Er alldeles egna korrespondent i det stora landet på andra sidan Atlanten
Senast aktiv - från Trollhättan, Västra Götalands län, Sverige
Och så var det februari
tisdag 13 februari 2007 - Saint Louis, Missouri, USA

Klockan är 10.25, dagen en tisdag. Vad gör jag hemma vid den här tiden? Det hela började 05.30 imorse, när min klockradio satte igång, precis som vanligt. Men det här var ingen vanlig dag. Dock var jag inte medveten om det, utan gjorde som jag brukar, fortsatte sova till 05.55, då jag

Andra terminen har således börjat...
lördag 13 januari 2007 - Saint Louis, Missouri, USA

Okej, har just spenderat en timme med att skriva, men dum som jag är råkade jag istället för att öppna en ny tab stänga ner hela alltet. Tänker jag skriva om allt igen? Nej. Åtminstone inte just nu. Här följer istället några highlights från det nu för alltid raderade och olästa

Snö?
söndag 17 december 2006 - Saint Louis, Missouri, USA

Ja, så var det då dags för en uppdatering igen. Jag är kanske inte en av de bästa uppdaterarna, men så mycket trevligare när jag väl kommer mig för att sätta mig ner och knappra pa tangentbordet. Jag läste just igenom mitt förra inlägg, och kan meddela att temperaturen ute sjönk ett

Mitten av septemper till borjan av november
torsdag 2 november 2006 - Saint Louis, Missouri, USA

Tiden rusar på som vanligt, och vi har nu nått november. Jag ska nu försöka tänka efter vad som hänt sedan senaste uppdateringen, och göra mitt bästa för att få med det viktigaste. Lördagen den 30 oktober var jag med om min första amerikanska skoldans: Homecoming! Dagen började med

Labor Day och framåt
söndag 17 september 2006 - Saint Louis, Missouri, USA

Så ska jag försöka få de senaste veckorna nedskrivna. Jag spenderade faktiskt hela 40 minuter i onsdags med att skriva, men när jag var så gott som färdig stängdes sidan ner... Jag betvivlar att jag med ord kan beskriva frustrationen jag kände, så jag bemödar mig inte ens med att

Tid...
fredag 1 september 2006 - Saint Louis, Missouri, USA

Tiden går fort när man har roligt, heter det ju, men jag vet inte om det jämt stämmer. Kan inte riktigt bestämma mig för om jag tycker det fort eller långsamt här. Å ena sidan har jag varit här över en månad, och det är ju ganska länge, men å andra sidan ska jag vara här tio

Så har skolan börjat
fredag 25 augusti 2006 - Saint Louis, Missouri, USA

Har nu gått i skolan i lite mer än en vecka, och har sakta men säkert börjat vänja mig. Första dagen var extremt förvirrande och stor, trots att jag fick byt skåp och fick förklarat för mig att det inte alls är i Child Development man blir påprackad en docka, utan i Parenting, tack och

Slut på semestern
tisdag 15 augusti 2006 - Saint Louis, Missouri, USA

Jag har nu varit här i nästan tre veckor, och hittills har det varit semster och många timmar vid poolen som gällt, men imorgon börjar allvaret. Tack och lov har jag lyckats övertala Michelle att skjutsa mig till skolan, vilket innebär att jag kan sova en halvtimme längre eftersom jag inte

Den forsta veckan
måndag 7 augusti 2006 - Saint Louis, Missouri, USA

Dessa dagar har inte varit fullt lika händelserika som de första. Jag har spenderat dagarna ensam hemma, då Michelle jobbar. Första dagan ensam var helt ok, eftersom jag då kunde smälta allt jag varit med om. Tisdagen däremot var inte lika trevlig då jag hade tid att börja tänka på allt

Resa, ankomst osv
måndag 31 juli 2006 - Saint Louis, Missouri, USA

Sitter nu i min tack och luftkonditionerade lägenhet, och det känns som att jag varit här betydligt längre än jag har. Resan hit var inte idealiskt, det bötjade med att jag fått fel information om vilken terminal vi skulle samlas i, och en kvart sen hittade jag rätt, men det var inte så

USA- St. Louis

USA- St. Louis

27 juli 2006 - 3 juni 2007

Ett high school-år i staterna

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Emelie uppdaterar sin resa