Tjenis! Emelie heter jag! Jag bor tillsammans med min sambo Fredrik och våran dotter Amanda i Borås! Vi älskar att resa...vi försöker göra iaf minst en resa per år.. och alltid till nya platser =) sen när vi e gamla å vill ta de lugnt då åker vi tillbaka till favoritställena å bara glassar =)) tudels!
hemstad Borås, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Borås, Västra Götalands län, Sverige
Inga inlägg
Marocko - Agadir

Marocko - Agadir

10 april 2008 - 17 april 2008

Alldeles alldeles underbart =) Hade med oss våran dotter och hon älskade att springa upp och ner i vattnet och plocka snäckor och äta sand =) Mycket god mat hade dom...tagine kan jag absolut rekommendera =) Mums! Shoppingen var roligt som vanligt..massa prutande! Och det var roligt att komma in i deras små kryddbutiker och smaka på deras te...fast det var inge vidare gott...det smakade varm tandkräm...men det var kul att testa iaf =) Strandprommenaden höll på att renoveras så den var inte speciellt vacker...men men.. Allt som allt så hade vi en underbar semester! Marocko är ett resmål som jag varmt kan rekommendera =)

Tjeckien - Prag

Tjeckien - Prag

22 september 2002 - 26 september 2002

Jag var i Prag ett par dagar med jobbet! Jättefin stad med mycket fina byggnader och statyer! God mat och billig öl =)

England - Newcastle

England - Newcastle

19 juni 2005 - 21 juni 2005

Åkte på en kryssning till Newcastle i England! Det var jättemysigt...fick dock inte så mycket tid i Newcastle som vi hade velat eftersom att båten var försenad... Men vi han shoppa lite iaf å gå till en pub å ta en öl han vi också med =) Det är ju det viktigaste =)

Tunisien - Sousse

Tunisien - Sousse

5 oktober 2007 - 12 oktober 2007

Gud vilket underbart vackert land!! Vi hade en helt underbar vecka...trevliga människor, SUPERGOD mat, rolig shopping å alldeles alldeles underbart =)) Det enda negativa var att det var väldigt skräpigt och vi hade med oss våran dotter på 1 år..å hon stoppade ALLT i munnen så man fick passa hela tiden... annars var allt annat bara positivt =) Medinan var mysig...massa små affärer och mycket fint att ta kort på =) Vi var på tunisisk afton...det var en upplevelse kan jag lova =) magdansöser, hästshower, eldslukare folk som balanserade 10 krukor på huvudet m.m. också en massa god mat förstås =) Vi åkte till en stad som hette sidi bou said (?) det var så vackert...´det finns inga ord som kan beskriva hur vackert de var!! Sen var vi på nån gammal badanläggning...jättehäftigt var det att gå runt där...det var som en labyrint =) Vi hade så himla mysigt...men tyvärr så går ju en vecka alldeles för fort...så det blir definitivt ett återbesök längre fram i tiden!!! Tunisien (sousse) kan jag starkt rekomendera!!!! =)

Bulgarien - Sunny Beach

Bulgarien - Sunny Beach

21 juni 2006 - 28 juni 2006

Bulgarien var jättefint! Stranden var jättefin, maten var god, det var väldigt billigt och mycket trevligt folk! Här åkte vi vattenskoter och paragliding..det var askul =) Vi åkte många turer till Nessebar..jättemysig liten stad =) Vi besökte även ett vattenland =) det var ganska kul...men Fredde vågade ju inte åka nånting =/ Åk INTE häst och vagn! Vi blev lurade...han körde oss inte dit vi skulle å han krävde mer pengar än vad vi hade kommit överens om...så skippa häst och vagn om ni åker dit! Blev dock inget festande på den här resan...eftersom lilla Amanda låg i magen...men jag hade lika kul ändå =)

Turkiet - Marmaris

Turkiet - Marmaris

2 oktober 2005 - 9 oktober 2005

Turkiet är ett helt underbart land! God mat, trevliga människor, kul shopping m.m. Däremot var stranden i Marmaris väldigt stenig..det gillade jag inte.. Vi gjorde en utflykt med resebolaget där vi fick åka flodbåt, bada gyttjebad och svavelbad, vi fick lunchbuffé, kolla på nå gamla gravar i bergen och sen fick vi åka till en jättefin strand där man kunde se bamsestora sköldpaddor...det var dock inga där när vi åkte...*snyft* det hade vart kul å se...men men.. Annars hade vi en helt underbar vecka =)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Emelie uppdaterar sin resa