4/11 - 9/11
måndag 9 november 2015 - Serrekunda, Gambia

De tre veckorna börjar tyvärr närma sig sitt slut. I dag lördag åkte jag och Buba och hälsade på Fatoumata Sanyang i hennes souvenirshop vid Lamin Lodge. Vi var med och invigde den för ca 20 år sedan. Som vanligt köpte jag lite grand och prutade. Gör man inte det blir hon besviken. På

29/10 - 3/11
fredag 6 november 2015 - Serrekunda, Gambia

Andra veckan i Gambia har inte varit så intensiv. Mest solande i trädgården och bad i havet. I lördags åkte Barbro, jag och Ann-Marie med Buba, Babro och Jankee till en leksaksaffär och köpte dockor till flickorna. Det blev två fina dockor som kan blunda och säga "Mary had a little

20/10 - 28/10 2015
torsdag 29 oktober 2015 - Serrekunda, Gambia

Tisdag 20/11 Kl. 04.00 kom Olle och Ann-Marie och hämtade oss med taxi. Färden till Arlanda gick bra liksom incheckningen som var bland det smidigaste vi varit med om. Inget snack om vikten på väskorna och handbagaget vägdes inte. Vi hade inte behövt ta ur kaviaren och lite annat ur väskorna

Tisdag 11/2
onsdag 12 februari 2014 - Serrekunda, Gambia

Tisdag 11/2 Så var då den tråkiga hemresedagen inne. Förmiddagen ägnades åt att packa väskorna. Receptionen ringde och frågade när vi ville ha dem hämtade. Jag sa kl. 12 och tro mig eller inte, men exakt kl. 12 stod bäraren utanför vår dörr. Innan dess hade jag varit och hämtat

Måndag 10/2
måndag 10 februari 2014 - Serrekunda, Gambia

Måndag 10/2 Varmt och skönt på kullen ovanför poolen. Svetten rinner i strömmar och det är synd att vi ska åka hem i morgon. Linda kom på besök med några brev som vi ska posta hemma och Buba kom med en tavla från familjen. Linda gav Buba samma råd som vi gav honom förra gången. Att

Lördag 8/2 och söndag 9/2
måndag 10 februari 2014 - Serrekunda, Gambia

Lördag 8/2 Vid poolen hela dagen. Fick solsängar med direkt morgonsol. Folk är väldigt tidigt och markerar platser med handdukar eller böcker. Fick information från Modelljärnvägsföreningen att det var lite oklarheter och funderingar om bokföringen inför årsmötet senare på

Torsdag 6/2 och fredag 7/2
lördag 8 februari 2014 - Serrekunda, Gambia

Torsdag 6/2 Tidigt uppe för att boka bra platser vid poolen. Efter frukosten gick vi ner och hade skugga först och så småningom kom den starka solen. Usel internetanslutning. Barbro fick det att fungera på sin mobil men för mig funkade det dåligt både på mobilen och på datorn. På

Tisdag 4/2 och onsdag 5/2
torsdag 6 februari 2014 - Serrekunda, Gambia

Tisdag 4/2 En heldag under ett parasoll vid poolen. Till lunch åt vi en jättefin papaya, som Buba kommit med. Han hade också med sig två bröd från presidentens bageri. Till det åt vi mjukost, Kalles kaviar och drack Coke. På eftermiddagen tog jag en kortare promenad på stranden. Nedanför

Måndag 3/2
tisdag 4 februari 2014 - Serrekunda, Gambia

Måndag 3/2 Slappardag vid poolen för Barbro. Jag gav upp efter lunch och åkte med Buba till Bungalow Beach Hotell, där vi bott flest gånger. Till min stora glädje var det uppfräschat och jag träffade flera vänner i personalen. Bl.a. Kebba, som alltid går med en handduk på axeln och Modo,

Första veckan
måndag 3 februari 2014 - Serrekunda, Gambia

Tisdag eftermiddag 28/1 2014 Tillbaka i Gambia igen. Som vanligt möttes vi av Buba vid flygplatsen och kördes till hotellet. Vi kom på att det är 20 år sedan vi träffade Buba första gången, tack vare en krånglande mage. Vi skulle då ha åkt med på Vings utflykt till nationalparken, men

Gambia 2015

Återbesök i Gambia.

Badparadiset Mae Phim, Thailand

Badparadiset Mae Phim, Thailand

8 november 2012 - 21 november 2012

Mae Phim är ett Mecka för fisk- och skaldjursälskare med härliga bad, massage och spännande utflyktsmöjligheter. http://www.cksresor.se/11.lasso?artikel_id=43

I Wilhelm Mobergs och Utvandrarnas fotspår

Bertil och Barbro på semester i Gambia

Gambia 2010

Gambia 2010

1 mars 2010 - 23 mars 2010

Semester på Bungalow Beach Hotel, besök hos fadderbarn i Faji Kunda m.m.

Gambia 2009

Arbetsresa till Indien

Gambia 2008

Gambia 2008

17 mars 2008 - 7 april 2008

Semester med maken i 3 veckor!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Bertil uppdaterar sin resa