19 - 20 november
onsdag 21 november 2012 - Rayong, Rayong, Thailand

19 november Utflykt igen. Först åkte vi igenom ett litet fiskeläge och ut på piren för att få överblick över det och öarna utanför. Dessutom kunde vi ovanför fiskeläget se det hus som Carl-Gustaf och Silvia lånade över ett nyår. Här kunde de gå ostörda och handla bröd m.m. utan

17 - 18 november
måndag 19 november 2012 - Rayong, Rayong, Thailand

17 november Bertil fick sista oljemassagen på morgonen och Barbro valde fotmassage och manikyr. Hos skräddaren var några av Barbros kläder klara och resten ska vara det på måndag liksom Bertils skjortor och byxor. Slappardag med lunch på rummet, yoghurt, ost och mörkt bröd från Poppis

15 - 16 november
lördag 17 november 2012 - Bangkok, Thailand

15 november I dag avstod vi från att åka på heldagsutflykten till Bangkok. Iväg kl. 06.00 och hemkomst kl. 19.00 lät lite för häftigt. Vi tog det lugnt på stranden och åkte till skräddaren på eftermiddagen. Mina byxor var nästan klar men inte skjortorna. Det verkar som att han har tagit

13 - 14 november
onsdag 14 november 2012 - Bangkok, Thailand

13 november Vi tog pendeln på morgonen in till byn och handlade lite förnödenheter. På eftermiddagen åkte gänget till veckomarknaden i Klaeng, ca 25 km bort. Mat, kläder, bildelar, klockor m.m. Guiden Thomas talade om att vi skulle gå fram till andra tvärgatan och sedan in på marknaden.

12 november
måndag 12 november 2012 - Bangkok, Thailand

I natt har det regnat och åskat. Molnigt på förmiddagen. Kl. 13 åkte Bertil på båtutflykten till ön Koh Sameh, ca 30 min bort i Siambukten. När vi var framme fick vi en kort instruktion om hur man snorklar och var bästa stället är. Det var en härlig upplevelse att ligga och flyta och

11 november
söndag 11 november 2012 - Bangkok, Thailand

En heldag på stranden med bad i poolen och havet. Många i sällskapet hade samlats där och det blev många historier berättade och vi skrattade så tårarna rann. Framåt 16-tiden såg vi mörka moln på himlen och åskan mullrade men något regn blev det inte. Middag med krabbor, soppa med

10 november
lördag 10 november 2012 - Bangkok, Thailand

Upp kl. 8 och äta frukost. Redan +34 grader och därefter gratispendeln i byn till massagen. I resan ingår 3 massagetillfällen. Under 1 timme fick vi skön oljemassage. Därefter till skräddaren för att beställa kläder. En skjorta och en blus ingår och sedan får vi rabatt på ev.

Framme i Thailand
fredag 9 november 2012 - Bangkok, Thailand

Framme i Bangkok kl 05.10 lokal tid efter 9,5 timmars flygning. Därefter 2,5 timmars bussresa till Laem Mae Phim, sydost om Bangkok. Brunch och lite vila innan vi tillsammans med övriga i gruppen bekantade oss med orten. Jag tog ett dopp i havet, drygt +30 grader. På kvällen en underbar

12 oktober
onsdag 12 oktober 2011 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Fortfarande härligt väder när vi styrde mot resans sista besök norrut i Scandia. Vi träffade flera äldre svenskättlingar som berättade på mycket god svenska Bl.a. Eleanor, som lärt sig svenska av sin mormor sittandes i hennes knä. 93-årige Nels hade mycket att berätta och att sjunga.

11 oktober
tisdag 11 oktober 2011 - Minneapolis, Minnesota, USA

Besök vid American-Swedish Institute i Minneapolis. Tyvärr fick vi inte komma in eftersom det pågår ny- och ombyggnadsarbeten. Nina kom i alla fall och informerade om verksamheten. Därefter åkte vi till Minnihaha parken och såg bl.a. det vackra vattenfallet. Efter en fikapaus åkte vi

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Bertil uppdaterar sin resa