östersund och Vemdalen

26 december 2009 - 10 januari 2010

Enligt nyskapad tradition firas nyår tillsammans med familjen uppe hos brodern i Östersund och i år efterföljs den av en tripp till Vemdalen.

Barcelona m.m. med familjen

Barcelona m.m. med familjen

10 juli 2009 - 2 augusti 2009

Fjärde och kanske sista långa semestern med hela familjen tar oss ner till Barcelona via Strasbourg och därefter vidare mot Baskien och Frankrikes västkust.

Arvika 09

Arvika 09

29 juni 2009 - 8 juli 2009

Jag och tre vänner skall vara fu ktionärer på Arvikafestivalen i år. Som cateringvärdar på Apolloscenen och incheckningsfunk skall vi uppleva festivalen från ett annat håll.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Elise uppdaterar sin resa