Hemåt igen
fredag 17 april 2009 - Bali, Indonesien

Dags att åka hem Det kändes tråkigt att vakna upp och veta att vi skulle åka hem idag. Självklart längtar man lite (nu har jag så mycket energi och så många saker jag vill ta tag i hemma) men det är ju så underbart här. Vid frukosten såg vi två ödlor som simmade i dammen utanför,

Sista dagen på resan
torsdag 16 april 2009 - Bali, Indonesien

11:e dagen på resan... Vi hade planerat för en lugn dag på hotellet och så blev det också. Idag fick man faktiskt bada i havet till Johans förtjusning så vi spenderade lite tid på stranden så att han fick kasta sig i de höga vågorna. Annars har vi mest suttit vid poolen och spelat kort,

Tredje dagen i Seminyak
onsdag 15 april 2009 - Bali, Indonesien

10 dagen på resan Eftersom vi brännt oss alldeles för mycket igår bestämde vi oss för att undvika solen och ta en shoppingtur. Vi tog hotellets gratisbuss till Kuta Squre och promenerade sedan JI Legian tillbaka till hotellet. Det blev en heldag på stan som resulterade i att jag kom hem med

Andra dagen i Semyniak
tisdag 14 april 2009 - Bali, Indonesien

9:e dagen på resan. (4:e flaskan solskyddsfaktor...) Jag vaknade som vanligt alldeles för tidigt klockan 7 och passade på att sitta lite vid datorn och bada lite i poolen tills Johan vaknade några timmar senare. Vi åt frukostbuffé på hotellet, härligt med nygräddade pannkakor med

Till Semyniak
måndag 13 april 2009 - Bali, Indonesien

8:e dagen Mitt i natten väcktes vi av att hela området lystes upp och att huset skakade, det visade sig att ett ordentligt regnväder med åska dragit in. Detta åskväder var inte på något sätt som de små försiktiga som vi kan uppleva i Sverige och det faktum att vi befann oss i ett litet

Sayan Terrace
söndag 12 april 2009 - Bali, Indonesien

7:e dagen… Vi hann med ett sista dopp I vår underbara pool innan vi tog speedbåten tillbaka till Bali igen. På Bali tog vi en taxt till vår nästa anhalt, hotel Sayan Terrace I Ubud. Vi hade hört att Ubud skulle vara vackert med blev ändå överaskade när vi kom fram till hotellet,

Snorkling på Gili Islands
lördag 11 april 2009 - Gili Trawangan, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

6:e dagen... 3:e flaskan solskyddsfaktor :) Frukosten på hotellet var en intressant upplevelse, trots att vi endast var fyra gäster på hotellet (ett par från Schweiz checkade in kvällen före) så var det fyra tjejer som arbetade i vårt lilla kök. Det fanns ingen frukostbuffe uppdukad utan

Gili Islands

5:e dagen… Klockan 6 ringde väckarklockan och vi hann slänga I oss en snabb frukost innan vi blev upphämtade för att åka till hamnen och båten som skulle ta oss ut till Gili Islands. Vi har vant oss vid minibussarna utan säkerhetsbälten och den minst sagt livliga trafiken här

Tuban - Waterbom Park
torsdag 9 april 2009 - Bali, Indonesien

Efter ytterligare en härlig frukost med massor av färsk frukt, omeletter och nygräddade plättar checkade vi ut från Kuta Mercure Hotel och tog en taxi till Tuban. Hotell The Vira Bali var över förväntan med supertrevlig personal och en mysig innergard med pool. Vi hade bokat ett lite finare

Sanur - Bali Hyatt
måndag 6 april 2009 - Denpasar, Bali, Indonesien

Resans första dag... Äntligen framme! Väntatn på flygplatsen i Kuala Lumpur och de tre timmarna i planet till Bali var riktigt jobbiga. Vi var båda trötta och jag hade migrän. Vi tog en taxi från flygplatsen till Hotel Bli Hyatt. På hotellet möttes vi med färska blomsterkransar runt

Bali

Bali

5 april 2009 - 18 april 2009

Johan och Ellie reser till Bali!

Från Milano till Barcelona

Från Milano till Barcelona

10 juli 2007 - 26 juli 2007

Jag och Johan ska flyga till Milano och sen ta oss via Monaco och Franska rivieran till Barcelona. Vi har köpt interrail kort och kommer troligtvis att åka mest tåg och buss.

Stanford

Stanford

26 februari 2006 - 22 maj 2006

Utbytesstudier vid Stanford University, California

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Eleonor uppdaterar sin resa