Drömöar
onsdag 21 mars 2018 - Guna Yala, Panama

Det blev lte ihoparört när jag skrev förra inlägget (ö-liv). Där hamnade lite olika dagar i fel ordning men de får man ta när man har mycket upplevelser o skriva om.Nu har vi i allafall landat igen i Panama City, tog den första dagen till att bara vila,bada och planera dagens utflykt till

Ö-LIV
lördag 17 mars 2018 - Contadora, Panama City, Panama

Transporten tillbaka till Panama city gick Jättebra, vi fick åka med ägaren till vårt hotell i hans van och tog oss först till Santiago (2 tim), efter det så tog vi en lokalbuss på 4,5 tim som tog oss direkt till Panama city. Efter övernattning på ett superfint hotell (vi behövde lyxa

Transport o Catalina
tisdag 13 mars 2018 - Santa Catalina, Veraguas, Panama

Transporten som jag talade om blev faktiskt av :)  Fick ett mail under dagen som berättade att man tänkte sätta in en ersättningsbuss till Catalina, så de bara "rög ti" så hade jag skrivit tillbaka och bokat en plats. Denna bussen hade betydligt bättre med benplats och på det hela så var

Kaffeplantage
lördag 10 mars 2018 - Boquete, Panama

Startade dagen med löptur i bergen, och då snackar vi uppförsbackar. Men det var ganska häftigt att testa att springa här, man kom ganska långt upp på landsbygden och det var väldigt intresant. Löpnimngen följdes av god frukost i vår trädgård följt av solbad med vin innan vi åkte

Panama......
fredag 9 mars 2018 - Boquete, Panama

Gjorde i går ett eget besök på cacaofarmen och fick oss en rejäl gångtur när vi skulle ta oss dit....en miljon trappsteg i 30 gradig värme kräver sitt jobb, men till slut nådde vi toppen och fick vår belöning. Där fick vi smaka och köpa färsk cacao och givetvis fanns det en massa

Ö-Liv
onsdag 7 mars 2018 - Bastimento, Panama

Då har vi tillbringat vårt första dygn på red frog beach och stötte på både krokodiler och sengångare på vår vandring till hotellet. Det är inga jättekrokodiler men tillräkligt stora för att man ska rygga tillbaka när de kommer emot en. Hade bokat bungalow med AC eftersom jag har de

Isla Solarte
tisdag 6 mars 2018 - Bocas del Toro, Panama

HEJ IGEN....I dag har vi varit med vattentaxi ute på en ö som heter Isla Solarte. Ett helt underbart ställe att stanna ett par timmar på. Man stannar till vid en restaurang som är byggd ute på pålar och där har man byggt ut så man kan sola, bado o snorkla. Alldeles intill ligger ett

Bocas
måndag 5 mars 2018 - Bocas del Toro, Panama

Halloj....Då har vi tillbringat 3 hela dagar här i Bocas....Den första dagen tog vi en organiserad tur med guide till lite olika öar runtomkring, vi fick delfiner, sengångare, fina stränder, underbar snorkling och bad, naturen kring öarna är verkligen så man häpnar...här finns allt man

Flyg och ny destination
torsdag 1 mars 2018 - Bocas del Toro Province, Panama

HALLOJ.Gårdagen inehöll endast löptur på morgonen och poolhäng innan det var dax för flyg till Bocas....Som jag misstänkte så blev det ett litet propellerplan som skulle ta oss ut till Bocas...Och de flesta vet vad jag tycker om detta, det var som att stoppas in i ett trångt rör o sedan

Panamakanalen
onsdag 28 februari 2018 - Panama

HALLOJ I SNÖSTORMEN....Ja här e de ingen snöstorm i allafall..... 35 grader o sol e de som gäller så vi har inget att klaga på. Vi hade gjort upp en tripp med en här på hotellet som skulle gå till san Blas öarna, han hade fixat ett boende som även Camilla skulle kunna fixa så vi tyckte

Panama

Panama

23 februari 2018 - 24 mars 2018

Hej igen... Det går som vanligt inte speciellt bra att lägga in bilder så jag får försöka senare, jag lägger lite bilder på en sida på Facebook som heter"vi som gillar att resa" gå med där och sök på mig så hittar ni bilder där. Eftermiddagen i dag har spenderats i gamla stan, Casco Veijo, det var en mycket trevlig dag med mycket nya intryck från gamla Panama, väl värt ett besök. eftermiddagen/kvällen blev det lite slapp vid poolen och god middag med vin (i vanlig ordning) I morgon blir det heldagsutflykt på Panamakanalen.....så det får ni höra om när jag skriver nästa gång.... Ha de gött i snöyran

Sydostasien

Rundresa Ycatanhalvön

Mallorca

Mallorca

11 augusti 2013 - 18 augusti 2013

& familjer som åker på bad o nöjesresa för att endast slappa !!!!

Malysia

Bad,shopping och allmänt slapp

Rundtur Filipinerna

Rundtur Filipinerna

21 december 2011 - 13 januari 2012

Reserutt nedresa:Kastrup-London-Hong-Kong- och slutligen Cebu.Resan går sedan till Moalboal, sedan Dumagette. Efter mellandagar där åker vi vidare till Sipalay för att fira nyår.Sedan övernattning i Bacolod och sedan vidare till Donsol. Resan avslutas med en vecka i/på Boracay

Kambodja-Vietnam

Kambodja-Vietnam

16 december 2009 - 10 januari 2010

Rundresa med start i Hong-Kong för vidare färd mot Ankor Wat-Phnom Penh-Sihanookwille-Phu Qouc-Mekongdeltat-Saigon och avslut i Hong-Kong

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Daniel uppdaterar sin resa