En lång filur ifrån Västerås! :)
hemstad Västerås, Västmanlands län, Sverige
Honduras och Nicaragua
torsdag 2 augusti 2012 - Altagracia, Rivas, Nicaragua

Efter Guatemala så åkte vi in i Honduras. Honduras är känt för att ha flest mord per capita så vi var glad över att vi bara skulle åka till små städer. Först tog vi oss till Copán, en jätteliten by mest känd för att ett välbevarat Mayatempel. Fredrik tog sig dit och tittade medan

En händelserik vecka i Guatemala
tisdag 24 juli 2012 - Antigua Guatemala, Sacatepéquez, Guatemala

Vi har nu spenderat nio innehållsrika dagar i Guatemala med många minnen för livet, vissa trevligare än andra. Guatemala är ungefär lika stort som Västerbotten och har 12-14 milj invånare. Vad vi slagits av är den helt otroliga naturen. Vart man än åker är det stora djungelklädda

It's unBelizeble but you better Belize it!
lördag 14 juli 2012 - San Ignacio, Cayo, Belize

De närmaste fem dagarna har vi spenderat i Belize, ett litet land som är en tjugotredjedel så stort som Sverige och därmed mindre än Småland och har ca: 300 000 invånare. Belize är ett land som påminner mer om Jamaica och resten av Karibien än resten av Centralamerika vilket är

Pink... really?
söndag 8 juli 2012 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

(Ursäkta om inlägget kommer igen men det blir fel när vi försöker skriva ett nytt) Då var resan igång! 24 timmar dörr-till-dörr med två stopp i USA (New York och Houston) så kom vi fram trötta och härliga till vårt hotell i Cancun. Den enda egentliga incidenten var när vi skulle gå

En lugn och härlig start.

Gud så härligt! Än så länge har inte Fredrik kommit hit ännu men planet borde landa när som helst nu. Själv sitter jag på en uteservering i utkanten av gamla stan i Nice och har precis beställt in en sallad och ett glas vin. Här ska jag möta upp Fredrik när han kommer hit.

Kinesiskt nyår och paradisstrand - check!
fredag 19 februari 2010 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Lördagen spenderades med att titta på världens näst största sittande utomhusbuddhastaty som sitter på en lotusupphöjning?! Eller något sånt... Stor Buddah var det iaf! Men det intressanta med denna dag var egentligen inte Buddhan själv utan resan dit. Vi tog oss upp i en linbana som

Toppkänsla
lördag 13 februari 2010 - Hongkong, Hongkong

Efter det förra inlägget skrevs så begav vi oss över till Hong Kong Island för att träffa Jonas och bege oss mot hästkapplöpningsbanan. Jonas som har börjat praktisera hos de som äger BR leksaker här jobbar i en av de högsta och flashigaste skyskraporna såklart... den lilla stekarn! ;)

"Att göra en Fredrik"
onsdag 10 februari 2010 - Hongkong, Hongkong

Precis efter vi la in förra inlägget begav vi oss mot Jonas och Gustavs studentbostäder. Det är ett enormt komplex där ungefär 4000 studenter bor och trängs. De har många faciliteter såsom pool, pingisrum osv... aningens mer service än i de svenska studentbostäderna kan man lugnt säga.

Vi lever...
måndag 8 februari 2010 - Hongkong, Hongkong

...men det var lite kämpigt där ett tag. Flygresan ner hit gick till en början väldigt smärtfritt. Flög från Arlanda ner till Köpenhamn där nästa SAS-flyg tog oss hela vägen till Kina och Beijing. Flygplatsen var vänliga nog att förse oss med en guide att visa oss de ca: 50 meterna

Sista dagen och alldeles strax hemfärd!
torsdag 9 juli 2009 - New York, USA

Efter en lugn söndag var det dags att åka till Six Flags Great Adventure. Six Flags är en nöjespark-kedja som finns över hela USA och som är välkänt för sina galna karuseller! Den utav alla vi var på ligger typ 9 mil utanför New York i en liten stad som heter Jackson i New Jersey. Vi tog

Föräldraledighet i Dubai/Thailan

Kör en långhelg i Rom!

En sommarvecka i Albir 2013

En sommarvecka i Albir 2013

29 juli 2013 - 4 augusti 2013

Spenderar en vecka i Albir för att slappa vid poolen samt kanske en och annan liten miniutflykt i närheten!

En långhelg till Albir

En långhelg till Albir

30 april 2013 - 5 maj 2013

Besöker Mias sommarstuga i Albir för att få lite vårsol.

Les Fontaines - en utbildningsresa

Les Fontaines - en utbildningsresa

7 juni 2013 - 12 juni 2013

Tanken är att jag i min roll som kontoansvarig ska utvecklas ännu mer och för detta så ska jag åka till Les Fontaines, Capgeminis utbildningsslott precis utanför Paris. Utbildningen som är tre dagar lång ska ge en bättre förståelse för hur man bygger varande kundrelationer. Innan utbildningen tänkte jag bege mig till centrala Paris för att se vad denna stad har att erbjuda!

Köpenhamnsweekend

Köpenhamnsweekend

17 maj 2013 - 19 maj 2013

Jag åker till Köpenhamn med Mia för att njuta av den fina staden, god mat och kanske lite shopping. Bland annat ska vi äta på a|o|c.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Pär uppdaterar sin resa