Dag 13 31 december 2015-1 januari 2016 Hemresa
torsdag 31 december 2015 - San Diego, Kalifornien, USA

Vi åt frukost och packade klart. Vi åkte från hotellet vid 11.00 - tiden. Sedan lämnade vi hyrbilen vid blygplatsen och blev skjutsade till flygplatsen. Där kom vi till Curb-side check in. Där kunde vi bara checka in elektroniskt, men det blev problematiskt eftersom Anna hade en annan bokning

Dag 12 Sista dagen innan hemresa.
onsdag 30 december 2015 - San Diego, Kalifornien, USA

Eva och Sara bestämde att vi borde se Birch aquarium innan hemresan och vi tänkte åka dit till klockan 9 då de öppnade. Vi sov dock lite längre än vanligt och anlände vid 10-tiden, efter ca 40 minuters bilkörning. Det var mycket folk när vi kom dit, men det var ändå inget problem att

Dag 11 Carlsbad beach och Temecula vindistrikt
tisdag 29 december 2015 - San Diego, Kalifornien, USA

Morgonen var fantastisk vacker! Anna väckte Eva vid 6 och det var helt fantastiskt vackert. Eva och Anna fotade och åt frukost. Matte och Sara låg kvar ett tag till… Vid 9 åkte vi hemifrån och ville promenera på någon strand. Vi åkte mot Carlsband och gick på Carlsbad beach. Det var

Dag 10 Imperial beach och Mexikanska gränsen
måndag 28 december 2015 - San Diego, Kalifornien, USA

Det skulle bli kallt och regnigt väder. Vi tänkte ta en guidad tur till Mexico, men efter research misstänker vi att researrangörerna är dåliga. Och många avråder oss från att ta oss dit själva. Eva fick ju några kamrater på flyget till San Diego. En av dem bodde i Tijuana. Utöver

Dag 9 Besök på hangarfartyg Seaport Village och Gaslamp Quarters
söndag 27 december 2015 - San Diego, Kalifornien, USA

Vi åkte hemifrån 09:25 efter en god och närande frukost (Anna har börjat gilla Bagels och Mats fick ingen youghurt eftersom den sista gick till Sara). Så for vi kom in på embarcadero (Vägen längs hamnen) började vi leta parkering, vilket var lätt att hitta. Att betala med kort var dock

Dag 8 Mer shopping, sjölejon, pelikaner och bad i pool samt Mount Soledad
lördag 26 december 2015 - San Diego, Kalifornien, USA

Till frukosten saknade vi skinka/kalkon eftersom mataffärerna var stängda i går… Det gick bra ändå. Vi åkte hemifrån vid 9-tiden för att handla gympadojjor och Victoria Secret. Vi åkte till Westfield UTC i La Jolla. Efter det åkte vi till Mount Soledad memorial. Det var blåsigt och

Dag 7 Juldagen på San Diego Zoo
fredag 25 december 2015 - San Diego, Kalifornien, USA

Vi behövde handla och var sugna på att handa på en riktig Walmart. Enligt internet skulle det vara öppet s vi åkte 1,5 mil för att handla. När vi kom fram var det stängt så vi åkte vidare. Efter tips hittade vi en öppen mataffär – El Supermarket. Det visade sig vara en mexikansk

Dag 6 Julafton
torsdag 24 december 2015 - San Diego, Kalifornien, USA

Vi åkte till Horton Plaza och handlade. Vi kollade på nätet att det skulle öppna klockan 9.00. Vi kom dit lite efter nio och möttes av skyltar att det skulle öppna klockan 12. Vi fortsatte in ändå och möttes av öppna butiker utan kunder. Det var trevligt och fina butiker! Vi gick igenom

Dag 5 Shopping, utrotningshotade tallar, sjölejon och pelikaner
onsdag 23 december 2015 - San Diego, Kalifornien, USA

Vi åkte hemifrån ca kl. 08.00 för att handla på Outleten i Carlsbad. Anna behövde ju shoppa lite. Det blev bra utdelning och alla handlade något. Vi åt lunch på Panda express om är ett asiatiskt snabbmatställe. Det var fantastiskt gott! Efter outleten åkte vi till Torres Pines State

Dag 4 shopping och Anna kommer hit
tisdag 22 december 2015 - San Diego, Kalifornien, USA

Det blåste och regnade mycket! Vi åkte till en mall i Fashion Valley. Där var det väldigt mycket folk och Eva blev kinkig. Sara köpte en klänning på Forever 21 och en bikini på Victorias Secret. Sedan åt vi pizza utomhus. Efter det åkte vi till Mens Wearhouse någon halvmil därifrån.

Rhen och Champagne sommaren 2017

19 december 2015 - 1 januari 2016

Svalbard över nyåret 2012/2013

Svalbard över nyåret 2012/2013

28 december 2012 - 3 januari 2013

Resa till Svalbard över nyår 2012/2013. Utflykter med hundsläde och snöskoter samt bandvagn i den arktiska natten står på menyn. Norrsken (Aurora Borealis) skall skärskådas......

USA och Kanada 2012

USA och Kanada 2012

5 juli 2012 - 20 juli 2012

Eva, Mats, Anna och Saras resa till USA och Kanada Juli 2012.

Kalifornien och Hawaii 2011

Kalifornien och Hawaii 2011

20 juni 2011 - 14 juli 2011

Eva, Mats, Anna och Saras rundresa i Kalifornien (Los angeles, Sierra Nevada, Mono Lake,Yosemite, Napa Valley, San francisco och sedan Highway One tillbaka till Los angeles) samt på Hawaii (Oahu och Big island)

Svalbard 2010 Anna och Eva

Svalbard 2010 Anna och Eva

28 juli 2010 - 1 augusti 2010

Resa till Svalbard 78° nord och världens nordligaste reguljära flygplats.

USA-2009

USA-2009

19 juni 2009 - 13 juli 2009

Chicago till Yellowstone på väg I-90. Yellowstone till Chicago på väg I-80.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Mats uppdaterar sin resa