Palermo
tisdag 13 maj 2014 - Taormina, Sicilien, Italien

Hejsan! Denna helgen har jag varit i Palermo. Vi hyrde en bil för att ta oss dit. Jag har aldrig varit med om like till körning och stundtals ville jag bara stoppa och gå ut bilen. Det var ändå okej på motorvägen, men på de små vägarna var det bara kaos. De kör som de vill och har sina

Olycksfågeln
onsdag 7 maj 2014 - Taormina, Sicilien, Italien

Hejsan! var ett tag sedan jag skrev, men det är för att ( som ni ser ovan) har jag förföljts av nån slags olycksfågel. Jag har haft många problem med min lägenhet och haft många rundor med husvärden som har tagit mycket energi. Jag har äntligen fått byta rum också.. även om jag

Nu ska jag iallafall bli mörkhårig..
lördag 26 april 2014 - Taormina, Sicilien, Italien

Hejsan! Det var en stund sedan jag skrev, jag har fortfarande problem med mitt wifi i lägenheten. Det har varit lite problem med den, men de har löst det mesta. Det enda som är lite dumt är att det är så kallt i kylen att all mat och dricka fryser till is. Men det får väl bara gå, nu har

skolan
torsdag 17 april 2014 - Taormina, Sicilien, Italien

Da har jag haft borjat pa skolan och haft 4 dagar med lektioner. Jag hade hela helgen sjalv, och har egentligen bara gatt runt i staden. Det ar valdigt vackert har! Min data har kraschat ocksa sa jag har inte sa mycket tillgang till en data eller internet for tillfallet. Det ar fyra lektioner

Framme i Taormina
fredag 11 april 2014 - Taormina, Sicilien, Italien

Då var dagen kommen då min resa gick till Taormina, Sicilien. Här skall jag vara i minst 3 månader. Detta har varit en dröm i snart 11 år, så nu var det på tiden! Mitt mål var väl ändå att kunna hyfsat bra italienska innan jag kom hit. Men sen har det blivit sisådär med pluggandet,

Skolstart!
måndag 11 januari 2010 - Sundbyberg, Stockholms län, Sverige

I fredags gick flytten (eller jag åkte före flytten, för den kom upp senare med pappa & Yvonne) till Stockholm/Sundbyberg. Tog bussen upp till Sthlm på morgonen för att skriva på kontrakt med skolan om lägenheten, det var första gången jag var inne där i lokalen där vi ska hålla till

Nu nalkas jul och hemfärd!
lördag 19 december 2009 - Kristiansand, Vest-Agder fylke, Norge

Snart är det dags för hemfärd, på måndag närmare bestämt. Imorgon har jag min sista arbetsdag vilket känns lite vemodigt, i sommras kändes det ändå skönt at komma från Norge och alla lata människor. Men nu är det lite värre under hösten har jag fått många fina vänner och har

Tredje Advent
söndag 13 december 2009 - Kristiansand, Vest-Agder fylke, Norge

Hejsan! det var ett tag sen jag skrev här har jobbat ganska mycket det senaste och det händer alltid intresasnta saker på jobbet så dagarna är ändå helt okej. Förra helgen var Pappa och Yvonne och hälsade på det var väldigt trevligt och även om jag jobbade så hann vi umgås lite och

Bröllop/ Resa till Ålborg
torsdag 19 november 2009 - Kristiansand, Vest-Agder fylke, Norge

Hejsan! var ett tag sedan sist jag skrev så nu är det väl dags. För nån helg sen var jag hemma på bröllop. Tog denna gången flyg från Kristiansand till Stockholm det var jätteskönt och tog bara 3 timmar. Anlände i stockholm vid elva tiden och gick lite på stan innan Bruden och resten

Hat haft en koselig dag:)
onsdag 21 oktober 2009 - Kristiansand, Vest-Agder fylke, Norge

Kära läsare, jag hoppas ni har det bra. Här har hösten kommit och det börjar bli lite kyligt men det gör ju för det mesta inget då jag ändå är inomhus. Är roligt att jobba nu när jag har så goda vänner i resturangen och på hotellet. Förra veckan så var jag och Emelie ute på byn

Taormina

Taormina

10 april 2014 - 22 augusti 2014

Nu ska jag på nya äventyr till Sicilien. Och förhoppningsvis lära mig lite Italienska på köpet!

Make Up Institute Sthlm

Make Up Institute Sthlm

8 januari 2010 - 6 april 2010

Är i stockholm för att utbilda mig till make up artist & Hårstylist

Jobba i Norge..igen

Jobba i Norge..igen

21 september 2009 - 22 december 2009

har åkt tillbaka till kristiansand igen för att jobba på samma hotell.

Jobba i Norge

Jobba i Norge

12 juni 2009 - 15 augusti 2009

Åker till Kristiansand(norge) där jag ska jobba på hotell ett tag.

San Fransisco

San Fransisco

29 oktober 2007 - 27 november 2008

Jag är i San Rafael, Marin County som au pair i ett år. Det ska bli spännande och kul att se massa oroliga platser! kommer dock sakna köttbullar!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Eleonor uppdaterar sin resa